Skip to main content

Afgelopen maandag heb ik deze installatie laten uitvoeren, maar de snelheid is nog minder dan toen ik op 100MBps zat. Ik verwacht geen wifi met 1 GBps maar toch minstens wel rond de 600 MBps. Hiervoor zelfs twee kpn “Super WiFI”versterkers aangeschaft Waarschijnlijk heb ik te hoge verwachtingen. Al 2 uur aan de lijn gehangen met de helpdesk om de tv weer aan de praat te krijgen, Via een omweg gelukt.(met oude apparatuur) Als je naar 1 GBps gaat moet je eigenlijk ook de TV kabel vervangen(wordt niet verteld en ook niet gecontroleerd door de monteur) ik vind het teleurstellend en zal dan ook vragen om mijn snelheid weer  terug te zeten naar 100 MBps Ofg is er een goede en snelle oplossing voor dit probleem?

Via de kpnthuis app is het niet gelukt en ook niet via de online hand;leidingen.(herstarten modem en super wifi punten...

Waarom moet de kabel van modem naar tv ontvanger vervangen worden? Verder hoort u gewoon rond de 930mb bedraad en toch wel 500+ mb op wifi te kunnen ontvangen. Uiteraard op zolder misschien niet maar u geeft aan superwifi punten te hebben dus dan zou het wel moeten werken. 

 

Het is altijd mogelijk om een monteur te vragen, als er iets verkeerd gaat in onze apparatuur dan kost dat uiteraard niks. Maar probeert u de snelheid te meten met een aardappel terwijl uw modem in de magnetron staat dan is het logisch dat de snelheid dramatisch is en rekent de monteur voorrijkosten.


Vorige week zondag(toen Nederland speelde tegen Polen) vielen alle verbindiengen uit, Kastje van de glasvezel kapot. Is op maandag gemaakt maar daarna geen telefoon verbinding meer. Heb ik een half uur aan de lijn gehanhgen met de helpsdesk en daarna weer werkend. Deze week update naar 1GBps maar ik kom echt niet boven de 50 MBps uit, Gemeten met zowel de kpn snelheids app als die van joomla.DE helpdesk heeft mij verteld dat de netwerkkabel naar de TV vervangen moest worden. Zit er la sinds 2007 in, maar dat leek mij ook niet juist. Netwerk kabel is netwerk kabel(en is gelijk geinstalleerd met de glasvezel aansluiting. Ik had zo'n 5-600 Mbps verwacht op de wifi. Helaas… ijdele verwachting. Ik probeer het nog een keer om te bellen met de helpdesk en kijken of zij mij kunnen helpen.


Hallo Hans. Is het allemaal nog gelukt? Ik hoop dat er toch een oplossing gevonden is. Voor meer informatie over Wifi en SuperWifi kan je ook nog even hier kijken: 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134 .


Het is wel iest verbeterd nu Download 259 en upload 219. Het valt mij wel nog tegen voor een 1 Gbps verbinding


Ondersteund uw apparaat wel WiFi 6?


Het blijft inderdaad soms een beetje zoeken met Wifi vrees ik. Ik kan dit op een afstand ook lastig beoordelen om eerlijk te zijn. Ik hoop dat je met behulp van de link die ik je eerder stuurde alsnog een oplossing kunt vinden.


Laptop heeft Wifi 5 helaas.Maar download en upload komen nu wel hoger uit 282 Mbps download en 245 Mbps upload


Laptop heeft Wifi 5 helaas.Maar download en upload komen nu wel hoger uit 282 Mbps download en 245 Mbps upload

Prima resultaat toch? @Hanzl57 


Prima resultaat toch? @Hanzl57 

Voor een 1 Gigabit abonnement is dit behoorlijk tegenvallend resultaat via WiFi 5 @N.N. 
Je zou minimaal tussen de 600 a 800 Mbps mogen verwachten (mits je apparaat dit aan kan).

Wat voor snelheid krijgt je telefoon / tablet met een speedtest op de zelfde locatie (zelfde afstand) @Hanzl57 ?


op mobiel zijn de snelhedenaA 4060 EN 319 upload 


Prima resultaat toch? @Hanzl57 

Voor een 1 Gigabit abonnement is dit behoorlijk tegenvallend resultaat via WiFi 5 @N.N. 

Dat is zeer afhankelijk van wat de afstand is tussen de laptop en de KPN Box. Als de SuperWiFi's hier nog een rol in spelen, dan is het de vraag: zijn die bekabeld aangesloten? 


Het blijft inderdaad vaak een combinatie van factoren zoals mensen aangeven. Ik zie dat Nick nog een goede vraag stelt wat betreft de Wifi-versterkers. Hoe zijn die aangesloten? 


Ondersteund uw apparaat wel WiFi 6?

Ook met wifi 5 is het prima mogelijk om 500Mbps te halen.

Onderstaand een screenshot van een Speedtest op mijn OnePlus 5T en die stamt uit een tijd dat wifi 6 nog niet eens bestond.

 


Reageer