Skip to main content

uitleg:
https://www.giantstride.gr/en/snr-margin-adsl/
https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dinternet%2D132/dsl%2Dstatuspagina%2Ds%2Dlezen%2D466723


samenvatting:
attenuation: afstand tot centrale

<20db is perfect. 
>50db is slecht

De attenution op deze KPN lijn is op dit moment: 11.8/9.9         -> dat is perfect

SNR and SNR margin: ook wel noise margin
10dB en lager is bruikbaar tot slecht, maar dan zul je toch regelmatig uitval van verbinding of andere problemen ervaren.
11-20dB is gewoon goed, misschien incidenteel een keer uitval.
20-28dB is heel goed.
29dB en hoger is uitstekend.


De noise margin op deze ( MIJN) KPN lijn is op dit moment: 5.5 / 5.1        -> dat is dus slecht.

Welk type modem heb je?


KPN Box 12


Het probleem begon met de aankondiging dat mijn snelheid gratis omhoog zou gaan naar 100 Mbits?s

Het probleem is er al een week

mijn locatie is ***** Haarlem Noord

 

Admin: postcode verborgen i.v.m. privacy


Nog een punt is . . . . Ik heb koper kabel verbinding

 


Kan iemand mij vertellen of de oorzaak ligt in de storing van het signaal dat in mijn modem binnenkomt?

 

De noise margin op deze ( MIJN) KPN lijn is op dit moment: 5.5 / 5.1        -> dat is dus slecht.

 


Kan iemand mij vertellen of de oorzaak ligt in de storing van het signaal dat in mijn modem binnenkomt?

 

De noise margin op deze ( MIJN) KPN lijn is op dit moment: 5.5 / 5.1        -> dat is dus slecht.


Hoi @Taverner, welkom bij ons op het forum. Vervelend dat jouw verbinding wegvalt! Met alleen deze informatie is er nog niet zoveel over te zien. Doordat er geen gegevens op je profiel staan kan ik ook niet meekijken. Heb je ons al gebeld hierover (0800-0402)? Dat is de snelste manier om de verbinding samen met jou na te kijken en dan kan er ook direct een vervolgstap bepaald worden.


Kijk . . . .  ik heb alle wegen al bewandeld.

Bij mijn contact met Uw helpdesk  0800-0402 heb ik alle stappen doorlopen.

Bij mijn vraag over de signaal ruis cijfers . . . . uit het modem zei men dat dat normaal was.

De noise margin op deze ( MIJN) KPN lijn is  5.5 / 5.1        -> dat is dus slecht.

Alternatief . . . . .

Bij mijn vraag naar overstap  van koper naar glasvezel verbinding vertelde men mij doodleuk dat ik dan 8 euro duurder uitkwam voor het zelfde pakket.

Heel leuk allemaal . . . . .  als klant overgenomen van Telfort door KPN . . .  dus al vele jaren klant.

 


Zoals ik zei kan ik niets zien of doen als je profiel niet ingevuld is, ik zie daar nog niets staan. Ik zie niet wat jij ziet, ik zie alleen wat jij vertelt en op basis daarvan is er nog geen conclusie te trekken zoals gezegd. Het forum is geen ideale weg voor zulke situaties, ik wil best voor je kijken maar ik kan niet garanderen dat ik er iets over kan zien.