Skip to main content

Ik heb geen internet en geen tv. 

Als je naar een website gaat krijg je het volgende te zien:

“Your broadband IP connection is down.

Please check if your Internet WAN connection is correctly configured.”

Glasvezel box
Moden Exp. V10

Volgende stappen heb ik doorlopen:

1 Restart
2 Kabels gecontroleerd
3 Alle LAN kabels eruit gehaald en opnieuw herstart
4 Terug naar fabrieksinstellingen

 

Ik krijg op tv DBL-307: Downloaden van sofware op tv ontvanger lukt niet. 

Hoi @Snippie110 

Welkom op het Forum van KPN.

Als ik het zo zie, heb je geen internetverbinding via het glasvezelnetwerk van KPN tussen de wijkcentrale en je woonadres.
Want op het glasvezelmodem (ONT) in jouw meterkast brand namelijk het groen lampje bij “Glas” niet, terwijl die wel gewoon groen hoort te branden of enigszins te knipperen.

Ook het modem zelf (Experiabox V10) geeft dit aan door het oranje en rode lampje.

Het beste is om nu telefonisch contact op te nemen met de storingsdienst van KPN, via het gratis telefoonnummer: 0800-0402
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing, en je wordt doorverbonden.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

De medewerker kan dan in het systeem nagaan wat er eventueel aan de hand is, en tevens je glasvezelverbinding (tussen de wijkcentrale en je woning) door meten.
Bij een storing zou er dan gelijk een monteur ingepland kunnen worden.

Voordat je belt met de storingsdienst van KPN, zou je ook nog even kunnen kijken op de pagina van storingen en werkzaamheden.
Storingen en werkzaamheden


Monteur is vandaag langs geweest en het probleem bleek een losse verbinding te zijn in de centrale kast in de wijk van KPN. Kon er zelf niks aan doen maar wel snel opgelost door KPN!


Hoi @Snippie110 

Super fijn om te horen, dat het probleem zo snel is opgelost door een monteur van KPN.
Het lag dus aan een losse verbinding in de wijkcentrale.

Fijn weekend!