Hallo @TimvanStarkenburg, is het enkel dat dit probleem speelt op de mobiele telefoons? Andere apparaten hebben geen probleem? De eerste tip die ik zou willen geven is om eens te proberen of het helpt als je op de telefoons het wifi netwerk het wifi netwerk even te verwijderen en dan weer opnieuw in te stellen.
Wifi netwerk vergeten:
- Tik op 'Instellingen'.
- Tik op 'Wi-Fi'.
- Tik op het netwerk dat je wilt verwijderen.
- Tik op 'VERGETEN'.
Hoi Jeroen,
De telefoons zijn inmiddels het netwerk vergeten en weer opnieuw toegevoegd. Helaas zonder resultaat.
Ik heb het ook geprobeerd op het extra 2.4 wifi netwerk, maar ook dat werkt dit keer niet.
Groeten,
Beste @TimvanStarkenburg kijk binnen de modem eens bij het onderdeel wifi naar de WPA-instellingen,
die staan nu waarschijnlijk op WPA2/WPA3 en wijzig dat in WPA2 en sla dat op.
Kun je nu wel verbinden? Want (nog) niet ieder device kan met WPA3 overweg.
Succes.
Beste @TimvanStarkenburg kijk binnen de modem eens bij het onderdeel wifi naar de WPA-instellingen,
die staan nu waarschijnlijk op WPA2/WPA3 en wijzig dat in WPA2 en sla dat op.
Kun je nu wel verbinden? Want (nog) niet ieder device kan met WPA3 overweg.
Succes.
Hi,
In mijn router kan ik alleen “kiezen” voor WPA2-Personal. ik denk dat mijn router (v10) nog geen WPA3 heeft. Overigens wel vreemd dat het lijkt dat ik wat anders kan kiezen, maar geen andere opties krijg.
Dit lijkt dus helaas niet de oplossing, tenzij ik ergens overheen kijk.
Ik heb gekeken in “Wifinetwerk → Wifinetwerk → Beveiliging”
Beste @TimvanStarkenburg dan heb jij nog de ‘oude’ software op de V10, net als ik, en die ondersteunt uitsluitend WPA/WPA2.
Behalve netwerk vergeten op je mobiel hen je ook de optie Wifi, mobiel en Bluetooth resetten onder de rubriek systeem/Geavanceerd (bij Android).
Dat kun je ook nog eens proberen.
Succes.
Beste @TimvanStarkenburg dan heb jij nog de ‘oude’ software op de V10, net als ik, en die ondersteunt uitsluitend WPA/WPA2.
Behalve netwerk vergeten op je mobiel hen je ook de optie Wifi, mobiel en Bluetooth resetten onder de rubriek systeem/Geavanceerd (bij Android).
Dat kun je ook nog eens proberen.
Succes.
Beste @JanD, dan ben ik al mijn opgeslagen wifi netwerken inclusief de nodige wachtwoorden kwijt.
Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Voor de update van KPN werkte mijn wifi prima, ik kan mij daarom niet voorstellen dat het opeens aan onze IPhone & Android telefoons kan liggen.
Beste @TimvanStarkenburg ik heb slechts 1 opgeslagen wifinetwerk, van thuis, buiten de deur doe ik alles via mobiele data i.v.m,. de veiligheid.
Je hebt het blijkbaar anders ingericht en dan kan het wat meer tijd kosten om e.e.a. weer te herstellen.
Hier gaat het alleen over het resetten van de netwerkinstellingen.
Je mobiel resetten naar fabriekswaarden is nog veel intenser, maar dat is gelukkig niet aan de orde.
De keus blijft aan jou.
Succes met je beslissing.
Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.
Beste @TimvanStarkenburg ik heb slechts 1 opgeslagen wifinetwerk, van thuis, buiten de deur doe ik alles via mobiele data i.v.m,. de veiligheid.
Je hebt het blijkbaar anders ingericht en dan kan het wat meer tijd kosten om e.e.a. weer te herstellen.
Hier gaat het alleen over het resetten van de netwerkinstellingen.
Je mobiel resetten naar fabriekswaarden is nog veel intenser, maar dat is gelukkig niet aan de orde.
De keus blijft aan jou.
Succes met je beslissing.
Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.
Ik heb buiten de deur veel veilig wifi's bij vrienden en familie. Daar doet de mobiele wifi het wel goed. Vandaar dat ik niet alle wifi-wachtwoorden kwijt wil raken voor iets wat in het KPN modem moet zitten.
@JanD , ik heb de nieuwe v10 software en die kent alleen nog WPA2-personal. WPA3 zit op de v12 en v14 denk ik