Skip to main content

Een maand geleden kreeg ik een Whatsapp, het had een zwarte achtergrond met de tekst xziao.. ik heb deze persoon gelijk geblokkeerd, het was ook een buitenlands nummer, maar daarna kon ik mijn whatsapp niet meer gebruiken. Ik moest eerst opnieuw inloggen. Telefoon uitgezet en weer aan en vervolgens deed de whatsapp het nog steeds niet. Toch maar opnieuw ingelogd en ik kreeg de melding dat mijn account geschorst was. In de avond deed mijn whatsapp het weer. 
Sindsdien krijg ik ongewenste apps op mijn telefoon en ongewenste webpagina’s, hastopic en Alibaba zijn populair….ik lees ook dat er zo’n hastopic virus bestaat..

vlak daarna kreeg ik een bericht dat er een telegramaccount was aangemaakt onder mijn naam. Inmiddels is dit account weer verwijderd.

deze week krijg ik allemaal appjes uit India. Ze vragen wie ik ben…

Wat is wijsheid? Een nieuw nummer aanvragen? Nieuwe telefoon? 
ik hoor graag jullie ideeën.

groeten,

harmen

Ik begrijp dat je Whatsapp gehackt is en je er nu niet meer over kunt beschikken.

Je telefoonnummer daar is “alleen maar” je gebruikersnaam en staat verder los van KPN.

Je kunt bij KPN je nummer laten wijzigen en met dat nieuwe nummer een nieuw Whatsapp account maken. Maar dan nog blijft je oude gehackt.