Skip to main content
Antwoord

Mijn snelheid wordt niet gehaald maar ik krijg geen korting

• May 7, 2025
  • 5 reacties
  • 136 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Reeds lang levert kpn niet waar ik voor betaal , dus nou maar hoge korting geven kpn.

Op hun site staat dat ik 100 mbps downlood   en 100 mbps upload zou moeten krijgen , want daar betaal ik voor.

Lag aan modem , reeds vernieuwd door kpn.

Lag aan kabeltjes , alles van kpn.

Monteur geweest , heeft alles gecontroleerd , lag niet aan mijn pc .

Monteur naar centrale geweest , alleen de download kreeg hij wat omhoog , maar de upload niet.

Nou vraag ik dus nette korting , geven ze niet thuis.?????????????????

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@KoosCar,

Wat jammer dat je al zo lang problemen ervaart met je internetsnelheid, en dat we het ondanks meerdere pogingen niet op hebben kunnen lossen 😕

Heb je glasvezel van KPN? Of maak je gebruik van het kopernetwerk? Als je lijn (nog) niet volledig uit glasvezel bestaat, is een upload van 100Mb technisch gezien niet mogelijk, je hebt dan niet een 100/100 abonnement maar een 100/10 abonnement. Kan dat misschien het door jou bemerkte verschil verklaren? Ook is het zo dat de maximaal te halen snelheid via de koperlijn afhankelijk is van meerdere factoren, waardoor het niet altijd mogelijk is om de maximale abonnementssnelheid te halen. Bij glasvezel is de snelheid wél te garanderen. 

Als je jouw adres invult op https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen en dan een stukje naar beneden gaat naar het kopje ‘Kies je looptijd en snelheid’, wat voor verwachte snelheid staat daar dan in het lichtblauwe balkje?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 9, 2025

Hi ​@KoosCar,

Wat jammer dat je al zo lang problemen ervaart met je internetsnelheid, en dat we het ondanks meerdere pogingen niet op hebben kunnen lossen 😕

Heb je glasvezel van KPN? Of maak je gebruik van het kopernetwerk? Als je lijn (nog) niet volledig uit glasvezel bestaat, is een upload van 100Mb technisch gezien niet mogelijk, je hebt dan niet een 100/100 abonnement maar een 100/10 abonnement. Kan dat misschien het door jou bemerkte verschil verklaren? Ook is het zo dat de maximaal te halen snelheid via de koperlijn afhankelijk is van meerdere factoren, waardoor het niet altijd mogelijk is om de maximale abonnementssnelheid te halen. Bij glasvezel is de snelheid wél te garanderen. 

Als je jouw adres invult op https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen en dan een stukje naar beneden gaat naar het kopje ‘Kies je looptijd en snelheid’, wat voor verwachte snelheid staat daar dan in het lichtblauwe balkje?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Nou vul nou eens die maximaal haalbare snelheid eens in  kpn .

geen pijltjes , maar cijfers.

dat mail adres werkt ook niet met dat z.g.n. verwachte snelheid  in blauw balkje 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2025

Als je naar https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen gaat en je postcode en huisnummer invult krijg je die regel met cijfers 😉🙂.

• May 18, 2025

@KoosCar heeft DSL, geen glasvezel Ik haal niet de snelheid die mijn internetabonnement beloofd | KPN Community In dat topic is ook uitgelegd dat het dan gaat om TOT snelheden.

Daar schrijft hij dat hij een 100/10 abonnement heeft.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 18, 2025

Oh, je valt in herhaling. Het is al uitgelegd in je vorige topic met precies hetzelfde onderwerp.

Je gaat pas sneller internet krijgen als er glasvezel is aangelegd.

Je dsl aansluiting is 30/4.

🔸 Ik had indertijd op dsl een 50 Mb/s abonnement. Er werd echter 14 down en 2 up geleverd. Dat werkte allemaal prima. En dat kostte indertijd 52,50! (factuur uit 2012 opgezocht). 

▪ Er wordt geen compensatie verleend vanaf 14 Mb/s down en  hoger.

Je kunt met 30 probleemloos op 2 televisies tegelijk HD kijken en ook nog eens lustig internetpagina's via laptop, smartphone of tablet bekijken.

Wil je meer snelheid dan kpn (of de overige 30 providers op kpn netwerk) kan leveren staat het je volkomen vrij naar Ziggo over te stappen. Dat doe je echter ook niet.