Skip to main content
Antwoord

Lopende abonnementen niet inzichtelijk en probleem met levering zakelijk abonnement

• October 1, 2025
  • 1 reactie
  • 41 keer bekeken

Hoi allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan. In de webversie kan ik nergens zien wanneer mijn lopende abonnementen precies aflopen.

Ik heb onlangs een zakelijk abonnement afgesloten en zou vandaag de telefoon ontvangen. De bezorger wilde mijn paspoort niet accepteren, omdat het abonnement met een rijbewijs is afgesloten. Alleen: de KPN-medewerker heeft mij nooit expliciet verteld dat ik een rijbewijs moest laten zien, en op de website van de externe partner staat alleen dat je een identiteitsbewijs bij de hand moet hebben. Ik ga er dan vanuit dat een paspoort óók een geldig identiteitsbewijs is, toch? Buiten dat de bezorger gewoon aan het juiste adres stond, vraag ik me af waarom dit proces zo ingewikkeld wordt gemaakt terwijl een paspoort toch gewoon voldoende zou moeten zijn.

Omdat ik morgen op vakantie ga, heb ik direct KPN gebeld om dit abonnement te annuleren binnen de proefperiode. Daar kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was. Vervolgens heb ik de externe bezorgpartner gebeld en zij gaven juist aan dat annuleren wél kan. Ik kan het abonnement nu afsluiten in een Vodafone winkel en het toestel wel gelijk meekrijgen.

Mijn vragen:

1. Kan ik dit nu met een gerust hart loslaten en het door KPN en de bezorgpartner zelf laten uitzoeken?

2. Waar kan ik in de webversie de einddatums van mijn lopende abonnementen terugvinden, zodat ik tijdig kan opzeggen? Tot nu toe lijkt niemand bij de klantenservice dit helder te kunnen aangeven.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jordyhaze. Dat was vast even een domper toen de bezorger weer met onverrichte zaken vertrok. Meestal is het toch wel een leuk moment om een nieuw toestel in ontvangst te nemen, maar dat ging dus helaas niet door. 

Een paspoort is natuurlijk ook een geldig identiteitsbewijs, alleen het probleem is dat de bezorgdienst geen inzage heeft in de gegevens daarvan. Die kunnen niet het documentnummer daar van controleren, want dat hebben ze alleen van je rijbewijs. Ze willen er natuurlijk wel zeker van zijn dat ze het toestel bij de juiste persoon afleveren. Dat had in het gesprek wat duidelijker benadrukt kunnen worden, dat ben ik wel met je eens. In de communicatie die je van ons ontvangt na de bestelling zou het echter wel duidelijk aangegeven moeten worden. Als het daarin mist, dan hoor ik dat graag van je. 

Om je eerste vraag te beantwoorden kan ik aangeven dat de bezorgdienst de annulering doorvoert nadat de bezorging niet gelukt is. Je kunt dit ook zien via http://mijnbestelling.kpn.com en dit wordt dan ook verwerkt voor je abonnement. Je hoeft hier zelf verder niets meer voor te doen. 

Wat betreft je tweede vraag kan ik deze alleen beantwoorden als je een Kleinzakelijk abonnement hebt. Via de MijnKPN webversie kun je de einddatum helaas niet inzien. Je hebt hiervoor de MijnKPN app nodig. Je gaat dan in de app naar Producten (onderaan) en dan kies je het abonnement uit waar het om gaat (Mobiel of Internet). Daarna klik je op ‘Abonnement’ en kom je daar de einddatum tegen van je contract. 

Het is jammer dat het niet gelukt is met het KPN abonnement, maar hopelijk heb je via Vodafone wel het toestel ontvangen. En ik wens je veel plezier op vakantie! 

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hoi ​@Jordyhaze. Dat was vast even een domper toen de bezorger weer met onverrichte zaken vertrok. Meestal is het toch wel een leuk moment om een nieuw toestel in ontvangst te nemen, maar dat ging dus helaas niet door. 

Een paspoort is natuurlijk ook een geldig identiteitsbewijs, alleen het probleem is dat de bezorgdienst geen inzage heeft in de gegevens daarvan. Die kunnen niet het documentnummer daar van controleren, want dat hebben ze alleen van je rijbewijs. Ze willen er natuurlijk wel zeker van zijn dat ze het toestel bij de juiste persoon afleveren. Dat had in het gesprek wat duidelijker benadrukt kunnen worden, dat ben ik wel met je eens. In de communicatie die je van ons ontvangt na de bestelling zou het echter wel duidelijk aangegeven moeten worden. Als het daarin mist, dan hoor ik dat graag van je. 

Om je eerste vraag te beantwoorden kan ik aangeven dat de bezorgdienst de annulering doorvoert nadat de bezorging niet gelukt is. Je kunt dit ook zien via http://mijnbestelling.kpn.com en dit wordt dan ook verwerkt voor je abonnement. Je hoeft hier zelf verder niets meer voor te doen. 

Wat betreft je tweede vraag kan ik deze alleen beantwoorden als je een Kleinzakelijk abonnement hebt. Via de MijnKPN webversie kun je de einddatum helaas niet inzien. Je hebt hiervoor de MijnKPN app nodig. Je gaat dan in de app naar Producten (onderaan) en dan kies je het abonnement uit waar het om gaat (Mobiel of Internet). Daarna klik je op ‘Abonnement’ en kom je daar de einddatum tegen van je contract. 

Het is jammer dat het niet gelukt is met het KPN abonnement, maar hopelijk heb je via Vodafone wel het toestel ontvangen. En ik wens je veel plezier op vakantie!