Skip to main content

Waarom blokkeert het malwarefilter ineens álle sites op blogspot? Is dat niet een beetje al te radicaal?

Het malware filter werkt volgens mij op basis van DNS. Daarbij is het niet mogelijk of sommige pagina's op blogspot wel te blokkeren en de rest niet. 

Dus als er op 1 pagina malware gevonden word, en KPN blokkeerd dat, dan is alles van blogspot meteen niet meer toegankelijk. 


Dan lijkt het me beter geen pagina's op blogspot te blokkeren. 


Dan lijkt het me beter geen pagina's op blogspot te blokkeren. 

Ja... maar als er dan ergens op 1 pagina wel malware staat?


Bij mij werkt het ook niet. Kan mijn eigen Blogspot niet bezoeken via wifi. Probleem komt kennelijk vaker voor. Ik vond net dit topic op dit forum (lijkt qua titel niet hetzelfde, maar gaat ook over blogspot niet kunnen bezoeken)

Daaronder gewezen op deze. Blijkt dus dat wanneer https:// word weggelaten, het wel werkt. Nu nog mèt!


Als je voor jouw account het KPN malware-filter uitschakelt via de link die ergens in die thread gegeven wordt, kun je je eigen Blogspot weer bezoeken. Ik vind het vrij bezopen dat vanwege een waarschijnlijk klein aantal blogs waar malware wordt verspreidt dat hele domein wordt geblokkeerd. Primitief.


De oorzaak zit dus duidelijk in het malware filter van KPN. Vreemd natuurlijk dat KPN dit zo rigoureus doet, ook nog van het ene op het andere moment (8 april kon ik de *.blokspot.com nog ontvangen 9 april niet meer).

 Blogspot wordt met een google-tool gemaakt en zeer veel toegepast.

Ik zou graag een reactie van KPN hierover zien!


Bij mij werkt het weer.


Bij mij de blogspot site's weer normaal. 

Probeer de cache van jouw browser leeg te maken en update jouw browser. 

Het is raadzaam om de malwarefilter van KPN niet uit te zetten. 

Als je de KPN malwarefilter uitzet, dan loop jouw computer of laptop vol met malware. 

En installeer ook een zeer goeie antivirus scanner op jouw computer of laptop. 

Zoals KPN veilig virusscanner of van een ander fabrikant. 


Als je de KPN malwarefilter uitzet, dan loop jouw computer of laptop vol met malware. 

Dat is natuurlijk onzin. Bij mij heeft het nog nooit aangestaard 😁


Goedmorgen! Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? Als ik de linkjes open werkt het weer namelijk. 


Goedmorgen! Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? Als ik de linkjes open werkt het weer namelijk. 

 

Het werkt weer!!😊


Goedmorgen! Ik had ook even gemaild naar aanleiding van jullie berichten en er ging inderdaad iets mis. Volgens mijn collega's zou alles weer moeten werken. Kunnen jullie dat bevestigen? Als ik de linkjes open werkt het weer namelijk. 

 

Het werkt weer!!😊

Kijk dat zijn goede berichten 😀 . Bedankt voor het melden en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!


Reageer