Skip to main content

Ik heb een brief gekregen dat volgende week glazvezel aansluiting neemt plaats. Maar ik heb geen idee waar dit zou gebeuren in mijn gebouw of waar de aansluitpunt is.

Qua context, er is glasvezel in de straat sinds vorige jaar, en een paar maanden geleden de monteurs zijn in de gebied gekomen. Ik woon in een jaren 80 flat op de 3e verdieping met 2 apartmenten onder mij. Wij hebben meterkasten in de hal, maar er is geen stopcontact aanwezig daar. 

In hun bezoek, de monteurs wilden een kabel trekken van vloer naar plafond op de muur in alle woonkamers en een gaat drillen tussen de verdiepingen. De buren van de 1e verdieping hebben dat afgewezen. Persoonlijk vind ik dat ook geen goede oplossing in verband met esthetiek, privacy, geluid, misschien ook brandveiligheid. Ik heb geen communicatie verder van de monteurs of KPN over dit. 

Mijn vraag is nu: waar wordt de aansluitpunt zijn? Wat is de oplossing?  

Hi en welkom @Theo Bal!

Het is wat drukker op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn aangekomen. Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent. Zo niet, in onze Kennisbank lees je meer over hoe het in zijn werk gaat met maken van de glasvezelaansluiting. Meestal wordt ‘ie gemaakt in de meterkast. Maar bij flats kan dit inderdaad verschillen. Ik snap wel dat je rekening wilt houden met zowel hoe het eruit ziet, als dat het praktisch en veilig moet zijn.

Het kan soms in overleg met Netwerk op een andere plek gedaan worden. Netwerk is de tak van KPN die voor de aanleg en beheer van de glasvezelverbinding zorgt. Je kunt hier contact opnemen met Netwerk als je er niet uit komt.

Reageer