Skip to main content

beste dames en heren,

Ik krijg al een tijdje mails van XS4ALL die zeggen dat je van af 1 maart met je vragen terecht kan en alleen bij KPN. de technisch helpdesk blijft maar dat is de technische van XS4ALL. 

Mijn vragen zijn anders abonnement technische en ik vind het jammer dat ik nog steeds geen enkel bericht van KPN heb ontvangen over de overnamen. Zeer teleurstellend gewoon.  helemaal niks.

Mijn eerste vraag over het abonnement. mijn XS4ALL overeenkomst loopt tot 21 juni 2020. stel dat ik na 1 maart denk ik wil geen over een komst met KPN. kan ik deze dan koste loos opzeggen. want dit heb ik nooit gewild met KPN een contract. dit word mij maar in mijn schoenen geschoven zonder dat mij ook maar iets is gevraagd.   het is de keus van KPN geweest en zelfs met een rechtszaak blijven ze foet bij stuk houden. alleen klanten een mail sturen met informatie ho maar. teleurstellend nogmaals. 

F-secure klant bij XS4ALL krijgen standaard altijd 5 licenties in het pakket. KPN klanten maar 2. hoe gaat dat nu dat alles onder 1 bedrijf valt. zal f-secure dan zeggen dat jammer joh je hebt er nu nog maar 2 nu het allemaal onder KPN valt? want dat mag niet alles zo nog het zelfde blijven tot eind 2020. 

Wat gebeurd er met de diensten Webdisk aan het einde van 2020 i krijg gratis bij mijn abonnement 200 gig als het al niet meer is. een netwerk locatie die samen met mijn XS4ALL werkt om documenten en foto's  op te slaan gratis bij mijn abonnement.  enzo.

Graag hoor ik of ik nou na 1 maart de keuze zelf krijg of dat KPN gewoon bepaald dat ook al wil ik bijvoorbeeld niet klant bij KPN blijven dat ik dan toch moet. 

Ik hoor het graag. 

Met vriendelijke groet,

Maarten. 

misshien ben ik wat ongeduldig maar ik hoop dat er binnen kort iemand van KPN antwoord geeft. het is toch niet zo dat KPN dit ook allemaal niet weet

 


Als het net zo gaat als met de Telfort klanten veranderd er letterlijk niks aan je diensten en producten. De plek om je vragen te stellen veranderd en de naam op de factuur.

Als 21 juni jouw jaar contract afloopt kan je rekeninghoudend met een maand opzeg termijn gewoon overstappen/opzeggen.

 


Ik zit ook bij XS4ALL en heb hier ook een mailtje over gehad. Voorlopig veranderd er nog niets (volgens KPN...en dat zegt genoeg) Je contract met XS4ALL met alle voordelen en pakketten blijft gewoon hetzelfde. Juridisch gezien heb je vanaf 1 maart een contract met KPN. Meer info lees je hier en hier . Lees vooral ook de reacties 😁

Persoonlijk denk ik dat het verhaal aan alle kanten rammelt maar voorlopig krijg je gewoon de XS4ALL-medewerkers aan de telefoon. Ik maak me wel wat zorgen om de privacy maar wordt pas echt nerveus als ze de hardware aan elkaar gaan koppelen en we te maken krijgen met de echte KPN-”klantenservice”. Mijn contract loopt tot eind mei en ik weet denk ik al wat ik ga doen... 


misshien ben ik wat ongeduldig maar ik hoop dat er binnen kort iemand van KPN antwoord geeft. het is toch niet zo dat KPN dit ook allemaal niet weet

 

Dat weten ze wel...maar wij krijgen de achterliggende waarheid nooit te weten.


@Edwin_Merks mooi helder stuk via die link. Blijkbaar gaat het inderdaad net als de Telfort klanten. Wij zijn met mobiel al over, dan volgt XS4ALL als die storm geluwd zal Telfort Thuis niet lang daarna volgen lijkt me een logische conclusie.


@Alexa_  weet jij misschien meer? jij werkt bij KPN. ik mag er toch al van uit gaan dat KPN al lang bezig is met het plannen en regelen van dingen. zo wat worden als er aan het eind van het jaar nog niks bekend is. 

Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen met F-Secure

 


@Alexa_  weet jij misschien meer? jij werkt bij KPN. ik mag er toch al van uit gaan dat KPN al lang bezig is met het plannen en regelen van dingen. zo wat worden als er aan het eind van het jaar nog niks bekend is. 

Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen met F-Secure

 

Volgens de diverse mailtjes en berichten op de site van XS4ALL gaat er voorlopig NIETS veranderen. Dus ook jouw licentie van F-secure niet. Als ze dat toch gaan doen, reken maar dat KPN dan een probleem krijgt. Dan valt het namelijk in de categorie leugens en valse beloftes. Er zijn dan genoeg instanties waar je dat kunt aankaarten lijkt me. Vooralsnog zou ik me dus geen zorgen gaan maken. Bewaar wel je mailtjes goed en maak eventueel print-screens van de webpagina's. 


Hoi @MBJ, ik kan mij voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt. Edwin_Merks heeft hier al heel veel over gezegd inclusief linkjes naar de website van XS4ALL. Daar staat het. Je blijft gewoon jouw X4ALL abonnement behouden met de voorwaarden die erbij horen. Daarnaast zal ook de klantenservice blijven zodat je daar met je vragen terecht kunt precies zoals je gewend bent. 


net helemaal hoor ik kijk er van verschillende kanten naar.

Dit artikel al gelezen? en het klopt de 6 verdieping was eert helemaal voor XS4ALL.
daar zit nu een hele grote IT sercurty afdeling van KPN. dus achter de schermen word het al uit gekleed… 

zie ook :
https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/kpn-start-met-integratie-van-xs4all-en-draait-klanten-rad-voor-ogen/

 

Ik maak me gewoon zorgen want er naar klanten toe gedaan om XS4ALL te houden. maar achter de scherm is het meer. zodra kpn vrij spel heeft en iedereen gewend is. dan verdwijnt per direct de naam XS4ALL… 


Maar waar ben je nu echt bang voor, dat de naam verdwijnt, dat de dienstverlening achteruit gaat, dat de service minder gaat worden, dat je privacy wellicht in het geding is of nog iets anders?


de service en de diensten. vooral rond om de klanten service. XS4ALL is het enigste bedrijf in heel Nederland dat wanneer je al klant ben toch van de allernieuwste aanbieding gebruik kan maken.  bij elk ander bedrijf als je al klant bent kun je geen gebruik maken van de  nieuwste aanbiedingen. 

Dat de e-mail service verdwijnt. XS4ALL heeft als enigste bedrijf een los e-mail adres wat je kan mail. de KPN heeft nog geen eens een contact formulier.  de Technische ondersteuning blijft alleen nog voor dit jaar voor het zelfde.

waarschijnlijk  moet je 5 euro meer betalen als je de technische kennis wilt behouden. Alleen die 5 euro meer is alleen een optie bij de premium abbenomenten. hoe zit het met de normale abbenomenten kunnen die dan niet van de tech desk gebruik maken of dat ook heet die afdeling voor mensen die 5 euro bij betalen .

ben ook bang  dat de f-secure licenties minder worden. 
Hoe zit het met product XS4ALL Key dit is een XS4ALL only product in samenwerking met F-Secure. ben ook bang dat dit programma word stop gezet aan het einde van 2020.  
Ben gewoon bang dat de service na dit jaar van XS4ALL helemaal weg is. daar ben ik zo bang voor. ik vind het gewoon kei stom dat KPN zo oenige beslissing maakt en totaal niet luisterd  naar de klanten van XS4ALL.


XS4ALL is het enigste bedrijf in heel Nederland dat wanneer je al klant ben toch van de allernieuwste aanbieding gebruik kan maken.  bij elk ander bedrijf als je al klant bent kun je geen gebruik maken van de  nieuwste aanbiedingen. 

Heb je een voorbeeld van zo'n aanbieding?

 

waarschijnlijk  moet je 5 euro meer betalen als je de technische kennis wilt behouden. Alleen die 5 euro meer is alleen een optie bij de premium abbenomenten. hoe zit het met de normale abbenomenten kunnen die dan niet van de tech desk gebruik maken of dat ook heet die afdeling voor mensen die 5 euro bij betalen .

Over de kosten zou ik me maar geen zorgen maken want bij XS4ALL betaal je de absolute hoofdprijs. Als jij over zou stappen naar een KPN abonnement dan zal je waarschijnlijk veel minder per maand kwijt zijn.

In mijn geval is het verschil voor exact dezelfde diensten maar liefst €22,- per maand ofwel €268,- per jaar. Zelfs als ik €5,- voor die tech desk zou gaan betalen ben ik nog altijd €17,- per maand goedkoper uit.

 

Mijn kosten nu bij KPN.

 

Bij XS4ALL zijn de kosten voor exact hetzelfde abonnement als onderstaand.

 

ben ook bang  dat de f-secure licenties minder worden. 

Daar hoef je je geen zorgen over te maken, ook bij het KPN Hussel abonnement heb je 5 F-Secure licenties.

Ben gewoon bang dat de service na dit jaar van XS4ALL helemaal weg is. daar ben ik zo bang voor.

Ik ben als KPN abonnee juist blij dat XS4ALL geïntegreerd wordt met KPN want we zien het serviceniveau ondertussen al verbeteren door bijvoorbeeld de introductie van de tech desk. Ik denk dat KPN er juist hard aan werkt om het serviceniveau op te tillen naar het niveau dat bij XS4ALL de standaard is.

 

P.S. Zakelijk ben ik ook klant van XS4ALL aangezien ik mijn e-mail bij XS4ALL heb ondergebracht.


@wjb

Ik zit bij XS4all en betaal voor internet (100/100), tv met 2 ontvangers, Fox-sport, Ziggo Sport totaal €97,47. Dit is inclusief Compleet, gratis 4K en F-secure voor 5 apparaten.

Als ik de overstap maak naar KPN dan ben ik voor hetzelfde pakket € 104,46 kwijt. En dan tel ik hem even zonder 4K want daar zou ik noot voor betalen. Ik zou dan voor 200/200 kunnen kiezen zodat ik f-secure gratis krijg. Maar dan nog ben ik duurder uit (€ 101,97).

Het scheelt allemaal niet zoveel dus, maar ik zou bij een overstap dat gedrocht van een experiabox krijgen...nee...dan pas ik voorlopig.

 

 

 


Als ik de overstap maak naar KPN dan ben ik voor hetzelfde pakket € 104,46 kwijt. En dan tel ik hem even zonder 4K want daar zou ik noot voor betalen.

Apart, want voor hetzelfde pakket zou ik €94,97 gaan betalen en dan heb ik, voor een eeerlijk vergelijk, 4K en vaste telefonie daarbij opgenomen, anders zou de prijs nog iets lager uitvallen.

Maar dan kan je inderdaad beter een 200Mbps abonnement nemen want dan ben je nog €2,49 goedkoper uit.

En als je dan ook geen 4K afneemt zit je al op €89,99 en zonder vaste telefonie op €87,99.

 

En ik zou bij een overstap dat gedrocht van een experiabox krijgen...nee...dan pas ik voorlopig.

Je kunt gewoon een FRITZ!Box blijven gebruiken, dat is geen enkel probleem.


Beste allemaal,

even een reactie op een overstap:

Als ik de overstap maak naar KPN dan ben ik voor hetzelfde pakket € 104,46 kwijt. En dan tel ik hem even zonder 4K want daar zou ik noot voor betalen.

Apart, want voor hetzelfde pakket zou ik €94,97 gaan betalen en dsn heb ik 4K en een vaste telefoon daarbij opgenomen, anders zou de prijs nog iets lager uitvallen.

 

En ik zou bij een overstap dat gedrocht van een experiabox krijgen...nee...dan pas ik voorlopig.

Je kunt gewoon een FRITZ!Box blijven gebruiken, dat is geen enkel probleem.

Nee, dat kan niet niet bij een normale overstap. als je voor zelf  overgaat op KPN. word het als normale overstap gezien e d an moet je je fritbox inleveren. je moet wachten tot het van zelf KPN word dan mag je hem wel houden.   Bron XS4ALL site. 


hang er van af hoe je het bekijkt. bij XS4ALL denken ze soms mee over de prijs als je lang klant ben of in een andere sistuatie geven ze soms 10 euro korting op je abenoment.  dus dan gaat de totaal prijs met 10 euro omlaag. 

Daarbij komt XS4ALL kan wel duurder zijn maar je krijgt er ook meer voor.  F-secure is bij elk pakket gratis. tenminste vanaf het 50 MIBT je nog een pakket wat er onder zit wat niet op de Site van XS4ALL staat dat is alleen via de telefoon te bestellen. 
Daarbij als je internet en tv neemt dan heb je de eerste 6 maanden gratis tv+ gratis WIFI  repeater + gratis chrome cast. dat wel lekker altijd een gratis chorme cast dat is goed apparaat. 


 
Het lijkt mij over duidelijk dat KPN duurder is. maar goed laten we naar de normale prijzen kijken:
oke op het mometn maakt het niet zoveel uit. ik weet niet hoe het kan maar als je kijkt bij TV pakketen dan staat er dat opname functie 5 euro extra kost.  en je moet 5 euro meer betalen voor F- secure dat hoef je niet bij XS4ALL. 

Maar goed in het totaal overzicht dat opneme functie gratis is. is dat ook zo bij jullie KPN gebruikers dat je 0 euro betaalt aan de opname functie ben wel benieuwd manlijk. want het was altijd zo dat XS4ALL de enigste was waarbij de opname functie gratis is. 

dit is waar je bij KPN op uit komt:


Volgens mij is het wel goedkoper dan het eerst was kan me niet herinneren dat 1 tv kastje maar 10 euro per maand is en twee 15 euro per maand met gratis opname functie. ik denk dat dit een tijdelijk iets is maar goed. 

 maar goed door dat de F-secure niet gratis is moet je toch 5 euro extra betalen. dus dat komt uit op 67,49 euro. 
en dan heb je geen aanbieding van eerste 6 maadnen tv gratis.  plus als je al lkant bij KPN bent heb je zo en zo geen recht op recente aanbieding en bij XS4ALL wel. 

de prijs met de kortingen die er nu zijn bij KPN liggen niet heel ver uit elkaar. maar goed voor hoelang nog?  KPN heeft na 1 maart vrij spel met XS4ALL.   en je bent 25 euro minder uit want bij XS4ALL betaal je nu gene aansluit kosten kijk hier op het bestel overzicht:

https://www.xs4all.nl/bestellen/gegevens?pk_campaign=sharebon
 


en heb hierbij het abenometn gekozen 50 / 50 en bij vdsl is het 50/ 5 MBIT 


 

 

En ik zou bij een overstap dat gedrocht van een experiabox krijgen...nee...dan pas ik voorlopig.

Je kunt gewoon een FRITZ!Box blijven gebruiken, dat is geen enkel probleem.

Nee, dat kan niet niet bij een normale overstap. als je voor zelf  overgaat op KPN. word het als normale overstap gezien e d an moet je je fritbox inleveren. je moet wachten tot het van zelf KPN word dan mag je hem wel houden.   Bron XS4ALL site. 

Vandaar dat ik ook schreef dat je een FRITZ!Box kunt blijven gebruiken.

 

Daarbij komt XS4ALL kan wel duurder zijn maar je krijgt er ook meer voor.  F-secure is bij elk pakket gratis. tenminste vanaf het 50 MIBT je nog een pakket wat er onder zit wat niet op de

Grappig, als je drie extra F-Secure licenties bij KPN zou afnemen voor €4,99 is KPN nog steeds goedkoper en zelfs met een tech desk optie van €5,- is KPN nog steeds goedkoper. 

 

Het lijkt mij over duidelijk dat KPN duurder is. 

Maar dat is dus absoluut niet zo. Ik kan geen enkel rekenvoorbeeld maken waarbij XS4ALL goedkoper is dan KPN. Dat is ook wel logisch immers de FRITZ!Box moet uiteraard ook gewoon betaald worden.

 

Maar goed in het totaal overzicht dat opneme functie gratis is. is dat ook zo bij jullie KPN gebruikers dat je 0 euro betaalt aan de opname functie ben wel benieuwd manlijk. want het was altijd zo dat XS4ALL de enigste was waarbij de opname functie gratis is. 

Ik snap echt niet waar zulke ideeën vandaan komen. Ik zit toch al vele vele jaren bij KPN en op mijn factuur heb ik nog nooit één Eurocent zien staan voor het opnamepakket, dit is altijd al "gratis" of beter gezegd , net als bij XS4ALL, "in de basisprijs inbegrepen" zodra je twee TV ontvangers contracteert.

 

Volgens mij is het wel goedkoper dan het eerst was kan me niet herinneren dat 1 tv kastje maar 10 euro per maand is en twee 15 euro per maand met gratis opname functie. ik denk dat dit een tijdelijk iets is maar goed. 

Het KPN Hussel abonnement is voor mij zelf iets duurder dan mijn huidige Internet en TV abonnement (€77,98 versus €77,48 zie eerdere screenshots) en mijn huidige Internet en TV abonnement is net zo duur als het Alles-in-1 standaard abonnement dat ik voorheen had. Het is dus helemaal niet goedkoper dan eerst en de huidige prijzen zijn ook niet iets tijdelijks.

 

 maar goed door dat de F-secure niet gratis is moet je toch 5 euro extra betalen. dus dat komt uit op 67,49 euro. 
en dan heb je geen aanbieding van eerste 6 maadnen tv gratis.  

Dat komt omdat je gekozen hebt voor "super"wifi en dan krijg je als aanbieding dus dat wifi mesh syateem t.w.v. €199,-. Had je niet gekozen voor "super"wifi dan had je gewoon de eerste maanden korting ontvangen.


De prijs is wel het laatste gebruikt XS4ALL TR69? KPN kan de FB wel beschikbaar gaan stellen als je technisch ook wordt omgezet hoe vertaald zich dat in het XS4ALL profiel en het KPN profiel? Als zoals elders gesteld de opdracht voor dat profiel bij KPN vandaan komt zit die achterdeur er vast ook in.

Dat komt het deeltje klant gemak vs privacy om de hoek kijken. De vraag is dus in hoeverre zijn alle service tools in combinatie met  een FB met het KPN profiel mogelijk? De service gaat mogelijk naar het XS4ALL nivo gaat dat ook op voor de privacy? Al wordt er niks mee gedaan en is het niet toegankelijk mijn ssid id hoeft niet bewaard te worden op een KPN server. En vanuit het KPN systeem hoeven mijn randapparaten niet zichtbaar te zijn.

 

Terzijde, het verbaasd me dat er nog steeds abonnementen bestelbaar zijn. Stopt dat na 1 maart?


Dat komt het deeltje klant gemak vs privacy om de hoek kijken. De vraag is dus in hoeverre zijn alle service tools in combinatie met  een FB met het KPN profiel mogelijk? De service gaat mogelijk naar het XS4ALL nivo gaat dat ook op voor de privacy? Al wordt er niks mee gedaan en is het niet toegankelijk mijn ssid id hoeft niet bewaard te worden op een KPN server. En vanuit het KPN systeem hoeven mijn randapparaten niet zichtbaar te zijn.

Je kunt TR069 gewoon uitzetten op een FRITZ!Box en daarmee kan KPN niet meer in jouw router kijken.

TR069 is geen "achterdeurtje" maar "gewone" functionaliteit die in veel routers beschikbaar is.


Blijkbaar heeft mijn v10 iets soortgelijks tenzij dit op iets totaal anders slaat.

Helpdesk support

Kies voor deze optie als je wilt dat de helpdesk via een Remote sessie jouw modem kan beheren.

Mogelijk is mijn begrip van TR69 niet volledig dat kan uiteraard. 

Anyhow als er naar de XS4ALL klanten wordt bericht dat er niks verandert op de stellige methode zoals dat naar de Telfort klanten gebeurd mogen we ervan uit gaan dat er niks veranderd, wat inhoud zelfs geen techische omzetting.


Blijkbaar heeft mijn v10 iets soortgelijks tenzij dit op iets totaal anders slaat.

Helpdesk support

Kies voor deze optie als je wilt dat de helpdesk via een Remote sessie jouw modem kan beheren.

Mogelijk is mijn begrip van TR69 niet volledig dat kan uiteraard. 

Klopt, ook de Experia Boxen hebben TR069 ingebouwd, net als vele andere apparaten waaronder bijvoorbeeld de TV ontvangers. Dat is ook waarvoor die port-forwardings gemaakt worden naar poort 7547.

Op de Experia Box kan je deze echter niet uit zetten, maar op de FRITZ!Box gelukkig wel.

 

Anyhow als er naar de XS4ALL klanten wordt bericht dat er niks verandert op de stellige methode zoals dat naar de Telfort klanten gebeurd mogen we ervan uit gaan dat er niks veranderd, wat inhoud zelfs geen techische omzetting.

Er kan natuurlijk prima een technische omzetting plaatsvinden terwijl er niets verandert voor de abonnee.


Niet helemaal correct in mijn ogen, als je dan het xs4all profiel niet meer kan gebruiken en daardoor ook nog eens andere IP adressen krijgt lijkt mij voor diverse abonnee's een significante ongewenste wijziging.

Vertaal ik het naar Telfort is het gevolg minstens zo groot wij hebben geen ppoe aanmelding en telefonie op een ander Vlan. Ook hier ongewenst ongemak bij het opnieuw instellen van eigen routers. Ons is gezegd/beloofd geen andere modem instellingen.


Niet helemaal correct in mijn ogen, als je dan het xs4all profiel niet meer kan gebruiken en daardoor ook nog eens andere IP adressen krijgt lijkt mij voor diverse abonnee's een significante ongewenste wijziging.

Maar dat gaat ook helemaal niet gebeuren, XS4ALL en KPN maken van exact hetzelfde netwerk gebruik en de FRITZ!Box zal zonder enige aanpassing gewoon rustig zijn werk blijven doen op het IP adres of zelfs IP adressen die de abonnee bij XS4ALL heeft. Er verandert voor de abonnee immers helemaal niets.


Dat dacht ik al,  zover ik op de hoogte ben was dat altijd al zo. Dus is het nu enkel of hoofdzakelijk administratief voor de XS4ALL klanten.

Of er echt niets veranderd ten goede of ten kwade ligt in de toekomst valt nog weinig over te zeggen.

Blijf ik wel met de vraag zitten over de bestel site dat deze nog in de lucht is.


Niet helemaal correct in mijn ogen, als je dan het xs4all profiel niet meer kan gebruiken en daardoor ook nog eens andere IP adressen krijgt lijkt mij voor diverse abonnee's een significante ongewenste wijziging.

Maar dat gaat ook helemaal niet gebeuren, XS4ALL en KPN maken van exact hetzelfde netwerk gebruik en de FRITZ!Box zal zonder enige aanpassing gewoon rustig zijn werk blijven doen op het IP adres of zelfs IP adressen die de abonnee bij XS4ALL heeft. Er verandert voor de abonnee immers helemaal niets.

Nog maar even een herhaling van eerdere URL:

XS4ALL blijft na samenvoeging met KPN bestaan

Gaat u hier veel van merken?
Zo min mogelijk. Het kan bijvoorbeeld zijn dat uw IP-adres eenmalig verandert.

 

Het kan per klant nogal uitmaken hoe die hier mee omgaat. Sommigen zal het niks uitmaken, anderen die al jaren veel rondom hun vaste IP adres gebrouwd/ingericht hebben, zullen toch echt aan de slag moeten. Niet alleen thuis, maar wellicht ook op VPSsen, andere locaties (ver weg). Gaat zeker niet ongemerkt voor deze mensen.