Skip to main content

Goedemididdag, 

 

Ik heb sinds iets meer dan een jaar Glasvezel 1 Gbit/s i.c.m. de Box 12. Na een rommelige start heeft dit het prima gedaan tot ongeveer een maandje geleden. Software versie is: SGEJ10000528.

 

Ik ben video editor en moet regelmatig grote hoeveelheden videofiles op de cloud zetten, ideaal met glasvezel. Maar nu heb ik meermaals per dag een error in het modem die zorgt voor een hard reboot. Alles (tv, internet LAN/Wifi) ligt er dan een paar minuten uit, met als resultaat dat ik opnieuw kan beginnen aan mijn upload. 

 

Er is al een monteur geweest die zegt dat alle metingen e.d. moeten kloppen. In eerste instantie wilde hij mij weer terug op de Experiabox 10 zetten. Maar ik ben bijna volledig over op wifi 6 dus kreeg een nieuwe box 12. Helaas heeft dit dus niet de problemen verholpen. 

 

Kan iemand mij hier verder helpen? 

 

Dit zijn de error codes die ik in het log van de Box 12 heb kunnen vinden, en dus soms 2x op een dag gebeuren:
 

03.08.2022 15:15:45 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

03.08.2022 15:15:41 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

 

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hoi @Glocks . 

Doe je dat uploaden via wifi of via een kabel?


Hi @Erwin_ , al mijn werk doe ik via de kabel. Maar ik denk nu dat het niet per se gebeurt wanneer er een upload aan staat. In de logs zie ik dat het gewoon random over 24u een keer of aantal keer gebeurd. Hier een update sinds het aanmaken van de post:

 

07.08.2022 02:54:05 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

07.08.2022 02:54:01 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

07.08.2022 02:54:01 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

05.08.2022 17:51:59 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

05.08.2022 17:51:55 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

05.08.2022 17:51:55 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.


Leuk je even gesproken te hebben, @Glocks .  

We zijn alles even aandachtig bij langs gelopen:

Box 12 is bij laatste bezoek van monteur vervangen.  Box12 en NT hebben een reset gehad.  

Toch blijft de lijn onderbreken.  Zowel jij als ik zien dit terug.

Tijdens ons gesprek kwam ter sprake dat er ooit een ‘custom’ netwerkkabel tussen de NT en de Box12 is gelegd. Op zich geen probleem maar de stekkertjes zijn er toen door een monteur opgeknipt en die zaten niet helemaal lekker. Een andere monteur heeft dat toen opnieuw gedaan.

Deze kabel vind ik twijfelachtig en ik denk dat we die eerst moeten uitsluiten alvorens verder te analyseren. Ik heb je een nieuwe kabel opgestuurd. Wil je die voor mij testen? Als het probleem toch terugkomt, laat het mij weten en dan zoek ik direct weer contact! 


Kabel is vervangen als test en helaas heeft het geen effect, binnen een dag exact hetzelfde probleem weer. Ook in het weekend dus de werk pc stond uit, dus heavy traffic kunnen we ook uitsluiten denk ik. 

 

 


Alright! Kan ik jou morgen in de ochtend ergens bellen? (ik werk tot 12:00 )


Zoals je gemerkt hebt is dat niet gelukt ik ben over het algemeen het beste doordeweeks bereikbaar. 

Inmiddels is de laatste storing de 16 augustus geweest met dus die nieuwe kabel tussen NT en de box 12. 

 

 


Zullen we het nog even aankijken? Zodra ie weer de fout in gaat, even bellen?


Al is het vele malen minder geworden, ik raak de connectie nog ongeveer 1x per week gemiddeld kwijt icm een router reboot (automatisch). In het log is dat ook terug te vinden. Ook zie ik heel veel van deze meldingen:


A device failed to connect to SSID (MAC Adress) because it provided incorrect login information.

En bij Mac adres elke keer een ander apparaat. Van smartphone tot smartlight tot printer. 

 

Beetje ten einde raad al was ik al heel blij dat het minder voorkwam, toch is het mateloos irritant. 


A device failed to connect to SSID (MAC Adress) because it provided incorrect login information.

 

Ergens probeert iets verbinding te maken zonder de juiste inlog zou je dan denken. Heb je nog ergens een Smart / IoS apparaat staan dat hiervoor verantwoordelijk kan zijn? (Een smartlamp of iets dergelijks)


Ik heb de verschillende mac adressen bekeken en zoals beschreven is het dus elke error een ander apparaat. Van dus inderdaad een smartlight, tot mijn printer en soms mijn eigen smartphone. 

 

Maar die hebben allemaal de juiste inlog en zijn ook verbonden. Dus ik heb er verder geen last van maar enkel iets wat mij opviel.

 

Vervelendste zijn die router reboots waar door er opeens geen verbinding is. Dus ook met deze 2e nieuwe box 12, en de kabel die vervangen is tussen nt en de box 12.


Heeft u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

 


Nee heb ik niet. TV, tv decoder en 2 PC's zitten op de kabel direct in het modem. Verder smartlights en mobiele devices, Chromecast(s) op wifi. 


@Glocks . Ik had de bon van de monteur er nog even bijgepakt.

Als ik het goed lees was de demping niet goed maar toen hij het modem elders plaatste verbeterde dat.  De monteur noemt een grote speaker die misschien voor interferentie zorgde. Die staat nu ver van het modem vandaan toch?


Die is inderdaad verplaatst sinds de monteur is geweest en is sindsdien op dezelfde plek. Voorheen stond het modem naast een subwoofer.


Ik zie aan mijn kant de afgelopen week geen verbrekingen.  Is dat bij jou hetzelfde?


11 Oktober is de laatste disconnect wat bij mij in het log terug te vinden is, al heb ik wel van de week nog een disconnect meegemaakt. Maar dit was met mobiel over wifi. Was ook redelijk snel weer terug online dus misschien was dat niet dezelfde error maar ik heb dat toen niet live kunnen checken op mijn andere devices. 


Helaas wederom weer problemen. Afgelopen zaterdag hadden we geen verbinding. Ik had de box 12 en het NT kastje 5minuten van het stroom gehaald en weer aangesloten. Vervolgens geen internet en tv meer het hele weekend. Wat ik ook deed.

 

Maandag monteur langs geweest, bleek het zo te zijn dat een bepaalde batch NT kastjes het probleem heeft dat zodra de netstroom ervan afgaat dat de Ethernet poort ermee ophoud. 

 

Dus monteur hele NT kastje vervangen (tweede keer dit jaar). Nu weer internet en tv.

 

Maar vandaag weer 3x is de verbinding weggevallen. Ik heb een screenshot gemaakt van de errorlog.

 

Ik kan alleen maar deze forumpost vinden dat er bij mensen in de wijk iets mist is. Dat lijkt er voor mij ook sterk op aangezien hier het Nt kastje al 2x vervangen is en het modem ook al een keer incl modemresets. 

 

Wat kunnen we hieraan doen?

 

 

 

 

 


Hoi @Glocks .  Verbreekt die verbinding nog steeds?  In dat geval lijkt het me nuttig dat ik jou even bel om de mogelijkheden door te spreken.