Skip to main content
Antwoord

Mijn internet valt weg

• January 9, 2025
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

hoi kpn  

waarom heb ik al dagen last van het wegvallen van me internet  ?? 

of is mij modem verouderd  ik wil hier  graag een oplosing voor  

mvgr  jos spindler 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@jos59j 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad vervelend, dat het signaal van internet wegvalt.
Zo je een het modem willen resetten, door een dunne naald in het kleine gaatje bij reset te drukken.
Deze vindt je aan de achterzijde van het modem.
Druk met een naald in het gaatje, tot alle lampjes uit gaan, en haal hem er dan weer uit.
Wacht nu tot het modem weer volledig is opgestart, en alle lampjes weer stabiel groen branden.

Daarna haal je het glasvezelmodem (kastje in de meterkast) volledig van het stroom voor enkele minuten, en doet daarna de stekker weer in het stopcontact.
Zodra de lampje weer groen branden, is het glasvezelmodem weer stand-by.

Kijk het nu enkele dagen aan, of het internet nog steeds wegvalt.
Valt het internet niet meer uit, dan heb je het probleem zelf opgelost.

Blijft het probleem, laat dan een lijnmeting doen van jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het dan fout gaat.
Bel hiervoor de klantenservice van KPN via 0800-0402, en de medewerker die je dan te spreken krijgt zal een lijnmeting gaan verrichten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@jos59j 

Welkom op de community van KPN.

Dat is inderdaad vervelend, dat het signaal van internet wegvalt.
Zo je een het modem willen resetten, door een dunne naald in het kleine gaatje bij reset te drukken.
Deze vindt je aan de achterzijde van het modem.
Druk met een naald in het gaatje, tot alle lampjes uit gaan, en haal hem er dan weer uit.
Wacht nu tot het modem weer volledig is opgestart, en alle lampjes weer stabiel groen branden.

Daarna haal je het glasvezelmodem (kastje in de meterkast) volledig van het stroom voor enkele minuten, en doet daarna de stekker weer in het stopcontact.
Zodra de lampje weer groen branden, is het glasvezelmodem weer stand-by.

Kijk het nu enkele dagen aan, of het internet nog steeds wegvalt.
Valt het internet niet meer uit, dan heb je het probleem zelf opgelost.

Blijft het probleem, laat dan een lijnmeting doen van jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woning, om te zien waar het dan fout gaat.
Bel hiervoor de klantenservice van KPN via 0800-0402, en de medewerker die je dan te spreken krijgt zal een lijnmeting gaan verrichten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@jos59j, bedankt voor je bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Zoals hierboven al wordt aangegeven door ​@Michel.uit.Arnhem , is de snelste manier om hiermee geholpen te worden even bellen met onze klantenservice. Heb je dat inmiddels gedaan en zo ja, wat is hier precies uitgekomen? Hopelijk is het probleem inmiddels verholpen, zo niet dan horen we dat natuurlijk ook graag zodat we met je mee kunnen denken richting een oplossing!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 14, 2025

is al opgelost djw