Skip to main content
Antwoord

Meegeleverde kabel voor aansluiten modem op glasvezelpunt is te kort

• January 3, 2025
  • 12 reacties
  • 297 keer bekeken

Ben bezig om het glasvezelkastje te installeren, maar de bijgeleverde rode kabel is te veel kort. In de mail staat dat ik gratis een langere rode kabel ethernetkabel kan bestellen: “Klik op de link”, alleen gaat die link niet naar een plek waar ik hem kan bestellen. Met de chatbot en de klantenservice kom ik op dit moment helaas niet verder. Vandaar dat ik m'n vragen hier stel. 

Ik heb minstens 20 meter van zo'n kabel nodig om aan te kunnen sluiten op het modem.

Sturen jullie die van 20 meter ook gratis op? En zitten er ook stekkers aan?

Of kan ik dit wellicht elders kopen en wat moet ik dan precies gaan kopen? 

Alvast bedankt voor reactie.

Met vriendelijke groet.

Beste antwoord door MmnRea

Dag,

ik wil even laten weten hoe dit is afgelopen. 

Het ging inderdaad om aanpassen van koper naar glasvezel. 

Blij met de tip van zelf een kabel te kopen en welke het dan moest zijn. Want ik had echt een langere rode kabel nodig. En bestellen via de link in de mail van KPN lukte niet, werkte niet. Net zo min als de link waarmee ik hun ingeplande afspraak begin februari voor een monteur kon verplaatsen.

Elders dus een kabel gekocht. Kon zelf een kleur kiezen, het een is blauwe geworden. Is gelukt via bol. 

Gisteren bezig gegaan met zelf installeren. Het instructiefilmpje van KPN lag eruit met de mededeling ‘probeer het over een paar uur weer'. Gelukkig zaten er ook een paar instructies op papier in de doos. Daar rustig bij gaan zitten. Stap voor stap doen wat er op die plaatjes staat.

Ondertussen werkt de glasvezel èn heb ik - voor mij - nieuw óók de wifi aan de praat.

Dus: linksom of rechtsom blij met een paar tips die ik in deze community kreeg! 

Deze dame van in de 60 is blij! 

Vriendelijke groet en nog een goed weekend1 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 3, 2025

Iedere utp kabel minimaal type cat 5e is geschikt. Misschien heeft u er nog wel één ergens liggen. Dan kan je meteen aan de slag😉.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2025

O, dank je wel. We gaan het verder bekijken. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 6, 2025

Hoi ​@MmnRea, welkom! Joep geeft het juiste antwoord al, maar vanuit KPN kan ik daar aan toevoegen dat wij je verschillende lengtes kabel kunnen leveren via onze webshop (5, 10, 25, 30 en 50m). Dus als je een zodanige lengte nodig hebt, en je hebt het niet meer zelf liggen, dan kun je het daar bestellen.

Maar, ik ben verder nog wel even benieuwd naar wat er precies misgaat als je via de link een kabel probeert te bestellen. Want, voor zover ik weet zou je daarmee al moeten uitkomen op de webshop. En dat je een code krijgt zodat je een van de kabels daar met korting/gratis kunt bestellen. Is dat ook wat er gebeurt, waar loopt het mis?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2025

Dag Erik, 

Dank voor reactie!

ik klik in de mail op de link om een langere kabel te bestellen.

En dan kom ik in een scherm ‘volg je bestelling’.

Ik zie nergens waar ik dan die kabel kan bestellen noch een code om dat gratis te doen (zoals in de mail staat ‘gratis langere kabel bestellen’.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 8, 2025

Aanvulling. Gratis bestellen, zoals in de mail beloofd, lukt dus niet.

We kijken verder. Is even niet anders. 

Beschouw het (helaas) wel als een minpunt voor KPN. 

Jammer, pakweg 40 jaar klant. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 8, 2025

Beste ​@MmnRea een LAN-kabel op de door jouw gewenste lengte en de goede kwaliteit CAT5e of 6 kost in een bouwmarkt of onderdelenhuis ook weinig.

Ik zou zeggen: gewoon daar kopen.

Succes.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 14, 2025

ik klik in de mail op de link om een langere kabel te bestellen.

En dan kom ik in een scherm ‘volg je bestelling’.

Ik zie nergens waar ik dan die kabel kan bestellen noch een code om dat gratis te doen (zoals in de mail staat ‘gratis langere kabel bestellen’.

De link hoort je te brengen naar de bestelstatus omgeving in je MijnKPN. Dat lijkt te lukken als ik het zo zie. Maar ik begrijp dat jij dan in je MijnKPN niet een optie ziet om te bestellen, óf een instructie ziet hoe je dit kunt doen.  Zou je eens een screenshot van die pagina kunnen maken? Verberg wel eventueel zichtbare privégegevens. Dan kan ik hier eens verder naar kijken.

Is het in de tussentijd wel gelukt om iets te installeren? Anders kun je ook afwachten. Gezien je opmerking over hoe lang je al klant bent, doe ik de aanname dat het hier gaat om een aanpassing van koper naar glasvezel. In die gevallen sturen we automatisch een monteur als wij zien dat je niet binnen een bepaalde tijd de glasvezel hebt geactiveerd. Daar krijg je dan bericht van. Je kunt die monteur dan ook afwachten, die heeft een langere kabel bij zich.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

OK. Dank voor de informatie, Erik.

Die had ik eerlijk gezegd liever eerlijk gehad, maar daar kun jij niks aan doen. Ik heb nooit geweten dat als je in een project vd gemeente glasvezel aan laat leggen je óók binnen de kortste keren door KPN gedwongen wordt om dat te installeren. Dat dat de vervolgstappen zijn. En in hun tempo. Terwijl ze ook in een mail aangeven dat het nog twee jaar duurt voor ze de gewone telefoonlijn afsluiten.

Nu sturen ze zomaar een pakket, zeggen dat je het besteld heb (ik weet van niks!)  en bombarderen je met brieven en mails dat je het binnen een week moet aansluiten. Terwijl ik daar op het moment helemaal geen tijd voor heb en het de komende zomer even rustig wil bekijken.

En als je dan via de link naar de site wilt, nu weer van die monteur die zomaar zonder overleg ingepland staat werkt zo'n link helemaal niet en valt er niks te verplaatsen. En ga je bellen dat krijg je zo'n irritante robot aan de lijn. Ik moet zeggen dat ik er sterk over denk om me te gaan beraden of ik nog wel bij KPN wil blijven. Als de links zouden werken zou het anders zijn. Maar nu lijkt het op slikken of stikken. Sorry, ben echt not amused over deze werkwijze. 

In ieder geval bedankt voor bovenstaande reactie. Weet ik dat in ieder geval. En zal binnenkort eens proberen of ik die glasvezelaansluiting toch zelf aan de praat kan krijgen.

Zit daar gelijk wifi bij? En als er wifi bij zit doe ik er dan goed aan om alvast een paar KPN SuperWifi punten aan te schaffen?

Want de glasvezelaansluiting zit niet op dezelfde plek als de telefoonaansluiting waar ook mijn werkplek is.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 14, 2025

Er kan een kabel getrokken worden 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 14, 2025

Is een lastige hier. Daarom voorkeur voor wifi. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • January 26, 2025

Dag,

ik wil even laten weten hoe dit is afgelopen. 

Het ging inderdaad om aanpassen van koper naar glasvezel. 

Blij met de tip van zelf een kabel te kopen en welke het dan moest zijn. Want ik had echt een langere rode kabel nodig. En bestellen via de link in de mail van KPN lukte niet, werkte niet. Net zo min als de link waarmee ik hun ingeplande afspraak begin februari voor een monteur kon verplaatsen.

Elders dus een kabel gekocht. Kon zelf een kleur kiezen, het een is blauwe geworden. Is gelukt via bol. 

Gisteren bezig gegaan met zelf installeren. Het instructiefilmpje van KPN lag eruit met de mededeling ‘probeer het over een paar uur weer'. Gelukkig zaten er ook een paar instructies op papier in de doos. Daar rustig bij gaan zitten. Stap voor stap doen wat er op die plaatjes staat.

Ondertussen werkt de glasvezel èn heb ik - voor mij - nieuw óók de wifi aan de praat.

Dus: linksom of rechtsom blij met een paar tips die ik in deze community kreeg! 

Deze dame van in de 60 is blij! 

Vriendelijke groet en nog een goed weekend1 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 6, 2025

Wat goed! Heel fijn om te horen, Rea!