Mijn abonnement zou vandaag ingaan maar werkt nog niet
Op 21 Oktober een Abbonoment voor internet en televisie afgesloten in de winkel in Haarlem. Het zou in eerste instantie pas aangesloten worden op het netwerk op 5 november, echter was dit naar voren te halen als we zelf Ziggo op zouden zeggen. De datum kon toen op 23 Oktober worden gezet.
Thuis gekomen meteen Ziggo opgezegd. Toen de mailtjes van KPN bekeken en nogmaals de aansluit datum aangepast want die stond volgens de mail weer op 5 November. Even moeten wachten en toen bevesteging gekregen dat deze datum naar de 23ste is veranderd.
Vandaag alle apparatuur aangesloten en tot mijn verbazing werkt het dus niet. 1.5 uur met "klantenservice" gebeld en met het "KPN Netwerk". Beide wijzen ze naar elkaar, waar ik dus van het kastje naar de muur wordt gestuurt. Dan wordt er gezegt door de ene medewerker ja komt door Ziggo, waarop de andere medewerker zegt Ziggo heeft er niets mee temaken. Ze wijzen naar de winkel waar het abbonoment is afgesloten, omdat dit uberhaubt nooit zo snel aangesloten kan worden. Een monteur al langs willen sturen, terwijl de apparatuur dus gewoon werkt. Om tot de conclusie te komen dat niemand weet waarom dit zo gaat. En dat ik waarschijnlijk pas de 5de aangesloten ga worden
Klantenservice medewerker zou alles er aan gaan doen achter de schermen om het toch z.s.m. aan te sluiten maar kon hier geen garantie voor geven.
Ik heb toch echt tot 2 maal toe vandaag aangegeven en afgesproken om vandaag aangesloten te worden en het contract in zou gaan. Dit in de winkel, en via een geautomatiseerd systeem via de mail.
Ik sta echt met een bek vol tanden en ben eigenlijk alweer in staat om langs de winkel te gaan en het hele zaakje bij de beste medewerker te deponeren.
Wat een aanfluiting.
Edit: Iemand heeft Topic titel verandert van "Aansluit datum" naar "Mijn abonnement zou vandaag ingaan maar werkt nog niet"
Bladzijde 1 / 1
Niemand???? Klanten service ook geen hulp?????
En nu???? Betalen voor jan met de korte achternaam?????
Ha @Klant_123 dit klinkt niet best. Op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen. Bestellen op 21 oktober met een ingangsdatum 23 oktober is onmogelijk. Er is dus ergens iets fout gegaan. Ziggo heeft hier inderdaad niets mee te maken. Je zou terug kunnen gaan naar de winkel maar waarschijnlijk zal je ook daar te horen krijgen dat er een fout is gemaakt. De klantenservice 0800-0402 is een alternatief maar dat heb je al gedaan.
Dus medewerker in de winkel heeft een fout gemaakt en vervolgens een geautomatiseerd systeem op de website waar de ingangs datum ook verandert kon worden en bevestigd is, allemaal overbodig is en niet goed werkt?
Dit zaakje stinkt nu alweer aan alle kanten.
Het zou inderdaad allemaal niet moet kunnen maar waarom het toch gebeurt is weet ik natuurlijk niet. Je gaat pas betalen als het modem verbinding heeft gemaakt. Mocht dat ook fout gaan dan krijg je natuurlijk geld terug. Hier kunnen we helaas niets voor je doen.
HI @Klant_123, allereerst welkom op onze community.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit een vrij bijzondere gang van zaken vind, zeker niet zoals het hoort.
Voordat ik iets inhoudelijks hierover zeg, zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
@Alex van KPN Ik heb mijn profiel deels aangevuld zoals adres. Ik heb niet alle gegevens m.b.t. klant gegevens aangezien het om een abbonoment gaat wat niet in mijn naam staat maar op die van mijn moeder.
Dankjewel voor je gegevens. Ik zie dat deze bestelling helaas is vertraagd, mijn oprechte excuses hiervoor. De datum had nooit op 23 oktober gezet mogen worden, dat was erg kort dag na het plaatsen op 21 oktober. Ik zie dat de activatiedatum nu 5 november is. Heb jij of eventueel je moeder ook een mobiel abonnement bij ons? Dan kan ik namelijk extra data toevoegen zodat je dit in de tussentijd kunt gebruiken.
Ik hoor graag van je.
Nee we hebben beide geen mobiele abonnementen bij KPN.
Dit is wel lastig.
@Alex van KPN
Alles opnieuw aangesloten, maar helaas. Het werkt nogsteeds niet.
Hallo @Klant_123 haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna.
Als dan alle lampjes groen branden heb je een werkende verbinding.
Zo niet, dan even bellen met 0800 0402.
Succes.
@Alex van KPN Datum wordt eerst vooruit geschoven van 23 okt naar 5 nov. Om onduidelijke redenen. Nu 5 nov werkt het nog niet. Gebeld met klantenservice en die stuurt nu morgen weer een monteur langs tussen 1 en 5. Waarom is mij onduidelijk, en alsof iedereen maar zeeën van tijd heeft voor PnP apparatuur.
Is dit gebruikelijk dat jullie klanten een oor aan naaien? Daarnaast vat de klantenservice medewerker mijn irritaties allemaal persoonlijk op, zeg bijv. :"het lijkt wel of ik met een klein kind praat" als ik geirriteerd reageer en dergelijke. Echt ongekend.
Ik zit al een aantal maanden op dit adres zonder internet en tv door Ziggo dus vandaar de irritatie en de overstap naar KPN, maar het hele liedje begint weer van voren zo te zien.
Hallo @Klant_123 , dan is er technisch blijkbaar nog iets niet helemaal goed, dat er nog een monteur moet komen en moet hij/zij de puntjes nog even op de i zetten.
Succes.
Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten en de oorzaak van de vertraging.
Plug&play, maar niet heus.
Probleem zit ben ik bang niet bij mij thuis, dus monteur bezoek zal wel geen verschil maken.
Werkt KPN toevallig met Selecta Infra? Die zag ik namelijk van de week ook al in een straatkast hannesen bij mij om de hoek.
Monteur heeft het aan de praat gekregen. Hij heeft een barcode gescand op het glasvezel kastje. Vervolgens heeft hij via zijn tablet ook het modem aangemeld(?) wat in eerste instantie niet werkte maar later na het resetten van het modem wel.
Het werkt, internet en televisie.
Echter als ik nu in het modem probeer te komen als de rode kabel van de glasvezel aansluiting naar de modem verbonden is (wel internet verbinding) werkt geen één wachtwoord voor mijmodem.kpn of 192.168.2.254 (standaart wachtwoord en aangepast wachtwoord) en als ik de rode kabel los haal (geen internet verbinding) werkt het aangepaste wachtwoord voor het modem weer.
Als ik ingelogd ben in het modem en ik stop de rode kabel weer op zijn plek, wordt ik uitgelogd op het modem en kom ik er met geen mogelijkheid weer in, totdat ik hem weer ontkoppel.
Modem gereset en nu werkt zelfs het standaard wachtwoord niet meer, zonder internet verbinding of met internet verbinding, ondanks er bij het inlogscherm staat dat het modem gereset is.
Het beste kan je bellen met KPN hier op het forum is het geen chat waar men snel reageert.
0800-0402 is het nummer
Zelf ben ik mede klant en weet te weinig af van modems, sorry.
Hallo @Klant_123 zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:
Succes.
Op advies van klantenservice een andere browser gebruiken, dat werkt wel en kan ik inloggen. Ik vermoed dat het niet gaat via google chrome aangezien het certificaat al een tijdje verlopen is.
Daarnaast als ik verder zoek op het internet zie ik dat mensen met ook een KPN 12 modem hebben een compleet ander inlog scherm tezien krijgen op mijnmodem.kpn bij de nieuwste firmware van de modem. Mijn firmware: SGEJ100006E, de nieuwste volgens KPN: V12.C.24.05.08
(bron:)
Dit is toch toch opmerkelijk omdat ik de monteur de firmware van de tv-ontvanger en modem heb zien updaten..
Hallo @Klant_123 een monteur kan de nieuwste firmware niet pushen, dat gebeurt automatisch een keer vanuit KPN, het is niet anders.
Aangezien het betreft om een update van 5 maanden geleden had ik verwacht dat het dus al gebeurd zou zijn of dat de monteur dat had gedaan tijdens het bezoek, maar dan is dat duidelijk en wellicht heb ik het verkeerd begrepen. Overigens bezoek van de monteur was
Hi Klant_123.
Een korte uitleg, de verbinding is als Plug&Play bedoeld, soms gaan er echter dingen mis en moet toch een monteur langskomen. Er wordt ook een afspraak met jou gemaakt omdat de oorzaak zowel in huis als in de centrale kan liggen, van belang is wel dat de monteur het kan testen binnen en dan gaat zonder afspraak iets moeilijker. Vandaar dus de afspraak.
Last but not least: ben blij om te lezen dat de verbinding nu actief en werkend is!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.