Skip to main content

Ik merk dat zodra ik de experiabox in gebruik neem ik op de wifi geen microsoft authenticator verzoeken meer kan goedkeuren. Zet ik mijn eigen router ertussen dan werkt het wel. Mijn eigen router heeft ook ipv6 geconfigureert en dergelijke, dus dat zou geen verschil moeten maken.

Probleem is: De melding komt wel binnen, alleen bij het goedkeuren blijft hij hangen, en komt de goedkeuring niet door.
Zodra ik mijn eigen router ertussen zet werkt het wel, dan kan ik de verzoeken gewoon goedkeuren.

Ook op 4G KPN werkt het prima, net als op het werk.

alleen i.c.m. 4 gbit en PPPoE is die router die ik heb wat te traag, dus vandaar dat de experiabox er weer tussen zit momenteel.

Heeft er iemand een idee wat ik nog eens zou kunnen proberen om dit op te lossen, ik vind het nogal wazig.

Vind het een beetje vervelend om de wifi steeds uit te zetten op de telefoon om de verzoeken goed te kunnen keuren.

Hi @bastian433,

Wat raar dat het niet goed gaat via je KPN modem, hier hebben we nog niet eerder iets over gehoord 🤔 Aangezien je 4Gb benoemt, zal je een V14 in huis hebben. Heb je daar zelf instellingen in aangepast of is hij nog ingesteld op de fabrieksinstellingen?

Zou je hem hoe dan ook eens een volledige reset willen geven? Daardoor worden eventuele wijzigingen ongedaan gemaakt -zal je dus ook opnieuw in moeten stellen- en ik ben benieuwd of het daarna wél weer lukt.


Ik ben nog even wezen zoeken: In de Box14 “DNS Proxy gebruiken (aanbevolen)” uitvinken, dus de aanbevolen instelling uitzetten lost onmiddelijk het probleem op.

Als ik die weer aanzet werkt de Microsoft Authenticator niet meer.


Goed speurwerk @bastian433 🕵🏼

Ik stuurt dit even door naar het modem-team, zodat ze kunnen kijken of dit te reproduceren valt en dan verder kunnen onderzoeken waarom deze aanbevolen instelling roet in het eten gooit hier!


Heeft u misschien het anti malware filter van KPN aan staan? Met uw eigen router werkt dit niet. En als u "DNS proxy" uitschakelt op de KPN Box misschien ook niet meer.


die DNS proxy was toch niet de oplossing, heb er nu weer last van, zal eens kijken of de malware filter aan staat, wat ik niet heb aangezet of iets.


Ik vond het ook al een beetje bedenkelijk. Want als je alleen het vinkje bij "DNS proxy" weghaalt en verder niets wijzigt, dan veranderd er effectief niets volgens mij.


Heb je al kunnen kijken of het malware filter dan wél een verschik maakt @bastian433?


Zou niet weten waar dat in het modem zou moeten zitten, volgens mij is dat dan iets wat je op een pc installeert. Ik heb ook geen app op mijn telefoon daarvoor of iets. Maar dan zou het ook niet werken met mijn eigen router.

Ik heb nog wel net de firmware bijgewerkt van mijn wifi zender, ik zat nog te denken dat die misschien iets niet wil in combinatie met de Box14.

Het moet zoiets zijn, anders zou het veel meer klachten moeten geven met mensen die hun verzoeken niet goed kunnen keuren als ze thuis werken.

daarnaast gebuikt het alleen 443 en 80 als poorten uitgaand, dat is niks bijzonders.

Ik sta voorlopig nog voor een raadsel.

 

 


Het malewarefilter is een aangepaste DNS. Die word in het modem van KPN gewijzigd als je het activeert. Deze aangepaste DNS werkt vervolgens voor alle apparaten op het netwerk. 


Reageer