Skip to main content
Vraag

Mijn Oppo telefoon maakt niet automatisch verbinding met mijn Wifi netwerk thuis

• January 27, 2025
  • 6 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb een Oppo smartphone en iedere keer als ik thuis kom, maakt de wifi niet automatisch verbinding met mijn wifi netwerk . Heel irritant, ook als ik handmatig verbinding probeer te maken , zegt ie wel internet te hebben maar geen wifi. Is dit een typisch Oppo probleem of een probleem met mijn modem??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 28, 2025

Hoi ​@Pjotter710. Dat is inderdaad behoorlijk irritant. Zou je eens kunnen kijken of automatisch verbinding maken aanstaat voor je eigen Wifi netwerk in je telefoon? Deze video laat je zien en vertelt (in het Engels) waar je het precies kunt vinden in de instellingen. Ook kun je eens kijken of het vergeten en opnieuw verbinden van je Wifi netwerk wellicht helpt. 

Hebben andere apparaten in je netwerk hier ook last van? Dat je handmatig weer een verbinding moet maken met je Wifi-netwerk? 

Laat maar weten of de tips iets geholpen hebben 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Hoi Arjan, automatisch verbinden staat aan. Netwerk vergeten zal ik straks een s proberen. Op mijn Samsung tablet geen probleem dus vermoedde ik dat Oppo dit veroorzaakt

Ik heb me opgegeven voor een test modem. Wellicht biedt dat ook mogelijkheden. Als ik niet uitverkoren ben, ik heb een nieuwe fritzlan modem en versterker staan. ​@Arjan van KPN moet ik daar iets van door en vantevoren of us het plug and play en geen toestemming van kpn nodig??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Ook heb ik de mogelijkheden op de kpn site doorgelopen, test speed gedaan etc etc. Helpt ook niks

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • January 30, 2025

Vreemd dat alleen je Oppo telefoon niet automatisch wil verbinden. Heeft netwerk vergeten en opnieuw verbinding maken nog geholpen? 

Je geeft aan dat een Fritzlan modem hebt staan. Bedoel je dan een FRITZ!Box? Heb je deze in je thuisnetwerk opgenomen naast je Experia Box? En wat voor versterker heb je staan? Als je beide hebt staan, zou je ze dan eens uit kunnen zetten en controleren of je wel automatisch kan verbinden met het Wifi netwerk van de Experia Box? 

En bedoel je dat je je hebt opgegeven voor deze test voor de nieuwe tv-ontvanger? Van een testmodem of test-Experia Box heb ik eigenlijk geen weet. Als je een FRITZ!Box als modem in plaats van een Experia Box wilt aansluiten, dan is het bij mijn weten de installatie wizzard volgen en ervoor kiezen om het KPN profiel in te stellen. Dat is redelijk plug and play. Wellicht dat dit stappenplan op de AVM-website of op deze op onze website je nog verder kan helpen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2025

Hoi Arjen,i ik heb de default  experia box staan en een kpn versterker. Ik woon in een appartement.

De tips die je gaf hebben niet geholpen[ vergeten en opnieuw verbinden!

Ik heb  Fritzbox en repeater in de doos staan, om deze te  installeren en de kpn experia eraf halen incl de kpn versterker. Is er echter nog niet van gekomen. Ik ben in maart 24 hier hier verhuisd. 

Ik hoop dat het nu meer duidelijkheid geeft.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 3, 2025

Dat geeft meer duidelijkheid inderdaad, dank je. Je hebt een vrij standaard configuratie waar normaal gesproken weinig in mis kan gaan. Ik raak dan wel een beetje door mijn mogelijke oplossingen heen. 

Wat je nog zou kunnen proberen is om de Experia Box en de KPN Wifi versterker een reset te geven. Dat doe je op de volgende manier: 

En misschien heb je dit al geprobeerd, maar zet je telefoon ook nog eens helemaal uit en dan weer aan. 

Stap 1: Reset de Experia Box

1. Zoek de resetknop:
    • De resetknop bevindt zich meestal aan de achterkant van de Experia Box. Het is een klein, verzonken knopje.
  2. Voer de reset uit:
    • Gebruik een dun voorwerp zoals een paperclip of tandenstoker om de resetknop ingedrukt te houden.
    • Houd de knop ingedrukt gedurende 10 seconden, totdat de lampjes op de Experia Box uitgaan en opnieuw beginnen te knipperen.
  3. Wacht tot de reset is voltooid:
    • De Experia Box start zichzelf opnieuw op. Dit proces kan 5 tot 10 minuten duren.
    • Zodra het internetlampje weer constant brandt, is de reset voltooid en kun je door naar de volgende stap.

Stap 2: Reset de SuperWiFi-punten

1. Schakel alle SuperWiFi-punten uit en verwijder kabels:
    • Zet elk SuperWiFi-punt uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Start het eerste SuperWiFi-punt op:
    • Zet het eerste SuperWiFi-punt aan en wacht tot het volledig is opgestart.
  3. Reset het eerste SuperWiFi-punt:
    • Houd de resetknop ingedrukt (met een paperclip of tandenstoker) totdat het lampje meerdere keren rood knippert.
    • Laat het SuperWiFi-punt volledig opstarten. Na enige tijd zal het lampje paars gaan branden, wat betekent dat het in de fabrieksinstellingen staat.
    • Laat de ethernetkabel nog los; het punt kan niet communiceren met andere SuperWiFi-punten.
  4. Herhaal stap 2 en 3 voor de overige SuperWiFi-punten:
    • Zet elk extra SuperWiFi-punt aan, reset het (zoals in stap 3) en wacht tot het paarse lampje brandt.
    • Zorg ervoor dat alle ethernetkabels los blijven tijdens dit proces.
  5. Sluit het eerste SuperWiFi-punt aan op het modem:
    • Verbind het eerste SuperWiFi-punt met een ethernetkabel aan het modem.
    • Het lampje zal eerst groen knipperen en uiteindelijk constant groen branden.
    • Wacht geduldig tot dit proces is voltooid en koppel de ethernetkabel pas los (ongeveer na 30 minuten) wanneer het lampje groen blijft branden.
    • Nu kun je het SuperWifi punt verplaatsen in huis.
  6. Herhaal stap 5 met de eventuele andere SuperWifi punten