Skip to main content

Ik heb een abo voor 1 Gbps maar sinds kort krijg ik slechts 100 Mbps.

Er zijn een paar mogelijkheden om te controleren @WIM10H :

probeer haal de netwerkkabel tussen glaspunt en modem eens los en koppel deze weer. Je moet bij een goede verbinding een klik horen en voelen.

Probeer eens een andere netwerkkabel, kwaliteit minimaal CAT5e of CAT6

Haal de glaskast eens voor minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan.

Als alles (weer) goed werkt, moet je (bekabeld gemeten) ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen op 1 pc rechtstreeks aangesloten op de modem/router.

Zie anders onderstaande link voor aanvullende hulp:

 


Gisteren diverse herstarts/glasmodem/FRITZ!Box (router) zonder enig resultaat. Gedurende de nacht is de netwerk snelheid weer terug gegaan naar de contractuele snelheid van 1 Gbps.  Ik heb de storing laten sluiten.

Ps- mijn huis is volledig bekabeld met CAT6 (100% copper) UTP kabel.  


Hi en welkom in de KPN community @WIM10H! Fijn om te lezen dat je snelheid weer klopt. Als je toch nog iets opmerkt, deel het dan vooral, we denken hier graag met je mee.

Jouw thuisnetwerk klinkt trouwens alsof je daar goed over nagedacht hebt. Als je het leuk vindt om het daarover te hebben, ook zulke dingen worden hier op het forum besproken! Dus stel dat je tips wil delen, of juist ophalen, of wilt meepraten met anderen over hoe zij hun thuisnetwerk ingericht hebben, zie dan bijvoorbeeld onderstaand topic. De bedoeling is dat er binnenkort meer van dit soort topics bij komen 😊

 


Reageer