Skip to main content

Ik heb eerst geprobeerd om 1 wifi punt te installeren om te kijken of dit voldoende was. Dit bleek niet het geval want blijkbaar moet je het eerste superwifi punt naast de bestaande Expedia box plaatsen. Vond ik wel vreemd, maar de superwifi punten bestaan blijkbaar uit een mesh netwerk en dat past dan weer niet bij de Expedia box. Misschien handig om meteen alles een mesh netwerk te laten zijn zodat de versterker op een andere positie kan staan om het signaal beter te verspreiden.

Nadat ik een week later een tweede wifi punt had aangeschaft, vroeg ik me af hoe dat met factureren zou gaan. Een enkel superwifi punt is op dit moment €79,-, maar het is goedkoper om er 2 te kopen dan 2 x apart. De superwifi punten waren nog niet met mijn maandelijkse factuur verwerkt, dus ik dacht: misschien is dit te combineren? Dat was niet mogelijk, maar het was wel mogelijk om de 2 superwifi punten te retourneren en dan telefonisch 2 te bestellen voor €99,-. Ik snapte deze logica niet, maar als ik daarmee 2 wifi punten krijg voor €99 ipv €158 vond ik dat prima.

Uiteindelijk na lang aan de telefoon te hebben gezeten, moest ik de wifi punten naar een KPN winkel brengen. Omdat ik er 1 via de app op mijn telefoon had gekocht en de ander telefonisch was het heel lastig om ze retourneren. Opnieuw snapte ik deze logica niet, maar het was “gelukkig” mogelijk om ze naar de KPN winkel te brengen.

Aangekomen in de KPN winkel (eerst online een afspraak maken...), bleek dat ik de wifi punten niet terug kon geven omdat ik mijn pin pas niet bij me had. Ik betaal alles met mijn telefoon of horloge. De factuur komt pas begin maart, maar er kon ook niks teruggedraaid worden. Het moest per teruggestort worden op mijn pin-pas die ik dus niet bij me had. Ik moet dus nu nog een keer terug naar de KPN winkel (weer online een afspraak maken...) met pinpas om het allemaal af te handelen.

Ik heb zoals velen in de coronatijd zeeeer veel online besteld, maar dit is letterlijk de eerste keer dat ik echt terug moet naar een winkel om iets te retourneren, laat staan twee keer terug. Elk beetje webwinkel geeft de mogelijkheid om pakketjes te retourneren bij PostNL, maar omdat het facturatie proces te ingewikkeld is bij KPN komt dit 99% niet goed. Dit laatste is wat ik letterlijk te horen kreeg van een medewerker aan de telefoon. Dus je laat wel de wifipunten bezorgen door PostNL, maar retourneren gaat niet goed. Klein puntje ter verbetering misschien KPN? 

Ik heb zeer weinig vertrouwen meer in KPN en heb zin om een voor een Ziggo abonnement te gaan. Wat me alleen nog tegenhoudt is het gedoe van overstappen, maar goed……

Het gaat allemaal zo moeizaam en omslachtig bij KPN of ligt dit aan mij? 

Groeten, Rob.

 

Het gaat allemaal zo moeizaam en omslachtig bij KPN of ligt dit aan mij? 

Groeten, Rob.

Als je geregeld hier de berichten doorleest is dat moeizame en omslachtige gedoe “standaard KPN” :nerd:


Hoi @Rob de Rijke, welkom. 

Het klopt dat het retourneren naar onze webshop helaas niet zo gemakkelijk gaat als bij andere webwinkels. Is het inmiddels wel helemaal afgehandeld? 


2 SuperWiFi's kosten volgens mij geen 99 euro, maar 149 euro. Als je de WiFi manager doet krijg je ze misschien aangeboden voor 99 euro. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363412/2-kpn-superwifi-puntenstartpakket/


Misschien dat je ze via de MijnKPN app kan bestellen voor 99 euro. Maar ik kan het niet checken, want de app doet het momenteel niet bij mij. Blijft eindeloos laden.


Via MijnKPN zijn ze per 2 149 euro, 199 min 50 euro actie korting.


Dan gaat het dus om 10 euro. Waar je zoveel moeite voor doet...


De dame aan de telefoon gaf ook toe dat het terugsturen van apparatuur niet lekker werkt en nu dus hier ook nog een keer. Fijn dat het toegegeven wordt maar klanten hebben hier pas iets aan als het daadwerkelijk opgelost wordt.