Skip to main content

Internet 1000 mb die nog geen 500 m’n haalt en tv valt 3 keer op de dag uit en loopt steeds vast weet iemand wat dat kan zijn a.u.b. 

Hoi @Chrisjunior 

Dat is inderdaad de helft minder, dan dat je volgens jouw KPN internet abonnement binnen zou moeten halen.
Bij een 1 GBit/s verbinding zou je tussen de 920 MBit/s tot 930 Mbit/s moeten kunnen halen.

Heb je dit trouwens bekabeld gemeten, dus met een directe UTP kabel tussen je PC/laptop en het modem?
Als je het via een WiFi verbinding hebt gemeten, dan zou deze snelheid wel kunnen kloppen, omdat er in huis factoren zijn (zoals muren, plafonds en overige apparatuur) die de snelheid via de lucht (sterk) kunnen verminderen.

Dus als je speedtest uitvoert, altijd met een directe UTP kabel tussen je PC/Laptop en het modem.
Gebruik hiervoor de speciale app van Ookla, die je kunt downloaden vanuit de Windows App Store of op een iMac/Macbook via de Apple App Store.

Maar het volgende kun je alvast doen, om het probleem (mogelijk) te kunnen verhelpen:

  • Haal de stekker/adapter van het glasvezelmodem (vaak in de meterkast waar het glasvezel naar binnenkomt) voor minimaal twee minuten uit de wandcontactdoos, zodat het glasvezelmodem volledig zonder stroom komt te zitten.
  • Doe na 2 minuten de stekker/adapter weer in de wandcontactdoos, en laat het glasvezelmodem rustig opstarten en inladen, totdat alle lampje weer groen branden.
  • Vervolgens ga je het modem resetten.
  • Pak een dunne naald, pin of een uitgeklapte paperclip, en steek die aan de achterkant van het modem in het kleine gaatje waar “reset” bij staat vermeld.
    Zodra alle lampjes van uit modem uitgaan, haal je hem er direct uit.
  • Het modem zal zich nu gaan resetten, dit kan 10 tot 15 minuten in beslag nemen.
  • Zodra alle lampjes weer branden, staat het modem weer in stand-by.

Kijk nu even aan, of de down- en uploadsnelheid is verbeterd en wat je nu binnen haalt.
Komt die weer in de buurt van de snelheid wat behoort bij je abonnement, dan heb je het probleem met bovenstaande stappenplan verholpen.

Mocht het het probleem er dan nog steeds zijn, dan moet er verder gekeken worden.

Laat even weten, hoe het is afgelopen.


Dank u we voor u bericht. Ik heb echt alles al geprobeerd en al echt heel vaak kon gebelt en via hun ook al alles geprobeerd via de tellefoon enige wat ze hier hebben gedaan is nieuwe glasvezelkabel gelegt en hun kastje geplaatst die mensen van die glasvezel monteur voor me deur en geen monteur van kpn zelf bij me  langs geweest  op me tellefoon die ik ook via hun heb daar heb ik ook trage en slechte internet op maar weet je ik betaal er wel voor en heb echt alles wat u zegt al gedaan maar echt niks helpt 


En wat is ookla en heb alles bekabelt niks op wifi ja me telefoons alleen afz chris


Hoi @Chrisjunior 

Bedankt voor je snelle reactie terug.
Je hebt dus al van alles zelf gedaan, waaronder mijn stappenplan uit mijn vorige reactie, om dit probleem te verhelpen, maar niets heeft dus blijkbaar geholpen zoals ik dat uit je reactie mag vernemen.

Dan wordt het tijd om de storingsdienst van KPN te bellen, via het gratis telefoonnummer
0800-0402 of via KPN Mobiel 1200.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Doorverbinden met een medewerker wegens een storing en je wordt doorverbonden met een medewerker van de storingsdienst (technische dienst).

Deze kan jouw glasvezellijn doormeten vanaf de wijkcentrale tot in je KPN Modem, om waardes te controleren, maar ook om te checken of er verstoringen zijn.
Ook kan hij het KPN Modem uitlezen.

Op basis hiervan kan er verder actie ondernomen worden, en eventueel een monteur ingepland gaan worden.

De storingsdienst van KPN, is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Laat even weten wat er uit dit gesprek naar voren is gekomen.

  • Ookla Speedtest is een app, waarmee je de down- en uploadsnelheid kunt meten.

Super Michel dank u wel voor u tijd en goeie uitleg dan ga ik ze ff bellen als ik thuis ben nogmaals dank u voor u tijd en moeite super afz chris


Hoi @Chrisjunior 

Ik heb je met veel plezier 😊 mogen helpen bij je probleem.
Ook bedankt voor je compliment 👌🏻 omtrent mijn goede uitleg, altijd leuk om te krijgen.

En laat nog even weten, hoe het gesprek met de medewerker van de storingsdienst is verlopen, en wat de eventuele vervolg stappen gaan worden.