Skip to main content

Hallo

Ik heb een aantal jaren succesvol ~30 MAC-adressen op de modem ingevoerd (in het menu: network/access control lists).

Nu ik er weer een MACadres probeer bij te zetten lukt dat niet, met deze foutmelding (“current operation is ineffective, please check configuration parameters"). Nooit eerder gezien.
Met als hypothese dat wellicht de limiet voor het aantal adressen zou kunnen zijn bereikt heb ik 3 inmiddels niet meer relevante adressen verwijderd, maar dit lost het niet.

Advies?

Dank en groet

Rob

 

Hallo @Robthunderbird user , het betekent zo veel als: wat jij wilt met de huidige ingegeven parameters is niet zinvol en wordt daarom niet uitgevoerd.

 


Dat begreep ik ook, echter ik doe precies hetzelfde als ik al minimaal 30x eerder heb gedaan over de laatste 4 jaar, dat altijd goed ging. Is er ergens (windows? Modem software?) een of andere recente verandering geweest waardoor dit opeens mislukt?


Is het mac adres misschien al eerdertoegevoegd? 


Huidige apparaten / OS'sen (waaronder bijv. smartphones en iPhones) hebben een “wisselend” MAC adres. In dat geval heeft het dan weinig zin om een MAC-adres als filter op te geven, want in pakweg 10 minuten werkt het niet meer.

Je zou expliciet de wisseling van MAC-adres bij de instellingen van het betreffende apparaat moeten uitschakelen.