Skip to main content

Ik heb al meerdere malen contact gehad met KPN. Dit is een inbreuk op mijn privé en ben herkenbaar zodra ik online ga. Kan iemand me hier mee helpen zodat KPN dit alsnog zelf gaat oplossen. Hoe het zit is dat ik één keer mijn alias naam heb gebruikt voor mijn WIFI SSID-naam. Een week later heb ik van KPN een nieuwe modem gehad. En daar wordt nu op de vaste kabel mijn alias naam gebruikt voor de Ethernet verbinding. Ik gebruik een Russische achter naam. Enzo ver ik weet heeft KPN niks met Rusland te maken. En is het namelijk zo dat je de naam van de vaste kabel ethernet zelf niet kan veranderen. Kan iemand mijn a.u.b helpen om dit opgelost te krijgen. Want ik ben al zes jaar klant bij KPN en dit heb ik nog niet mee gemaakt. Alvast bedankt.

Dat is iets in Windows zelf, daar kan KPN niets aan doen. Op een andere pc of laptop die je nu voor de eerste keer aansluit zal die naam niet te zien zijn als het goed is.


Windows PC?

Ga naar “Network Connections” en selecteer je netwerk verbinding met de naam die je wilt veranderen. Bovenaan staat “Rename this connection”. Klik daar op en je kunt de naam veranderen.

En… niet direct gaan schreeuwen dat KPN dit en dat… en met privacy heeft dit ook niets te maken; je hebt immers zelf deze naam gekozen. En de connectie naam wordt alleen in op deze PC en in je lokale netwerk gebruikt en gaat dus niet het internet op.

Altijd eerst even vragen voordat je beschuldigingen uit.

 


Je ssid bepaal jezelf. In jouw geval denk ik dat het de Chinezen waren..... Of de Amerikanen met een verborgen update in het geweldige windows 10? Who knowski?


Je ssid bepaal jezelf. In jouw geval denk ik dat het de Chinezen waren..... Of de Amerikanen met een verborgen update in het geweldige windows 10? Who knowski?

Als je met een pc of laptop eerst verbinding maakt via WiFi en later verbinding maakt met een kabel, dan krijgt de bekabelde verbinding dezelfde naam als het WiFi netwerk. Windows ziet dan namelijk dat het dezelfde router is.

De WiFi netwerknaam kun je wijzigen, en dan vanaf de pc of laptop verbinden met de nieuwe WiFi netwerknaam. Maar als je vervolgens weer verbinding maakt via de kabel, dan blijf je die oude netwerknaam zien. Want die wijzigt niet. Die kan je volgens mij ook niet wijzigen, tenzij je in het register gaat rommelen. 


Als ik mijn SSID Naam wijzigt blijft de vaste kabel mijn Alias naam behouden. Zelfs als ik mijn modem reset. Want als ik mijn modem reset krijgt mijn SSID de fabriek naam. Maar mijn vaste kabel blijft mijn Alias naam gebruiken voor Ethernet verbinding. En dat hoort niet te kunnen. En nogmaals je kan de naam van de Ethernet verbinding niet veranderen. Ja alleen het woord Ethernet zoals ik hier laat zien. Ja dat snap ik ook wel.

 


Dat is mijn Alias naam wat je ziet onder het woord Ethernet. En dat hoort niet.

 


Gelukkig ben je i.i.g. de enige die dit ziet. Andere gebruikers kunnen je SSID niet zien. Behalve je naaste buren als ze op hun apparaat de wifi-netwerken die binnen bereik zijnoproepen. Maar er gebruik van maken kunnen ze ook niet aangezien ze je wifi wachtwoord (WPA) niet hebben.

:small_orange_diamond: Als het alleen via utp kabel is dan zit het in je pc zelf. Want bekabeld is in principe naamloos (geen SSID).

Nick83 schreef:
De WiFi netwerknaam kun je wijzigen, en dan vanaf de pc of laptop verbinden met de nieuwe WiFi netwerknaam. Maar als je vervolgens weer verbinding maakt via de kabel, dan blijf je die oude netwerknaam zien. Want die wijzigt niet. Die kan je volgens mij ook niet wijzigen, tenzij je in het register gaat rommelen. 


Dat is mijn Alias naam wat je ziet onder het woord Ethernet. En dat hoort niet.

 

Klopt helemaal, dat kun je alleen via het register aanpassen. Hoe dat moet weet ik niet precies, dat moet je maar ff googlen. KPN heeft er in ieder geval niks mee te maken. Het is puur een Windows dingetje.


Hallo @Save Surf , @PeterG  en @Nick83 , als je r.o. in de taakbalk met de rechter muisknop op het verbindingsicoontje klik je op netwerk- internetinstellingen openen. Daarna klik je op onetwerk opnieuw instellen]. Je PC wordt dan na een paar minuten hertstart of je forceert meteen een hertstart en de standaard vermeldingen staan er weer in.