Skip to main content

Mijn overstap van KPN voor Internet naar Odido op 2 November is mislukt dordat de monteur het NT kastje niet open kon schuiven. Een andere monteur hiervoor regelen van de glasvezel provider zou vele weken duren.

Ik heb onmiddelijk besloten dat ik weer een KPN aansluiting wilde.
 De overstapservice “belooft” dat de oude verbinding pas wordt afgesloten als de nieuwe klaar is.
Bij de overgang van KPN naar Odido lukt dit niet omdat Odido kennelijk van de KPN lijn gebruik maakt.

Vervolgens raadde een KPN klantenserice collega mij aan om een nieuw abbonnement te nemen, omdat ik dan het snelste weer internet zou hebben. Uiterlijk woensdag 6 November. Dit heeft zij in orde gemaakt.

Gisteren, 4 November kreeg ik een berichtje dat ik geen nieuw gabonnement kon nemen, omdat ik nog een abonnement had. Dit verbaasde me want ik had besvetiging ekregen dat mijn abbonement afgesloten zou worden en in de praktijk was ik ook afgesloten. Ik had geen internet meer.

Het goede nieuws was echter nog steeds, dat ik vandaag, 5 november internet zou krijgen.

Vandaag tot plm 14.00 had ik nog steeds geen internet. De Klantenservice zij dat ik gewoon af moest wachten en dat ze nergens kon vinden dat die overstap per 5 November zou plaatsvinden. Ik heb nu het gevoel dat ik tussen wal en schip ben gevallen en dat niemand actie neemt. De klantenservicemedewerker die het nieuwe abbonnement had geregeld gaat me donderdag bellen om te vragen hoe alles gegaan is….In de overtuiging dat mijn nieuwe abbonnement zou zijn ingegaan en ik tevreden zou zijn over de herstelde verbinding.

Ik heb niet het gevoel dat er ook maar iets gebeurt.

Het klopt dat Odido gebruik maakt van het KPN netwerk. De verbinding moet dat ook fysiek omgepatcht worden in de wijkkast. 

Vraag is of dat hersteld is na het belletje met de Klantenservice. 

Als ik logisch nadenk.. je vraagt Odido aan met overstapservice. Op het moment dat het modem van Odido is aangesloten en werkt, krijgt KPN automatisch een seintje dat dat abonnement kan stoppen. Maar dat is niet gebeurt, want die monteur kwam immers niet verder dan de glasvezelaansluiting. Dan zou het abonnement dus gewoon door moeten lopen, alleen de patchkabel zit er niet meer in, in de wijkkast.

Als ze daar nou een monteur voor sturen, zou het klaar moeten zijn.

Dat kan ook verklaren waarom je geen nieuw abonnement kunt aanvragen, omdat je die immers nog steeds hebt.

Beste Dennis

Ik heb op het forum het mailadres van spoed en herstel gevonden en het verhaal gemaild. Die hebben mij snel daarna gebeld en exact wat je zegt gemeld. Ik lag nog op de stapel van „tickets“ maar nu moet er zoals je zegt nog iemand naar de wijkkast. Dat kan binnen 1 a 2 dagen. Klantenservice kan kennelijk geen contact opnemen met spoed en herstel. 
 Maar gelukkig dat ik die mail stuurde. Klantenservice gaf me elke keer een ander verhaal en mogelijke oplossing. Dit t/m nieuw abonnement, dat de medewerker van klantenservice zelf heeft geregeld nadat zij vertelde dat dit de snelste oplossing zou zijn om weer een verbinding te krijgen. Poeh gelukkig na 8 keer bellen een oplossing in zicht, die jij dus bevestigd. Dank daarvoor !

De overstap service van KPN naar Odido waarbij beloofd wordt dat de KPN verbinding pas wordt gestopt als Odido werkt , kan dus helemaal niet omdat de KPN verbinding al wordt „uitgeschakeld“ voordat Odido werkt. Dit is dus bewust misleiden van de consument. 

Mobiel gaat het wel op. Naar Ziggo, ander netwerk, ook.

Als je bijvoorbeeld naar Budget Thuis was overgestapt.... dat is dezelfde POP als kpn. Alleen andere vlan.

Maar bij overstappen naar Odido gaat de monteur eerst naar de centrale om je daar om te steken (letterlijk) naar de POP voor Odido. Daarna bij jouw thuis de NT omwisselen omdat Odido daar ook een andere voor gebruikt. 

Ik had helemaal geen glasvezel signaal meer. En de Guidon monteur kon de cover van het NT kastje er niet afkrijgen omdat er een houder van een buis het blokkeerde.aan de bovenkant. Dat heeft de monteur van Guidon niet gezien en is direct vertrokken. Hij heeft er niet veel energie  in gestopt om te kijken waar het probleem aan lag, volgens  mijn vrouw. Ik was zelf niet thuis want dan had ik wel de houder van die buis even omhoog geschoven. Ik was met mijn nieuwe auto op oplegger naar de garage omdat die monteur vergeten was om het koelsysteem van mijn EV te ontluchten, na een terugroepactie, waardoor hij stil viel. 20 km verderop….. 

En toen begon het bellen met klanten“service“…..

Gelukkig vond je spoed en herstel en kreeg je contact met ze. Met 1 of 2 dagen ben je weer helemaal up and running begrijp ik.

Althans, met internet. Van je elektrische auto lees ik de uitslag niet...

Ja gelukkig in goede handen. Al is die 1-2 dagen zien is geloven .

de auto uiteindelijk ook weer ok. Dank je !

We zijn nu 2 dagen verder, @multisim. Ben je weer online?

Ja gelukkig ben ik sinds gisteren al weer online. Dankzij mijn e-mail direct naar de “spoed en herstel” afdeling, die ik hier in de community heb gevonden. Anders had ik wellicht nog ergens opde stapel gelegen.

De klantenservice heeft mij niet echt kunnen helpen:

1-Zij hebben nieuw abonnement afgesloten voor mij, wat later niet blijkt te kunnen, terwijl de oude lijn wel was afgesloten. Juridisch gezien en letterlijk was die lijn wel afgesloten, zodat het oude klantennummer onterecht nog bestond. Hierover ga ik nog in discussie.

2-Er werd me afgeraden via spoed en herstel de oplossing te doen, dit zou veel te lang duren.

3-Klantenservice kan spoed en herstel niet contacten om status van de lijn, of status herstel te vragen, kan alleen maar via het ticket, wat ik vreemd vind.

In het proces heb ik wel 7-8 ker gebeld met klantenservice en iedereen heeft weer andere oplossingen of geen oplossingen, maar “afwachten”. Dat was natuurlijk het slechtste idee.

De info hier heeft mij goed geholpen, maar jammer van de tijd van mij en klantenservice.
Ook de belofte van de overstapservice, de oude lijn wordt pas afgelsoten, als de nieuwe werkt (met een kleine tussenpauze) wordt niet waargemaakt. Niet door KPN en niet door Odido.

Ook de belofte van de overstapservice, de oude lijn wordt pas afgelsoten, als de nieuwe werkt (met een kleine tussenpauze) wordt niet waargemaakt. Niet door KPN en niet door Odido.

Dat komt puur omdat er van elkaars netwerk gebruik word gemaakt. Dat patch verhaal. Dan kun je nu eenmaal niet eerder iets van KPN aansluiten zonder een bijv Odido af te sluiten.

Kom je van bijv Ziggo, dan werkt dat wel naadloos.

Of het beter kan? ja. Maar in de praktijk gaat dit zo.

Dit is gewoon een samenloop van verkeerde beslissingen. Die Guideon monteur had gewoon een collega moeten regelen die het wèl kan, en niet over een paar weken, maar dezelfde dag.

Vanuit KPN had er een storingsticket gemaakt moeten worden voor herstel diensten. Die monteur had in 1 a 2 dagen de patch weer kunnen zetten en klaar. Al die afdelingen waren niet nodig geweest.

Gelukkig werkt het nu alsnog weer.

Puur uit niewsgierigheid, gaat het toevallig om deze glasvezelaansluiting?

Nee, het is een kastje met 3 lichtjes links en met grote letters NT rechts. Als die Guidon monteur verder had gekeken dan zijn neus lang was had hij gezien dat er een houdertje van een andere buis het omhoog schuiven van het kastje blokkeerde. Dat had zo verwijderd kunnen worden. Maar hij heeft dat kennelijk niet gezien en is niet bovenop gaan kijken……..

Helaas was ik niet thuis, anders was het direct opgelost. Ik zat bij een nieuwe auto met pech en mijn vrouw heeft het ook niet gezien. 

Het overstappen in wat besparin betreft de moeite waard, want het verlengignsaanbod van KPN is op zijn zachtst gezegd aan de magere kant. Maar nu even genoeg tijd aan besteed…..

De Guidon monteur had gezegd dat er een monteur van een glasvezelbedrijf moest komen om het kapje te verwijderen (ben even naam vergeten welk bedrijf), en dat duurde zo een een aantal weken op zijn minst.

Gelukkig hebben we de tijd van die monteur niet verspild.

Wat @DennisA78 aangeeft, klopt. Normaal gesproken is de Overstapservice naadloos. Maar als je kiest voor een leverancier over dezelfde lijn, dan moet eerst KPN uit, voor de nieuwe provider aan kan. Helaas is het niet anders.

Had het beter gekund? Waarschijnlijk wel. Maar ik ben in ieder geval blij om te lezen dat je weer online bent!

Reageer