Skip to main content

Tot 1 augustus had ik T-Mobile glasvezel, daar had ik geen verbindingsproblemen.

Afgelopen woensdag is mijn KPN glasvezel verbinding opgeleverd. Tijdens de installatie merkte de installateur dat de signaalwaarden niet goed waren en dat het NTU beschadigd was door vorige monteurs, dit was de opmerking:

SIR202308097032 - Demping op ftu blijft op klant rx 17,45 tx 5,38. Test opstel pop rx 7,4 tx 5,38 in orde. Te hoge demping netwerknl aansturing. Klant locatie 2x nt vervangen, patch gepoetst. Pop patch vervangen gepoetst geen effect.

 

Vanmorgen zijn er twee monteurs langsgeweest om een nieuwe NTU op te hangen, ze hebben ook een signaalmeting gedaan en die was perfect.

 

Mijn verbinding verbreekt echter meerdere keren per uur, ik heb dit gedrag met 3 modems getest. De meegeleverde Experiabox V12, mijn oude Fritzbox 7490 en mijn (gewenste modem) Netgear Rax10.

 

Foutmeldingen Experiabox:

 

Logentries uit mijn andere modems:

 

De Netgear is via andere kabels aangesloten op het NTU

 

Het gedrag tussen woensdag en vandaag (met die slechte lijnwaardes dus) was trouwens hetzelfde, ook steeds disconnects. Ik hoopte natuurlijk dat dit met een nieuw NTU opgelost zou zijn.

 

Kan hier naar gekeken worden?

@HelderM Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je verbinding zo vaak wegvalt. Zelfs na een nieuwe FTU. 

Ik controleer inderdaad graag voor je wat er tot nu toe gedaan is en wat ik voor je kan betekenen.

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Er is vanmorgen een monteur langsgeweest en die heeft zowel in de wijkcentrale als bij mij thuis zaken vervangen/omgewisseld. Nu dus afwachten of de verbinding stabiel blijft...


@HelderM Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je verbinding zo vaak wegvalt. Zelfs na een nieuwe FTU. 

Ik controleer inderdaad graag voor je wat er tot nu toe gedaan is en wat ik voor je kan betekenen.

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Ondertussen alweer 3x uitgevallen (10:17, 10:30 en 10:39). Ik ga contact opnemen met de monteur die hier vanmorgen geweest is. Heb mijn profiel ondertussen aangevuld.


@HelderM Balen dat de verbinding ook na het monteursbezoek nog een aantal keer uitgevallen is. 

Ik zie dat er ondertussen opnieuw een monteur is geweest. Hoe is de situatie op dit moment?


Afgelopen vrijdag heeft de monteur naar een andere poort in de wijkcentrale gewisseld en sindsdien is het opgelost 👍🏼