Skip to main content
Beantwoord

Mijn internet valt nu voor de tweede keer binnen twee weken uit

• April 28, 2026
  • 5 reacties
  • 52 keer bekeken

Tweede keer in twee weken volledig het internet eruit, naast dat ik vind dat de diensten van KPN sowieso al niet goed werken op mijn adres. Nu binnen twee weken, twee keer het gehele internet eruit. Ik heb dit nodig voor mijn werk en kan dit nu niet op een goede manier uitvoeren. 

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@SK33333 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat je internet er in twee weken tijd tot twee keer toe is uitgevallen, is natuurlijk allesbehalve praktisch en dus goed dat je er ook melding van maakt! Mocht dit weer gebeuren, dan wil ik je adviseren om hierover contact op te nemen met onze Helpdesk. Zij kunnen dan op het moment dat deze storing zich voordoet je verbinding doormeten en dat lijkt me in dit geval de beste stap om te volgen. Een andere optie is om zelf eens aan de slag te gaan met onze Servicetools, daarmee kun je zelf het nodige testen en controleren en dat kan ook zeker geen kwaad denk ik!

En nog even voor mijn beeldvorming; werk je via de wifi of gebruik je een bekabelde verbinding? Wifi is en blijft natuurlijk gevoelig dus het is ook best mogelijk dat je verbinding nog wel werkte maar dat het puur een wifi probleem was (mits je dus niet met een bekabelde verbinding werkt). 

Laat je me weten of je met deze informatie/tips verder uit de voeten kunt?

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 30, 2026

Goedemorgen ​@SK33333 , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Dat je internet er in twee weken tijd tot twee keer toe is uitgevallen, is natuurlijk allesbehalve praktisch en dus goed dat je er ook melding van maakt! Mocht dit weer gebeuren, dan wil ik je adviseren om hierover contact op te nemen met onze Helpdesk. Zij kunnen dan op het moment dat deze storing zich voordoet je verbinding doormeten en dat lijkt me in dit geval de beste stap om te volgen. Een andere optie is om zelf eens aan de slag te gaan met onze Servicetools, daarmee kun je zelf het nodige testen en controleren en dat kan ook zeker geen kwaad denk ik!

En nog even voor mijn beeldvorming; werk je via de wifi of gebruik je een bekabelde verbinding? Wifi is en blijft natuurlijk gevoelig dus het is ook best mogelijk dat je verbinding nog wel werkte maar dat het puur een wifi probleem was (mits je dus niet met een bekabelde verbinding werkt). 

Laat je me weten of je met deze informatie/tips verder uit de voeten kunt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Beste Jan,

Het is voor de tweede keer in twee weken een collectieve storing waar ik dus zelf in huis helaas niets aan kan doen. Dit is dus de tweede keer in twee weken waarbij de eerste keer iets minder dan een dag duurde, deze storing is al meer dan twee dagen gaande en nog steeds geen uitzicht op verbetering. 

Er is 0,0 communicatie over vorderingen het enige bericht dat we hebben gekregen is dat de storing er is. Daarbij wordt het moment van oplossen gewoon iedere keer met 12 uur verschoven zonder enige communicatie. Ik heb 4 maanden een abonnement en nu al 2x een langdurige storing, in mijn vijf jaar bij ziggo (op mijn vorige adres) is dit nog niet gebeurd. Ik dacht er goed aan te doen om op glasvezel over te stappen maar dit is alles behalve het geval. 

Het liefst zou ik het contract beëindigen om zo snel mogelijk naar een andere provider over te stappen. Wat is daarin mogelijk? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Bedankt voor de duidelijke terugkoppeling ​@SK33333!

Ik had niet direct door dat het hier om een collectieve storing ging maar dat is natuurlijk net zo goed enorm balen en ik begrijp ook heel goed dat je dit niet meteen had verwacht. 

Er is 0,0 communicatie over vorderingen het enige bericht dat we hebben gekregen is dat de storing er is. Daarbij wordt het moment van oplossen gewoon iedere keer met 12 uur verschoven zonder enige communicatie. Ik heb 4 maanden een abonnement en nu al 2x een langdurige storing, in mijn vijf jaar bij ziggo (op mijn vorige adres) is dit nog niet gebeurd. Ik dacht er goed aan te doen om op glasvezel over te stappen maar dit is alles behalve het geval. 

Wanneer de eindtijd van een storing wordt aangepast, is de storing vaak complexer dan in eerste instantie werd gedacht. Maar dat jij graag wilt weten waar je aan toe bent, is ook hartstikke logisch. Als jij je profiel in zou willen vullen (en hier een seintje kunt geven zodra je dit hebt gedaan) dan kan ik voor je kijken of meer informatie over deze storing kan achterhalen.

Het liefst zou ik het contract beëindigen om zo snel mogelijk naar een andere provider over te stappen. Wat is daarin mogelijk? 

In principe is dat naar mijn weten niet mogelijk. Je zou eens een belafspraak in kunnen plannen met onze Helpdesk maar ik verwacht dat zij je hierin van hetzelfde antwoord zullen gaan voorzien. Via deze Community doen wij verder niks met opzeggingen en dat maakt het een beetje lastig. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2026

Ik heb mijn profiel ingevuld. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 4, 2026

Hoi ​@SK33333 en bedankt voor het invullen van jouw profiel👌🏻

Waarschijnlijk vertel ik je niks nieuws maar alles zou inmiddels weer moeten werken zoals je dat ook mag verwachten! 

Voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je verbinding, kun je een vergoeding aanvragen via onze website.

Uiteraard hoop ik dat het nu voorlopig toch echt even is gedaan met de storingen 🙏🏻