Skip to main content

Recent ontvingen wij een nieuwe modem de experia V10A, vlotjes aangesloten en werkend.

het lijkt echter dat de wifi snelheid minder is dan bij de vorige modem (v9).

hierop besloten om ons basis contract uit te breiden van 50Mb/s naar 100Mb/s.

hoe snel is dat “geregeld”. Als ik nu een speedtest doe met maar 1 apparaat op de wifi blijft ik hangen op 51Mb/s?

thanks

Hoi @Joop321, welkom op het forum. Met een nieuw modem moet de verbinding niet lager worden natuurlijk! Heb je de Wifi Manager op onze site al eens gedaan om te kijken of het daarmee beter wordt? 

De wijziging van snelheid kan vrij snel gaan, in MijnKPN kan je zien of de snelheid actief is. Met een bekabelde speedtest kan je dit ook testen. 


Beste Jasper,

 

bedankt voor je reactie, van de wifi manager wordt ik niet erg blij. En dat is zacht uitgedrukt.

ik kom dan bij de oplossing: wist u dat er glasvezel beschikbaar is.

of wilt u een WiFi versterker/WiFi toegangspunt kopen.

 

ik wil graag weten wat is de maximale WiFi snelheid uit de V10A. 
we hebben “de aanvraag” voor glasvezel wel verstuurd maar de reactie/het aanbod van kpn komt waarschijnlijk met een postkoets terug(of niet)

Vriendelijke groet


De V10a kan Wifi snelheden aan die veel hoger zijn dan dat. Bij een Wifi netwerk zijn er altijd omgevingsfactoren die invloed kunnen hebben op het signaal. De positie van de antennes in de V10a kan anders zijn dan de V9. Je kunt het modem mogelijk wat draaien om te kijken of de antennes dan een beter signaal geven. 

Als het daarmee niet beter wordt zijn de opties van de Wifi Manager de beste opties in dit geval.


Beste, 

 

ik heb alle uitgaande lan kabels eruit gehaald, sta recht voor de modem en dan nog heb ik 50-54mbit/sec. 
Lichtelijk teleurgesteld..

Conclusie is dus: ik krijg na veel zeuren een nieuwere modem die blijkbaar niet sneller is. Oplossing koop een extra WiFi punt?

 


Maar welke snelheid haalde je op die v9 dan?

En welke snelheid haal je nu bekabeld?

Welke snelheid kun je maximaal op jouw adres halen als je je postcode en huisnummer invuld? 


Bedankt Dennis dit is een verhelderende link.

schijnbaar is er maar 57mbit als download beschikbaar hier (dus ik betaal voor Jan … extra voor 100mbit)

ga binnenkort wel langs een winkel van kpn, mogelijk werkt dat ook verhelderend 😬