Skip to main content

Hallo,

 

Sinds ongeveer 5 maanden heb ik in meer of mindere mate een probleem met het versturen of ontvangen van media bestanden (foto en video) in de Skype chat. Het is niet geheel reproduceerbaar, als in dat het niet altijd gebeurt, maar als het zich voordoet, dan:

  • Probleem op meedere devices: zowel op Android telefoon als Windows laptop, maar ook in de web versie van Skype in een browseer.
  • Foto’s of video’s worden niet verzonden of ontvangen. Bij verzenden gaat de upload tot 50% en stopt, of begint helemaal niet, gevolgd door een foutmelding. Bij ontvangen zie ik dat er iets is gestuurd (grijs venster) maar er komt geen data binnen.
  • Ik heb om te testen nu ook op dezelfde accounts remote ingelogd op mijn werk, en op die manier bestanden heen en weer gestuurd, en daar werkt precies hetzelfde wel.
  • Wanneer ik op mijn telefoon de WiFi uit zet en via mobiele data connectie maak, werkt het vaak wel.

 

Situatie op werk, zoals het hoort

 

Situatie op thuisnetwerk.

Iemand anders met helzelfde probleem? KPN support geeft niet thuis en verwijst naar hier.
Ook al met Skype support overleg gehad, en zij kunnen ook niets, omdat het aan het netwerk lijkt te liggen.

Heb je misschien een VPN aanstaan? Of draai je misschien bepaalde beveiliging software?


Als het een kpn modem is met de nieuwe software doe dan een check of de firewall iets tegenhoudt. Zet deze op niveau LAAG en  kijk het een tijdje aan.


Heb je misschien een VPN aanstaan? Of draai je misschien bepaalde beveiliging software?

Niets bijzonders qua beveiligingssoftware voor zover ik weet. Ook geen VPN


Als het een kpn modem is met de nieuwe software doe dan een check of de firewall iets tegenhoudt. Zet deze op niveau LAAG en  kijk het een tijdje aan.

Ik zal eens zoeken of daar iets mee is. Ik zit “officieel” nog op XS4All, met een FRITZ!Box 7490. Voor zover ik weet is er niets veranderd en is het plotseling begonnen. Heb ook geen andere issues met andere verbindingen.


Fritzboxen zijn naar mijn mening wat gebruiksvriendelijker ingesteld dan de KPN Boxen. Daar hoef je standaard niks in aan te passen voor verbindingen naar buiten. Het kan zijn dat je wifi mogelijk verstoord wordt.


Hi @Michiel_forum en welkom bij de KPN Community! 

Super dat je al wat hulp hebt gehand hier. 😄 Hoe is het nu, heb je het aan de praat gekregen?


@Sanne van KPN Hoi Sanne, ik heb nog steeds problemen. Tot dusverre alleen op het KPN netwerk, zowel via WiFi als KNP mobiele data. Niet reproduceerbaar, maar het gebeurt vaak genoeg om het erg irritant te maken. Ik heb dit op een ander netwerk nog niet zien gebeuren.


Ik heb het zelfde probleem, als ik de modem aan en uitzet gaat het een paar minuten goed, maar daarna  hetzelfde verhaal. Aan de instellingen  van de pc lig het niet als ik op  via  een hotspot (4g)  verbinding maakt gaat het op die pc wel goed.


@Infrastructuur Ik heb het een paar maanden nu en best wat getest. Ik heb het op het KPN netwerk. Wanneer het probleem zich voordoet, en ik check het op mijn werk (op afstand op werk PC) dan gaat daar alles zoals het hoort. 
Zowel mobiel als laptop met Skype werken altijd prima op werk netwerk, maar zodra ik thuis ben heb ik problemen op KPN via wifi (mobiele telefoon en laptop) als via mobiele data (mobiele telefoon).
Dus het lijkt onafhankelijk van het device maar sterk afhankelijk van de netwerk provider. 
Soms werkt het op Wifi niet, en dan op mobiele data wel even, maar vaak op beide netwerken niet. 
Voor de duidelijkheid: thuisnetwerk en mobiel gaan beide via KPN

 


Check, jammer dat het nog niet opgelost is maar goed om te weten. Ook dank voor jouw melding @Infrastructuur! Bij jou ben ik benieuwd of je ook een Fritzbox gebruikt, klopt dat? Of heb je een ander modem? 

@Michiel_forum Fijn dat je het ook op meerdere apparaten hebt getest. Ik zie op je foto's dat je een rood bolletje met uitroepteken krijgt, als je daarover zweeft met je muis, staat er dan ook iets van een foutmelding? Of alleen dat het niet gelukt is? 

Ook ben ik benieuwd of het via Skype in de webbrowser wel lukt. Ik neem voorzichtig aan dat je de app op je telefoon gebruikt en het programma op je laptop, hoe gaat het via de browser?


Have you solve the problem? Because I am experience the same issue since 3 weeks ago.

I am using Fritiz box.

Skype in the internet has same issue.
 


Zou het een DNS probleem kunnen zijn? Heeft u al eens een andere DNS server geprobeerd? 


Zou het een DNS probleem kunnen zijn? Heeft u al eens een andere DNS server geprobeerd? 

 

Yes, tried different DNS without success.


Have you had a recent update for the Fritzbox software @AIO? If you’ve received the Fritzbox from us then you also have Service+ available to you for help with this. If you call us on 0800-0402 then you should be connected to them automatically. Perhaps they'll know the solution!
If they don't, perhaps AVM has some tips that work?

If they do, will you let us know?


Hallo,

 

Sinds ongeveer 5 maanden heb ik in meer of mindere mate een probleem met het versturen of ontvangen van media bestanden (foto en video) in de Skype chat. Het is niet geheel reproduceerbaar, als in dat het niet altijd gebeurt, maar als het zich voordoet, dan:

  • Probleem op meedere devices: zowel op Android telefoon als Windows laptop, maar ook in de web versie van Skype in een browseer.
  • Foto’s of video’s worden niet verzonden of ontvangen. Bij verzenden gaat de upload tot 50% en stopt, of begint helemaal niet, gevolgd door een foutmelding. Bij ontvangen zie ik dat er iets is gestuurd (grijs venster) maar er komt geen data binnen.
  • Ik heb om te testen nu ook op dezelfde accounts remote ingelogd op mijn werk, en op die manier bestanden heen en weer gestuurd, en daar werkt precies hetzelfde wel.
  • Wanneer ik op mijn telefoon de WiFi uit zet en via mobiele data connectie maak, werkt het vaak wel.

 

Situatie op werk, zoals het hoort

 

Situatie op thuisnetwerk.

Iemand anders met helzelfde probleem? KPN support geeft niet thuis en verwijst naar hier.
Ook al met Skype support overleg gehad, en zij kunnen ook niets, omdat het aan het netwerk lijkt te liggen.

 

Ik heb het zelfde probleem, als ik de modem aan en uitzet gaat het een paar minuten goed, maar daarna  hetzelfde verhaal. Aan de instellingen  van de pc lig het niet als ik op  via  een hotspot (4g)  verbinding maakt gaat het op die pc wel goed.

 

Hi Michiel and Infrastructuur,
Have you solved this issue? if so, how?

I have contact to KPN service and received a new modem. I installed the new modem but the problem is still not solved. :’(

At home, I have ziggo as ISP. There is no issue at all.


@AIO @Sanne van KPN 
Same issue continues to exist. I’ve had a FritzBox software update in the mean time of the problem, but it didn’t solve anything.

 

Still very annoying.


I'm sorry to read it isn't working yet. 😕 In that case, the same two options apply to you @Michiel_forum:

If you’ve received the Fritzbox from us then you also have Service+ available to you for help with this. If you call us on 0800-0402 then you should be connected to them automatically. Perhaps they'll know the solution!
If they don't, perhaps AVM has some tips that work?

If they do, will you let us know?

I'm hopeful one of those will have the solution. 🤞


I'm sorry to read it isn't working yet. 😕 In that case, the same two options apply to you @Michiel_forum:

If you’ve received the Fritzbox from us then you also have Service+ available to you for help with this. If you call us on 0800-0402 then you should be connected to them automatically. Perhaps they'll know the solution!
If they don't, perhaps AVM has some tips that work?

If they do, will you let us know?

I'm hopeful one of those will have the solution. 🤞

None of them!!


That's a shame. I'm unable to offer much more support for this, my last suggestion would be to adjust the DNS as was also tipped in this Skype forum topic.

If that doesn't work either, try posting a topic there as well. Hopefully the solution will be found there.

 


With Latest SKYPE version 8.125, the issue is solved now.


Reageer