Skip to main content

Deze maand ben ik 6 maanden over van XS4all naar een KPN Hussel abbo, en dacht mijn bevindingen even te delen.

  • Overgang vanuit XS4All/Installatie: naadloos, de monteur kwam voor niets omdat ik het zelf allemaal al 1:1 overgezet had op mijn eigen modem/Fritzbox. 
  • De BVDSL verbinding, waar ik zelfs bij XS4all toch wel elke week een keer eruit lag, heeft er 0 (nul !) keer uit gelegen. Dat is echt heel fijn want deels thuiswerk is de norm geworden. een +++ hier voor stabiliteit.
  • De kosten zijn in vergelijk met XS4All, verlaagd, ik verwacht 12.50/maand lager na de 6 maanden introductie. Heb wel zelf de Fritzbox en modem gekocht (220€ samen) dus min de 6*27€/maand overstapkorting zijn die nu ongeveer betaald. Een + voor de kosten dus.
  • TV setup is vergelijkbaar met die van xs4all, geen issues hier. Het werkt en thuis is men tevreden.
  • Vind het jammer dat er dingen “bij het abonnement in zitten” die uiteraard toch meebetaald worden (KPN veilig, Email, Experiabox, KPN cloud,  ..), met name omdat voor elk van die niet de kwaliteit geleverd wordt die bij mij vereist is. Liever had ik die dus niet gehad en daarvoor nog wat korting gehad om de door mij gebruikte pakketten wat te compenseren. Een -- hiervoor.
  • Over de support kan ik (gelukkig) nog niets zeggen, ik vrees die een beetje gezien de berichten over bereikbaarheid die rondgaan. Maar aan de andere kant, als alles goed werkt heb ik geen support nodig.

Concluderend dus overwegend tevreden, op naar het eerste hele jaar.