Skip to main content

Sinds eind februari heb ik glasvezel internet. Werkt naar behoren. Nu verblijf ik op dit moment in het buitenland en krijg ik de melding van Kpn dat de overeenkomst is geannuleerd. In de backoffice registratie is niet vermeld dat de monteur met succes de verbinding heeft aangelegd. Ik kreeg dus zeer onverwachts de melding “ We hebben uw bestelling van Hussel Internet 200 Mbit/s geannuleerd. ”. Verder geen tekst of uitleg. Na een hele dag chatten met een medewerker -wat bijzonder veel irritatie oproept-  kreeg ik het verzoek, om de bestelling opnieuw in te dienen. Dat heb ik gedaan, maar weer wordt er gesproken over de monteur die eea moet installeren. Dat is dus niet nodig. Er wordt bij de bestelling dus niet daadwerkelijk een meting uitgevoerd. Ik heb de (nieuwe) bestelling laten ingaan een paar dagen voor thuiskomst in Nederland. Echter wanneer een monteur moet langskomen dan ben ik nog niet thuis. Ik heb geprobeerd het nieuwe abonnement te annuleren, maar daarvoor moeten ze je weer bellen (heb geen telefoon in het buitenland). Kortom ik ben onterecht afgesloten, kan de nieuwe bestelling niet wijzigen vwb ingangsdatum, annuleren gaat ook niet want ik ben niet bereikbaar. Bij thuiskomst heb ik echt internet nodig voor mijn bedrijf.

 

klantnummer afgesloten abbo: ***5

klantnummer nieuw / te annuleren abbo : ***8

 

Admin: klantnummers verborgen i.v.m. privacy

 

Hoi @Mark HG, welkom bij ons op het forum. Als ik het goed begrijp was je in februari aangesloten en werkte alles toen goed en kreeg je nu uit het niets een melding dat het geannuleerd is. Het lijkt erop dat 28 februari nog een monteur bij jou langs probeerde te komen maar dat hij jou niet thuis trof. Als jij toen al in het buitenland was is dat te verklaren.

De nieuwe bestelling is gisteren geplaatst lijkt het, daarvoor moet zo te zien inderdaad een monteur komen. Daarbij staat de wensdatum voor 5 april. Als je dan weer in Nederland bent zou het dan ook aangesloten kunnen worden. Kan je ons daar meer over vertellen, zodat me met je mee kunnen denken?


Op 22 februari is een monteur geweest namens kpn. De installatie van het netwerk is succesvol opgeleverd. Sindsdien werkt alles prima. De afsluiting is op grond van het niet terugregistreren van de oplevering in jullie systeem. De oude internetprovider is door jullie wel op die dag afgemeld. Kortom, door de administratieve fout zit ik met een hoop ellende die ik hier aan de andere kant van de wereld niet kan oplossen. De komst van de monteur is onnodig. Jullie moeten simpelweg voorbijgaan aan de administratieve fout en het abonnement effectueren. Ik moet nu special iemand langs laten komen om de 5de mensen te ontvangen. Die moeten daarvoor op en neer 3 uur reizen. Het is werkelijk bespottelijk.


Ik wil a vragen mij de resultaten te laten zien van de meting die gisteren is gedaan, op basis waarvan is geconstateerd dat een monteur langs moet komen.


Op 22 februari is er inderdaad een monteur geweest, daarna is er op 28 februari dus nog iemand geweest, zoals ik in mijn vorige bericht noemde. Daarna is er geprobeerd contact met je op te nemen om het af te ronden en nadat dat niet lukte is de aanvraag gestopt. Waarvoor die precies moest komen is voor mij niet zichtbaar.

Doordat er nu geen verbinding actief is moet er een monteur komen voor de nieuwe aanvraag. Zo simpel als je omschrijft is het niet. Er staat nu geen signaal op de lijn en daarvoor is een monteur nodig. Ben je rond die wensdatum weer in Nederland, we kunnen voor je kijken of de afspraak opgeschoven kan worden, maar dan hebben we daarover wel meer informatie van je nodig.


op de 5de komt de monteur langs, ik zal zorgen dat er iemand is. In een mailbericht kreeg ik de melding dat hij me gaat bellen voordat hij langskomt. Mijn telefoon is hier in het buitenland buiten gebruik. kunnen jullie ervoor zorgen dat hij komt, ook als er geen contact kan worden gelegd?


Ik kan daar geen melding of ander telefoonnummer aan toevoegen, maar als er iemand op locatie is op dat moment zal dat goed moeten komen. Je zou jouw nummer eventueel voor de zekerheid kunnen doorschakelen van degene die op locatie is, zodat de monteur met diegene in contact kan komen.