Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb sinds 2 weken een Gigabit glasvezel verbinding via KPN. Nu heb ik zowel de monteur als iemand bij de KPN desk gevraagd hoe het kan dat mijn internetverbinding gecapped lijkt te zijn op ongeveer 850mbit aangezien ik niet sneller kan downloaden dan +/- 100MB/s via nieuwsgroepen. De provider die ik voor nieuwsgroepen gebruik levert ook gigabit snelheid op het abonnement. Ook de reguliere speedtests die ik doe via de browser komen niet hoger dan 850Mbit.

Ik heb dit uiteraard bekabeld gemeten, zowel op mijn pc boven als direct op de modem/router. Ik heb overal in huis Cat5e kabels liggen dus dat zou ook geen beperking moeten zijn. Daarnaast wordt er verder niet heel hevig gebruik gemaakt van de internetverbinding anders dan door mijzelf.

 

Is er iets bekend over het cappen van de maximale download snelheid? Ik betaal voor een Gigabit en ik vind de discrepantie aardig groot. Of is dit eerder een capaciteit probleem van de infrastructuur van KPN? 

Zie o.a. https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736/index11.html#post951723


Oké ik ben dus niet de enige, ik heb mij ook gemeld in dat topic. @Kpn kunnen jullie mijn situatie ook onderzoeken en mij benaderen ? Ik zie in het andere topic waar hier boven naar gelinked wordt dat er onderzoeken gedaan wordt bij een aantal klanten namelijk.

 

Dank! 


Hoi @Erwin84, zullen we het via het andere topic laten lopen. Wel zo makkelijk. Ik heb in ieder geval jouw ervaring doorgegeven. 


@Bart_Z  yes is goed, ik hield sowieso het andere topic al nauwlettend in de gaten :)Â