Skip to main content

Goede avond, ik heb ook een aan of opmerking!

Mijn wifi valt regelmatig weg zelfs in de nacht maar het begint meestal in de middag. Ik heb wel tv maar internet via wifi happerd regelmatig. Even als extra info ,,ik heb Expedia box 12 en glasvezel ,dacht neem er 3 super wifi punten bijĀ  op aanraden van medewerker KPN maar probleem blijft bestaan!!! Dus probleem ligt niet bij mij binnen ,maar komt vanaf buiten! Ik denk teveel mensen op de zelfde lijn!Ā 

Dus KPN misschien daar wat aan te doen ,denk dat er dan veel problemen worden opgelost IPV mensen steeds maar spullen erbij te laten kopen.

Ā 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Teveel mensen op de glasvezellijn lijkt me sterk. Of het moet een pon netwerk zijn, maar dan nog moet het wel heel extreem gaan.

Uiteraard kan er iets mis zijn in de verbinding. De glasvezel kan vervuild zijn (demping), of de Box12 kan kuren hebben.

Maar er kan binnen ook genoeg mis gaan. Ik lees een Box12 met Superwifiā€™s erop. Heb je de wifi van de Box12 uit gezet na installatie Superwifiā€™s? Want als je de nieuwe mesh software update nog niet in je Box12 hebt, blijf je ongewild schakelen tussen Box12 wifi en Superwifi wifi, en dus, storing.

Ā 

Ik lees 562. Is dat de foutcode die de tv ontvanger geeft? Lijkt een ip adres probleem. Zijn er meer apparaten aangesloten alsin router ofĀ DVS stekkers?Ā 

DVS en Superwifiā€™s kunnen elkaar soms tegenwerken.

Extra router kan dwarsliggen door eigen ip adressen uit te delen.

Ā 

Valt de Box12 volledig uit en herstartĀ hij zichzelf?

Blijven de Superwifiā€™s groen branden?

Hoe zijn de Superwifiā€™s aangesloten, 1e bekabeld en 2 draadloos?

Je noemt vaste dagdelen. Zijn er op dat moment meer mensen in huis die Internet en/tv gebruiken?


Goedemiddag,

Volgens KPN overzicht is mijn modem nu ook een superwifipunt, dat deze software update goed werken met superwifi punten!

Ik heb ook nog een andere wifi dualband versterker erop staat ook deze komt bij de KPN vandaan .

Deze is ook groen qua aansluiting.

Maar het probleem zit niet binnen ,naar mijn ideeĀ  komt het van buiten. Ook mijn zus en schoonmoeder hebben dit probleem! Ook zij wonen in Hoogland!! Toch wel vreemd dat 3 verschillende woonadressen hetzelfde euvel hebben.

Wat ik ook wel heel erg vervelend vind dat je bijna gestudeerd moet hebben om uitleg aan jullie door te geven wat er mankeert met de verbindingen aansluitingen problemen en oplossingen!

Ik ben al 27 jaar lid , maar ik begin nu toch wel een beetje uitgeput te raken door dit gezeur. Of iets werkt of niet en dan moet ik niet constant zelf de monteur te spelen om erachter te komen hoe en waarom iets niet werkt!Ā  Ā Om antwoord op u vragen ,,,nee de box 12 valt niet uit ,,de super wifi punten blijven tot nu toe groen branden ,,alleen gisteren stroomstoring steding gehad toen moest ik de wifi punten stekker eruit halen maar op dit moment doen ze het nog! Alles is nu draadloos met m.u.v dualband die is bekabbelt.

En de dag delen zijn s,middags als iedereen thuis is ongeacht ingelogd of niet ,,uitval wifi vaker maar dit is ook na 24.00 uur s,nacht dus schiet mij maar lek . Ik heb toch het idee dat er teveel mensen op het i.p adres ingelocht kunnen worden en daarom die bepaalde tijden er meer mensen op zitten van buiten af dus slechter wifi!

Verder weet ik niet meer hoe ik me nog verder moet verwoorden om aan te geven dat het niet altijd doet wat het moet doen!Ā 

Groeten Fam van westerlaak

Ā 


Ik heb ook nog een andere wifi dualband versterker erop staat ook deze komt bij de KPN vandaan .

Deze is ook groen qua aansluiting.

Ā 

Deze? Die hoort blauw/blauw te brandenĀ 

Ā 

Ā 

Dit is een ouder model die niet goed samenwerkt met de huidige Superwifiā€™s.Ā 

Het slimme wat de Superwifiā€™s doen (naadloos schakelen l, doet deze dualband niet in mee. Je apparaat kan dan dus bijvoorbeeld met een verkeerde versterker, verder weg verbonden zijn en dus trage verbinding geven.

Of je apparaat kan onnodig schakelen tussen de dualband en superwifiā€™s, en daar dit niet naadloos gaat, wat tussen de Superwifiā€™s onderling wel gebeurt, kun je dus uitval ervaren.

Staat de dualband volledig buiten bereik van de andere wifipunten? Heeft de dualband dezelfde wifinaam en wachtwoord? Of juist niet maar wel binnen bereik van de andere punten. Dan weet je apparaat niet waar hij mee moet verbinden. Is allemaal van invloed want je apparaat (mobiel) is zomaar in de war als wifiversterkersĀ verkeerd zijn ingesteld.

De Box12 doet mee in het Superwifi verhaal, en dus is er geen Superwifi vlak naast de Box12 nodig. Dit kan juist verstoring geven. Met 3 Superwifiā€™s heb je dus 4 wifipunten in je huis. Is die dualband dan nog ssteeds nodig?Ā 

Ā 

Zo zie je maar dat erĀ heel wat kan spelen binnenshuis. Wifiversterkers verkeerd geplaatst, verkeerd ingesteld, verschillende types door elkaar.Ā 


Ook nu weerĀ  een heel verhaal,maar alles is in opdracht geweest van de KPN zelf!

Oja sorry de lampjes zijn blauw van dual band ,mijn fout!

Binnen is het wifi redelijk oke blijf toch nog steeds denken dat het van buiten komt!

Maar schiet mij maar lek ik weet niet meer hoe ik het nog verder moet uitleggen!

Punt is werkt niet de gehele dag na behorend!

Ben blij dat ik geen thuiswerk heb!


Ha @Ik heb ook storing 562, welkom! Ik zie dat Dennis al prachtig uitgelegd heeft, wat je het beste kunt doen. Ik ben benieuwd of je er al mee aan de slag bent gegaan. Even samenvattend: ik zou de oude, vierkante wifi versterker er even helemaal tussenuit halen. Dan de 3 Super Wifi punten die jij hebt mooi uit elkaar zetten. Dus de Box 12 is, als deze in de woonkamer staat, dan de basis, en vervolgens plaats je in de juiste kamers de Super Wifi punten. Als de Box 12 in de meterkast staat, kan je bijvoorbeeld het eerste Super Wifi punt in de woonkamer zetten en dan eentje op de eerste verdieping en eentje op zolder. Even afhankelijk van hoe je huis ingedeeld is. Zou je dit eens willen proberen? We zijn heel benieuwd hoe het dan gaat met je verbinding.Ā 


Hoi Marcia, ik kan het blijven herhalen het probleem wat ervoor was zonder de wifi puntenĀ  is er nog steeds! Dus de wifi punten hebben niets veranderd of verbeterd!!!!

De dual versterker is bekabeld en heeft 2 blauwe lichtjes wat volgens uitleg goed is.

Deze dual staat ook in de schuur! Dus zal geen error aan de wifi punten geven!

Een aantal keren per dag is de verbinding van de wifi weg . Dan moet je de wifi verbinding op je tablet of telefoon weer opnieuw activeren of het apparaat doet dit zelf maar hoe dan ook er komt soms geen verbinding binnen! Wat dit is ligt naar mijn idee aanĀ  de MB die van buiten ons huis komt! Wat en hoe dat komt dat is voor jullie de taak.Ā  Het lijkt wel of je er van buitenafĀ  afentoe uit word gegooid! Zit er bij jullie een beveiliging in of wat dan ook als het te druk word dat er bepaalde punten(huizen) even eruit worden gegooid!

Ook nu weer schiet mij maar lek ,ik kan veel dingen aandragen en jullie zullen denk ik dan moeten kijken of zoiets kan!

Toen wij voor eerst glasvezel van de KPN kregen hadden wij hiervoor draadloos ontvangst via antenne kastje van de KPN.

Toen de glasvezel aangesloten werd zou ik ook draadloos krijgen maar ook dit werkte niet en viel steeds weg heb hier vele malen contact over gehad dit waren van die ontvanger in het stopcontact.

Naar vele brieven en telefonische contact zijn we erachter gekomen dat als je in huis een nieuwe stoppen kast hebt met meerdere groepen apart en niet zoals in wat oudere huizen vele kabels aan elkaar gelust worden( dus 1 en de zelfde groep) dat doordat er meerder groepen zijn de glasvezel ontvanger via stopcontact niet werkt omdat het verschillende groepen waren en dat kan glasvezel niet verbinden! Dus uiteindelijk alles met kabels heb moeten trekken!Ā Ā 

Kijk maar wat voor ideeĆ«n jullie nog aan kunnen dragen wat een keer geen extra geld kost!Ā 

Anders moet ik toch gaan denken over andere provider, ook omdat jullie niet echt goedkoop zijn.


Als u een v12 modem heeft met versie 448 erop dan zijn er meerdere situaties gemeld in andere forumberichten dat de communicatie soms niet goed loopt. Dit treedt niet bij iedereen op. Er loopt ook een meldingsprogramma waarbij men naar een oudere versie teruggezet kan worden. Sowieso zit er nog update in de pijplijn hoger dan de 448 voor v12 binnenkort. Het omschreven probleem lijkt niets van doen te hebben met de superwifi,s en/of de wifi versterker.


Hoi Bruistablet, hoe kom ik erachter of ik versie 448 heb?

Zie niets van dat nr achterop de V12 staan!

Waar kan ik dat vinden??

Ik heb dit modum gekregen omdat ik hiervoor een veroudert model had en de KPN medewerker zei toen dat het probleem een stuk beter zou worden omdat deze modum betere update zou hebben.


Door een internetbrowser op te starten en verbinding te maken met het v12 modem.Ā 

Deze is te bereiken op 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn dan inloggen met het wachtwoord (admin password) dat op de achterzijde staat.

In het V12 menu zal ergens qua informatie een software versie nummer staanvermeld.


Goedemorgen bruistablet,

Klopt ,ergens in alle info vond ik het software nr eindigen op 448!

Zal ik dan maar op de update wachten!

Hoe weet ik dat het is veranderd, dat de update is geweest?


Bedankt voor je aanvulling, @BruisTablet! Heel goed om te vermelden inderdaad. Echter, zou ik als aanvulling hierop toch ook adviseren om de vierkante, verouderde, dualband wifi versterker er tussenuit te halen en dus je netwerk opnieuw in te richten met alleen de SuperWifi punten erachter.Ā 


Marcia zal nog 1 keertje zeggen ,,dit probleem was er al voor dat de dual was aangesloten dat had ik u misschien nog vergeten te zeggen!

Ā 


Maar hoe lang speelt dit probleem dan al? Want dan heeft het wellicht niets met de SuperWifi punten Ć³f met de update te maken. Ik adviseer je hoe dan ook om de dualband versterker er tussenuit te halen als je het ook red met de SuperWifi punten. Wel ben ik benieuwd of het internet bekabeld ook wegvalt, of dat het echt alleen om de wifi gaat. Wil je je forumprofiel eens aanvullen met je adres en klantnummer? Als je in de adresbalk van je browserĀ 192.168.2.254 invult, dan kan je inloggen op de Box 12. Je ziet dan onder ā€˜mijn modemā€™ welke software versie je hebt.