Skip to main content

nadat mijn ftu is geplaatst en ik mijn modem aangesloten heb op het glas ftu/glasvezel kastje heb ik 2 weken lang van mijn glasvezel abbo kunnen genieten. nu brand het middelste lampje op het glasvezel kastje niet meer en ik dus geen internet heb. ik heb de modem weer aangesloten op het koper en daar werkt het internet wel? het is net of kpn nu mijn glasvezel verbinding heeft uitgeschakelt.

Dan zou ik morgen maar de klantenservicegoed 0800-0402 bellen want er is iets niet goed gegaan. 


het heeft wel 2 weken uitstekend gewerkt. ik kom van een telfort abbo van 19,95. kpn zet mij over vanuit hun kant. kreeg net voordat de monteurs kwamen nog een brief van kpna dat mijn adsl van 50Mb/s naar 100Mb/s ging. echt gek want ze willen koper uitfaseren. via de website overstab gui kon ik 2 weken geleden mijn modem zelf aansluiten op het glasvezel, en dat ging perfect maar nu ligt dus het glasvezel eruit (lampje brand niet)


Dan kan het zijn dat er een foutje in de centrale zit, een kabel onder de grond defect is geraakt of je (O)NT defect is geraakt. Bel 0800-0402, geef aan dat het glasvezel kastje niet meer werkt en dan kan er een monteur worden ingepland.


Dan kan het zijn dat er een foutje in de centrale zit, een kabel onder de grond defect is geraakt of je (O)NT defect is geraakt. Bel 0800-0402, geef aan dat het glasvezel kastje niet meer werkt en dan kan er een monteur worden ingepland.

kan het niet zo zijn dat kpn mijn glasvezel gedeactiveerd heeft omdat het koper nog wel werkt?


Nee dat kan niet tenzij je een flinke betaalachterstand hebt. Maar dan zou ook je koper niet meer moeten werken.


Nee dat kan niet tenzij je een flinke betaalachterstand hebt. Maar dan zou ook je koper niet meer moeten werken.

 

geen betaal achterstand gelukkig want het koper werkt gewoon nog steeds naar behoren.

Is het mogenlijk dat er een (o)nt word opgestuurd naar mij zodat ik die zelf kan verwisselen en er zo geen monteur langs hoeft te komen en ik niet een dag kwijt ben om op de monteur te wachten? 


 

Het hoeft natuurlijk niet het NT kastje te zijn, maar kan ook buiten in de wijkkast zitten. Die kans is groter en dus is een monteur wel handig. 

Koper werkt geloof ik nog zo'n 2 weken door nadat je op glasvezel gaat. Dus dat dat nog werkt kan kloppen, maar niet voor lang.

 


 

Het hoeft natuurlijk niet het NT kastje te zijn, maar kan ook buiten in de wijkkast zitten. Die kans is groter en dus is een monteur wel handig. 

Koper werkt geloof ik nog zo'n 2 weken door nadat je op glasvezel gaat. Dus dat dat nog werkt kan kloppen, maar niet voor lang.

 

16 of 17 oktober heb ikzelf de modem van het koper gehaald en aan het glasvezel aangesloten, had de modem voor het aansluiten op glas nog even gereset zodat deze de juiste instellingen kon downloaden. 2 weken zonder problemen gewerkt en sinds gisteren rond 13:00 viel het glas uit. kan ik alinq uit harderwijk die mijn ftu heeft geplaatst ook een mail sturen? zodat die gaan kijken wat het kan zijn?


 

 

 

kan ik alinq uit harderwijk die mijn ftu heeft geplaatst ook een mail sturen? zodat die gaan kijken wat het kan zijn?

 

Allinq gaat niet over de diensten die een provider (KPN) over het glasvezelnetwerk heen stuurt.

 


 

 

 

kan ik alinq uit harderwijk die mijn ftu heeft geplaatst ook een mail sturen? zodat die gaan kijken wat het kan zijn?

 

Allinq gaat niet over de diensten die een provider (KPN) over het glasvezelnetwerk heen stuurt.

 

kan zijn maar het is nu een mechanisch probleem en hun hebben het aangesloten en het werkt nu niet meer, er werd al gezegt door uw collega dat kpn het niet had uitgeschakeld. aling beheerd het netwerk hier namelijk


Maar er kan wel degelijk iets loszitten in de wijkkast waar KPN monteurs de diverse klanten aansluiten. De KPN monteurs zoeken dit op en herstellen het. Dan is er niks afgesloten, maar zit er gewoon iets niet goed aangesloten.

Allinq zal je ook doorverwijzen naar KPN.


Maar er kan wel degelijk iets loszitten in de wijkkast waar KPN monteurs de diverse klanten aansluiten. De KPN monteurs zoeken dit op en herstellen het. Dan is er niks afgesloten, maar zit er gewoon iets niet goed aangesloten.

Allinq zal je ook doorverwijzen naar KPN.

ah oke, dank voor de verduidelijking. ik had hun email namelijk nog want hun waren hier dus 2weken geleden geweest. is het mogenlijk dat via pm jullie mij kunnen helpen om een afspraak te plannen?


Dat zal toch via 0800 0402 moeten.

Of wachten tot een moderator aan dit topic toe is, maar dat wel een paar dagen duren.


Hi @R.dw. Ik zie via de klantenservice nog geen aansturing. Zou je willen bevestigen dat het probleem nog steeds speelt? Dan doe ik aansturing voor je. 🙂


Hi @R.dw. Ik zie via de klantenservice nog geen aansturing. Zou je willen bevestigen dat het probleem nog steeds speelt? Dan doe ik aansturing voor je. 🙂

Hoi Bram, dat zou erg fijn zijn als u een aansturing voor mij kunt doen bij de klantenservice. ik probeer dagelijks nog wel de stroom adapter van de ftu in te pluggen maar zonder succes (glas lampje blijft uit)

gelukkig doet de koperlijn het nog wel dus ik zit niet zonder internet momenteel, maar zou wel fijn zijn als het glasvezel weer werkt. Alvast bedankt


gelukkig doet de koperlijn het nog wel dus ik zit niet zonder internet momenteel, maar zou wel fijn zijn als het glasvezel weer werkt. Alvast bedankt

@R.dw dat is ook de bedoeling. 😉 Pas als glas werkt gaat de koperverbinding uit. 

Ik heb een ticket aangemaakt. We gaan kijken of van onze kant aangesloten kan worden en je zelf kan installeren. Als dit niet zo is dan wordt er een monteur die kant op gestuurd. 

Zou je hier willen laten weten wanneer je van de technische dienst gehoord hebt en alles weer werkt?


gelukkig doet de koperlijn het nog wel dus ik zit niet zonder internet momenteel, maar zou wel fijn zijn als het glasvezel weer werkt. Alvast bedankt

@R.dw dat is ook de bedoeling. 😉 Pas als glas werkt gaat de koperverbinding uit. 

Ik heb een ticket aangemaakt. We gaan kijken of van onze kant aangesloten kan worden en je zelf kan installeren. Als dit niet zo is dan wordt er een monteur die kant op gestuurd. 

Zou je hier willen laten weten wanneer je van de technische dienst gehoord hebt en alles weer werkt?

Als u mijn topicstart bericht even leest dan kon u lezen dat ik zelf mijn modem aan het glas had aangesloten en via de website had geactiveerd op 16 oktober, na 2 weken is dus vanzelf het internet uitgevallen op maandag middag 30 okt rond 13:00 en zag ik dat het middelste lampje (glas) uit was en dus geen verbinding met het glasvezel netwerk meer was. ik heb toen mijn modem uit nood weer aan het koper gehangen en gelukkig werkte dat nog. ik zag ook dat op de activatie website ik nu alleen een monteur kon laten komen voor 75euro en het zelf activatie blokje grijs was en niet meer werkte. (afbeelding bijgevoegt en adres weggehaald)

 

Fijn dat u een ticket heeft aangemaakt, ik hoop dat het binnenkort weer werkt. alvast hartelijk dank

 


ps wat is het ticket nummer?, ik heb nog geen email gehad van kpn om een monteurs afspraak te plannen


8 november nog gekeken of het middelste lampje (glas) alweer brande, zag op de status site dat ik een nieuw aansluit datum had verkregen op 30november. beetje vreemd want ik was al aangesloten op 16okt maar zal te maken hebben dat monteurs wat tijd krijgen om te controleren.

 

vanmiddag 9 november brand het glas lampje opeens weer en nu met aansluit datum 4 december.

 

nu ben ik wel benieuwd of ik dit jaar nog glasvezel krijg want de 2 weekjes dat het werkte was wel genieten😁

Of kan ik nu mijn modem weer overzetten aan het glasvezel? 

nu 5minuten later staat er op de status site dat er een monteur komt op 5december (sinterklaas of zwartepiet?) zelfaansluitenknop is grijs. ps ik ga geen 75euro betalen voor die monteur, ik heb die monteursknop niet ingedrukt en zoals ik al zei brande het glasvezel lampje alweer.

 

duidelijk dat dit een business model van kpn is om extra inkomsten te genereren, ik heb niet om die modem installatie monteur gevraagd die 75euro kost en ik had al 2 weken glasvezel internet vanaf 17oktober (zelf aangesloten) op de status site staat dat ik de monteur kan annuleren maar dan zegt de site Oeps Sorry! dus is annuleren van de monteur niet mogenlijk!


mijn lampje (glas) brand weer dus graag aktiveren, modem kan ik zelf er wel aanhangen en dat had ik op 17oktober al gedaan nadat op 16okt ik geactiveerd was. had al 2 weken glasvezel dus via uw kant is er iets niet goed gegaan? maak mij zorgen dat mijn koper uitgeschakeld word en ik dan zonder internet kom te zitten.


@R.dw Heel vreemd dat je 2 weken glasvezel hebt gehad en dat dit nu niet meer werkt. 

Ik zie inderdaad de afspraak met de monteur ook in het systeem staan. Ik zou willen adviseren deze afspraak te laten staan. 

Het gaat om een afspraak met een installatiemonteur, die voor het aansluiten van glasvezel geen kosten rekent. 

De kans is groot dat deze installatiemonteur naar de wijkcentrale moet, vandaar mijn advies hem te laten komen. 

Je koperverbinding zal blijven werken tot je glasvezelverbinding actief is. Daar hoef je je tot die tijd dus geen zorgen om te maken. 


@R.dw 

Heel vreemd dat je 2 weken glasvezel hebt gehad en dat dit nu niet meer werkt. 

Ik zie inderdaad de afspraak met de monteur ook in het systeem staan. Ik zou willen adviseren deze afspraak te laten staan. 

Het gaat om een afspraak met een installatiemonteur, die voor het aansluiten van glasvezel geen kosten rekent. 

De kans is groot dat deze installatiemonteur naar de wijkcentrale moet, vandaar mijn advies hem te laten komen. 

Je koperverbinding zal blijven werken tot je glasvezelverbinding actief is. Daar hoef je je tot die tijd dus geen zorgen om te maken. 

 

Dank voor uw bericht,

Ik vind het raar dat het u het vreemd vind dat ik 2 weken internet had, vanaf 16 oktober heb ik een bericht gehad via de mail en in mijn kpn blokje persoons-betaalgegevens/correspondenttie. Hier stond een bericht van 16 oktober dat ik werd overgezet. Ik heb dit bericht de 17e gelezen en kwam toen via het linkje in het bericht op de status/bestel pagina en kon hier mijn glasvezel aktiveren en mijn modem van het kopernetwerk halen en aan het glasvezel aansluiten. dus van de 17e okt t/m 30okt. glasvezel gehad. 30 oktober smiddags viel mijn internet uit en zag ik het glasvezel lampje niet meer branden, dit probleem hier gemeld op het forum. 9 november zag ik dat het glasvezel lampje weer brande maar omdat u een monteur gepland heeft en ik deze zelf niet kan annuleren en dus is het knopje grijs om mijn glasvezel netwerk weer zelf opniew te aktiveren! 

 

Het lampje glas brand weer en dus heb ik verbinding met de centrale! graag de monteur afzeggen want die heeft bij mij in huis niks te zoeken, dit weet ik omdat bij de FTU en NT plaatsing de monteur via de app op de telefoon kon zien of het glasvezel goed was aangesloten. het probleem zit extern en niet bij mij in huis.

 

Ik hoop dat u het kunt volgen en snapt wat ik zeg. Ik zal vanaf vandaag het de stroom op het NT kastje laten staan zodat jullie extern kunnen meten. succes en alvast bedankt  

 


Sinds 1 december (gisteren) kon ik op de web-interface weer op het knopje "start met aansluiten" klikken.

Dit gedaan en de stappen weer gevolgt en toen het werd aangegeven mijn modem weer aan het glasvezel gekoppelt.

Ik kan nu weer meedelen dat ik weer internet heb via het glasvezel netwerk, nog een speedtest gedaan en mijn up/down snelheid word keurig gehaald.

Helaas kan ik de monteur niet afzeggen via de web-interface, krijg nog steeds "oeps sorry”

Gelukkig zat het probleem niet in mijn huis zoals ik al vermoede. 

Hopenlijk blijft het nu wel werken (vingers crossed)  


Fijn dat het nu werkt. Daar ben ik blij om. En hoop zeker ook dat het zo blijft. 

Nu geeft je aan dat de monteur niet meer nodig is. Ik kan deze zo ook niet annuleren. Vaak moet hij even komen anders rond de order niet goed af. Kan hij ook meteen de glasvezel schoonmaken mocht dat nodig zijn. 


 

Nu geeft je aan dat de monteur niet meer nodig is. Ik kan deze zo ook niet annuleren.

Vaak moet hij even komen anders rond de order niet goed af.

Kan hij ook meteen de glasvezel schoonmaken mocht dat nodig zijn. 

U kunt wel een monteur plannen maar deze niet afzeggen voor mij?

Order afronden? ik had al glasvezel-internet vanaf 17oktober t/m 30oktober

glasvezel schoonmaken? in mijn vorig bericht van 1 december meld ik nog dat mijn up/down keurig word gehaald en het is nu 4 december en alles werkt uitstekend en stabiel.

Graag de monteur afzeggen want het is zonde dat hij voor niks komt en ook ik weer een middag kwijt ben.  jullie moeten zorgen dat je de administratie op orde hebt, want het is duidelijk dat de fout bij jullie zit en niet bij mij in huis.

 

Alvast bedankt voor de hulp