Skip to main content

Mijn internet is te vroeg opgezegd

  • 4 September 2024
  • 62 reacties
  • 1098 keer bekeken

Ik heb internet per 27 aug  tijdelijk opgezegd. De opzegging zou 26 sept ingaan, echter de verbinding is op 4 sept al verbroken wegens een storing volgens KPN. Dat zou minimaal 3 werkdagen gaan duren.

Is dit een wraak wegens opzegging? Ik betwijfel of ik nog bij KPN terug kom.

Hallo wij hebben nu al 3 dagen geen internet doordat kpn ons meteen heeft afgesloten ipv de 19 de wij lopen hierdoort egen ernorme verliezen aan zo n 1.500 euro per dag weet iemand waar ik die op terug kan verhalen bvd

admin: vraag naar topic verplaatst

Hoi @Eule39  ik heb je vraag even hierheen verplaatst.  Ondanks dat ik het zeer betreur en we alles doen om dit zo snel mogelijk recht te zetten kunnen we geen verliezen compenseren. Dit valt min of meer onder overmacht. Ik kan alleen spreken voor de particuliere markt. Mocht je zakelijk afnemen kun je het beste bellen met je contact persoon of de zakelijke ingang.  (0800 0403)

 

Er wordt aan gewerkt, @iokpn, maar dit zijn geen dingen die met 1 druk op de knop hersteld zijn. Houd de storingspagina op onze website in de gaten. En verder krijg je per sms en/of e-mail bericht zodra we voor jou verdere informatie hebben.

https://www.kpn.com/wijziging-abonnement

 


Now daar denkt mijn advocaat anders over 


Now daar denkt mijn advocaat anders over 

Geen advocaat die het voor elkaar kan krijgen €1500 per dag vergoed te krijgen. Ten eerste is een consumenten abonnement niet bedoeld voor zakelijke gebruik. Ten tweede zijn in de algemene voorwaarden regels opgesteld voor een eventuele vergoeding. En die zijn hoogstens 1/30 deel van het maandbedrag per dag. 


Nou  nog een uurtje als we kpn mogen geloven 23.00 zou iedereen weer internet en tv moeten hebben

Eerst zien dan geloven!!


Mijn internet doet het weer! Heb het modem niet eens opnieuw hoeven inschakelen, ineens brandden alle lampjes weer.


Now het is 23.00 uur geweest maar nog steeds niks zeg dan niet dat het voor die tijd weer werkt 😡😡😡


Kort samengevat: het lukt KPN niet om binnen drie dagen een PPPoE sessie te herstarten op een actieve glasvezel met daarop zelfs nog jullie eigen VLAN 6 lopend. En dan je eigen falen een soort van overmacht noemen … ik voel een inflatiecorrectie opborrelen.

 

Prettig weekend prutsers!

 


Officieel zaterdag het is inmiddels bijna 01,,:00 en nog steeds geen internet of tv .Kpn jullie houden mensen voor de gek !!


Er zijn verbindingen hersteld, maar nog niet bij iedereen zoals jullie merken. Er wordt nog steeds aan gewerkt.

De speciale pagina hiervoor op onze website wordt ook bijgewerkt bij elke update: www.kpn.com/wijziging-abonnement


Eerst word er beloofd dat het op 6 september voor 23.00 hersteld zal zijn en nu komen jullie weer met het verhaal we doen ons best.

KPN weet wel hoe je mensen aan het lijntje moet houden het is alweer weekend en nog geen internet of tv echt ........... zooi gewoon.


Ik heb nog steeds geen internet en tv .Ee word gezegd dat iedereen weer is aangesloten is dus niet waar en morgen op zondag zal denk ik ook niet veel gebeurden

Wat een drama bij kpn maandag maar weer bellen en kijken wat het excuus is!!!


@Eule39 
In de voorwaarden staat dit:
Artikel 14
Zo is onze en uw aansprakelijkheid geregeld 14.1 Wanneer zijn we aansprakelijk? We zijn alleen aansprakelijk voor schade als die schade is ontstaan door een tekortkoming die volgens de wet of volgens de geldende opvatting aan ons toerekenbaar is. Onze aansprakelijkheid geldt alleen in de gevallen hieronder. Daarbij gelden de bedragen die genoemd worden. Het kan zijn dat een gebeurtenis leidt tot schade bij meer klanten. In zo’n geval betalen we voor die gebeurtenis maximaal het aangegeven bedrag. We verdelen het te betalen bedrag dan naar verhouding. Iedere klant krijgt dan eenzelfde deel van zijn schade vergoed. •  Schade als gevolg van dood of lichamelijk letsel, tot maximaal een bedrag van € 1.500.000 per gebeurtenis •  Schade omdat we handelen in strijd met de artikelen 273d en 273e van het Wetboek van Strafrecht. Die artikelen gaan over schending van het digitaal briefgeheim. Het maximale bedrag is € 1.500.000 per gebeurtenis •  Schade aan uw zaken die is ontstaan bij werkzaamheden die we moeten doen voor het uitvoeren van de overeenkomst. Het maximale bedrag is € 500.000 per gebeurtenis •  Schade omdat een dienst buiten gebruik is gesteld of niet beschikbaar was zonder dat we daarvoor een reden hadden. Het maximale bedrag per klant is € 2.500, met een maximum van € 1.000.000 per gebeurtenis •  Schade die het gevolg is van onterecht niet of niet goed vermelden van uw gegevens in telefoongidsen of nummerinformatiediensten. Het maximale bedrag per vermelding is € 2.500, met een maximum van € 1.000.000 per gebeurtenis •  Schade die het gevolg is van andere administratieve fouten dan die hierboven staan beschreven. Het maximale bedrag per aansluiting is € 2.500, met een maximum van € 1.000.000 per gebeurtenis   Veroorzaken we schade met opzet of omdat we roekeloos zijn en terwijl we weten dat de schade daaruit zou ontstaan? Dan zijn we wel volledig aansprakelijk. 11 14.2 Wanneer zijn we niet aansprakelijk? We zijn niet aansprakelijk voor schade die hierboven niet genoemd wordt. Gebruikt u de dienst voor uw beroep of bedrijf? Dan zijn we niet aansprakelijk voor bijvoorbeeld winst of besparingen die u misloopt, verlies van gegevens, leegloop van personeel, vermindering van goodwill of boetes en vergoedingen die u aan anderen moet betalen. Fouten van andere aanbieders kunnen ons niet aangerekend worden. Bijvoorbeeld aanbieders van netwerken en diensten waarmee onze mobiele netwerken direct of indirect zijn verbonden. Of aanbieders van contentdiensten, zoals apps en televisiediensten. 14.3 Wanneer bent u aansprakelijk? U bent aansprakelijk voor schade die volgens de wet vergoed moet worden en is ontstaan door een tekortkoming, tenzij die tekortkoming volgens de wet of volgens de geldende opvattingen niet aan u toe te rekenen is. Bent u consument? Dan geldt voor bedrijfs- en gevolgschade die we oplopen een andere regel. Met bedrijfs- en gevolgschade bedoelen we bijvoorbeeld winst of besparingen die we mislopen en schade die we indirect oplopen. U bent daarvoor alleen aansprakelijk als die schade met opzet of door roekeloosheid is ontstaan, terwijl u wist dat uit uw handelwijze schade zou ontstaan. Zijn er anderen die vinden dat ze recht op schadevergoeding hebben door het gebruik dat van uw diensten is gemaakt? Dan vrijwaart u ons daartegen. 14.4 Melden van schade Schade moet u zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 4 weken nadat u deze had kunnen ontdekken, schriftelijk aan ons doorgeven. Als u dat niet binnen die termijn doet, hebt u geen recht op een vergoeding. Voor consumenten geldt dit niet als u duidelijk maakt dat u niet op tijd of schriftelijk had kunnen reageren. Verder geldt voor consumenten dat als u een product van ons koopt (bijvoorbeeld een mobiel toestel) u, nadat u de schade hebt ontdekt, 2 maanden hebt om de schade schriftelijk aan ons te melden.


Wat eerder is genoemd, bij een abonnement als particulier zijn er andere voorwaarden dan voor een zakelijk abonnement. Zakelijke derving is dan dus ook niet te verhalen bij een particulier abonnement. Dat is logisch en overal zo. Maar zoals je kunt lezen zijn er best nog mogelijkheden, maar meer dan maximaal €2.500 is er in elk geval niet te halen. Dat er sprake zou zijn van overmacht is nog te betwijfelen. KPN heeft (in elk geval in mijn geval) zich niet aan gemaakte afspraken gehouden en de diensten die je afneemt ruim voor de datum waarop dat was bedoeld stop gezet. Zelfs als dat per ongeluk, of door een softwarefout is gekomen is dat nog niet zo zeker overmacht. Tegenwoordig zou dan vrijwel alles onder overmacht vallen, vrijwel alles zou je kunnen wijten aan een softwarefout. Maar wie is er verantwoordelijk voor het deugdelijk functioneren van die software? En is KPN niet gewoon gehouden aan de afspraken die ze maken. Dus, je afsluiten op het afgesproken moment en niet  weken eerder (nogmaals, dat was bij mij het geval). 
Ik ga in elk geval dat gevecht niet aan voor een geringe compensatie. Ik kan momenteel mijn tijd wel beter gebruiken. Maar als je het wel wil proberen, wens ik je alle succes!


Reageer