Skip to main content

Mijn GSM's werken niet goed met WIFI: het signaal valt weg en/of fluctueerd.

Tot mijn grote verbazing werken mijn Laptops prima met dezelfde WIFI.

Zit het probleem mogelijk in  de GSM's

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

Hoi @wim braun ri

Balen dat de Wifi niet goed werkt op je mobiele telefoon(s). Ik begrijp dat het op andere apparaten wel goed werkt, de oorzaak lijkt dan inderdaad te wijzen richting je telefoons. Ik raad je aan om die eens te herstarten en te kiezen voor de optie om het Wifi netwerk te “vergeten” en opnieuw verbinding te maken.

Verder adviseer ik om onze Wifi Manager Servicetool eens te doorlopen. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. Je weet daarna dan in ieder geval zeker dat de Wifi verbinding op orde en optimaal ingesteld is! :slight_smile:


Dat alles heb ik al geprobeerd.

Hertstart 2x GSM /uit en weer aan 2x GSM

Is het mogelijk dat mijn signaal wordt weggeblazen door WIFI uit de buurt?

Ook kanalen meerdere keren gewijzigd

 

 


Wat waren de uitkomsten en het advies van de Wifi Manager Servicetool? Er zal altijd een advies uit moeten komen, nadat je de Wifi Manager voor de tweede keer doorlopen hebt. 

De bewoording “wegblazen van het signaal” zou ik in deze niet gebruiken. Je kan een Wifi signaal het beste vergelijken met een snelweg, waarbij de kanalen symbool staan voor de verschillende rijstroken. Naarmate er meer andere Wifi netwerken zijn die rijstroken in beslag nemen, wordt het lastiger om een rijstrook te vinden waar nog snel gereden kan worden. De Wifi Manager helpt met de selectie van het meest optimale kanaal. 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Reageer