Skip to main content

Wij overwegen een overstap naar een andere provider. Deze provider heeft een vergelijkbaar aanbod als ons huidige pakket. Ons pakket is nu ongeveer 10 jaar contractloos. Ben dus inmiddels 11, 12 jaar klant bij KPN. Het aanbod via de afdeling Save leek aantrekkelijk, er zat nog een klein verschil tussen de nieuwe aanbieder en het nieuwe aanbod. Ik wil best blijven, maar toen ik, 2 dagen later, aangaf dat ik doorgerekend bijna 1 jaar abonnementskosten teveel heb betaald werd dit afgedaan als totale onzin. Het feit is dat het inderdaad 70% vertegenwoordigd als ik kijk naar de jaarkosten van mijn huidige abonnement. Het bleef in ieder geval onzin wat ik daarover in bracht. “mijn manager zit naast mij, die vindt dat ook volkomen onzin.” “Het is de verantwoordelijkheid van u als klant om er voor te zorgen na een abonnementsperiode te gaan onderhandelen”. Het is ook een volkomen onzinnige gedachte dat KPN zelf er voor kan zorgen dat abonnementen van vaste klanten op het niveau blijven van nieuwe klanten. Ik spreek, ook in bovenstaande, niet over een welkomstaanbod maar dit gaat over de vaste abonnementskosten. “Denkt u dat KPN een knopje kan maken om dit bij te houden?” “Wij hebben alles geautomatiseerd, dat kan natuurlijk niet!” Dat ik dan vervolgens aangeef dat het een kwestie is van keuzes maken dat was echt heel raar. 
Het is veelzeggend dat KPN een afdeling: SAVE in huis heeft. Het volgende is een aanname van mij: Waarschijnlijk is het uiteindelijk voordeliger om deze afdeling in stand te houden dan klanten die in mijn geval al best lang klant zijn mee te laten liften op de actuele abonnementskosten voor nieuwe klanten. Ik benadruk nogmaals dat ik het niet heb over een 1e jaars welkomstaanbod, maar over de lange termijn abonnementskosten. 

En ja, ik deel het ook omdat de wijze van communicatie op mij in ieder geval niet overkomt als respectvol. 

Hallo @HJA033 ,

Eigenlijk wil jij minder betalen dan andere klanten, je wilt een extra korting. 


Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven ze tijdelijke korting op het abonnement of een cadeau bij een nieuw abonnement. Wanneer ze dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. Ze investeren liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

Wel ben jij uiteraard ook belangrijk en daarvoor heeft KPN de pagina Voor Jou, waar je handige tips kan vinden meedoen aan verschillende acties. Verder krijg je uiteraard ook combivoordeel op het moment dat je meerdere abonnementen combineert op hetzelfde adres


Een oud abonnement (Alles in één) kan inderdaad tot wel dik 12 euro duurder zijn dan de huidige propositie. Maar om dan te beweren dan je '’een jaar teveel'’ hebt betaalt gaat wel ver. 

Je kunt gewoon over naar de huidige abonnementsvorm. Er mag, als je zegt dat je wilt overstappen, tot 3 maanden een korting worden gegeven.

Stel hiermee het vergelijkbare met je huidige inhoud samen. Of laat weg wat je niet meer wilt zoals vaste telefoon(?) :

Als je nog vragen hebt stel ze (hier) gerust.

 

Het gaat bij andere providers echt niet anders met vaste klanten met oude abonnementen. Lees het forum van Ziggo er maar eens op na bijvoorbeeld.


Dank voor de reacties ik hoor graag iets van KPN zelf. 


Dank voor de reacties ik hoor graag iets van KPN zelf. 

Okee. De wachtrij voor een KPN Moderator is 3 dagen. Die kunnen en mogen pas inhoudelijk reageren als je je naam, postcode, huisnummer en klantnummer in → je forumprofiel invult.

Die mogen en kunnen echter geen abonnementen verlengen of aanbiedingen doen. Dan moet je écht bellen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Dank voor de tips, handig dat je weet hoelang het duurt. Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Bijzonder dat mijn topic titel ondertussen is aangepast. 


Titels worden voor de vindbaarheid verduidelijkt. Ook is het handig als de titel al een 'samenvatting' is van de inhoud. 

Dat was bij jouw originele titel naar mijn mening ook niet.

“Klantenbehouden (werkwijze afdeling Save)”

En dus ook niet naar de mening van de dispatcher.