Skip to main content
Beantwoord

Mijn wifi werkt niet maar dat is blijkbaar geen reden om mijn contract te kunnen ontbinden

• September 25, 2025
  • 10 reacties
  • 150 keer bekeken

Ga vooral niet bij KPN want als het wifi  internet niet altijd werk is dat blijkbaar niet KPN probleem dan krijg je zo een e-mail zie hieronder naar meerder malen de vraag gesteld te hebben waar dit in de voorwaarden ‘s staat ( meerder mensen gesproken bij KPN maar niemand kan het vinden) behalve deze medewerker vindt dat het op haar woord moet geloven :

Het feit dat wifi niet wordt benoemd is dat daar geen afspraken over zijn gemaakt. Het contract wat u hebt gekregen staat een snelheid wat u kunt halen en is op basis van bekabeld internet. 

KPN is verantwoordelijk voor het leveren van internet volgens een afgesproken snelheid op 1 PC, bekabeld gemeten. Alles daarna is je eigen verantwoordelijkheid. Wifi is niet de verantwoordelijkheid van KPN, maar KPN doet er wel alles aan om klanten zo goed mogelijk bij te staan voor een optimale wifi d.m.v. de wifi-manager. Als je de wifi-manager draait kan 1 van de adviezen zijn dat je 1 of meer versterkers tegen een zeer speciale prijs kan kopen.

Bekende storingsbronnen WiFi:

⦁ Draadloze audio apparatuur

⦁ Bluetooth apparatuur

⦁ Dimbare (Led)lichten

⦁ Babyfoons

⦁ Magnetrons

⦁ Muren

⦁ Vloeren van (gewapend) beton

⦁ Metalen oppervlakken

⦁ Isolatiemateriaal

Heeft u nog vragen? 

Bel ons dan gratis op 0800-020 08 09. Voer de code 14145 in. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Christina

KPN Klantreacties

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Mandy vdl, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan me goed voorstellen dat een slechte wifi erg irritant kan zijn, maar gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt doen om te proberen om dit te verbeteren. 

• Mag ik weten welke modem je precies hebt en of je ook wifiversterkers hebt?
  • Heb je ook in de Mijn KPN bij je wifinetwerk gekeken of je het kunt verbeteren? 
  • Je kunt ook de wifitool proberen op onze websit

Lukt het zo?

10 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Slechte wifi is bij geen enkele provider reden om van contractbreuk te spreken. Om precies de redenen die in het antwoord van KPN genoemd worden, ​@Mandy vdl.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 25, 2025

@Ratonesque Klopt maar bij andere providers zoals odido heb je tijd om het uit te testen of ook de wifi werkt. Je krijgt die optie niet bij KPN. Hoe weet je dan of wifi wel of niet werkt. Het is niet dat je een kabel in je telefoon kan stoppen. Daarnaast wil je aan een oplossing werken maar dan wordt er bij KPN naar elkaar gewezen want niemand mag een keuze maken. 
of meedenken lijkt het wel. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

U hebt de wifi-versterkers al geprobeerd, ​@Mandy vdl?

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 25, 2025

Goedemiddag ​@Mandy vdl . Wat naar dat je wifi niet goed werkt, maar dit is zoals ​@Ratonesque zegt bij geen enkele provider een ontbindende voorwaarde.

Wat voor probleem heb je precies met de wifi? Heb je helemaal geen wifi, langzame wifi, haperende wifi, slecht bereik met je wifi? Dan kunnen wij misschien even met je meedenken. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

@Ratonesque Klopt maar bij andere providers zoals odido heb je tijd om het uit te testen of ook de wifi werkt. Je krijgt die optie niet bij KPN. Hoe weet je dan of wifi wel of niet werkt. Het is niet dat je een kabel in je telefoon kan stoppen. Daarnaast wil je aan een oplossing werken maar dan wordt er bij KPN naar elkaar gewezen want niemand mag een keuze maken. 
of meedenken lijkt het wel. 

Bij KPN heeft u 14 dagen de tijd na oplevering (nadat het modem is aangesloten) om op te zeggen. Dus het niet kunnen uitproberen is niet juist. 

Verder is elk huis anders, woont u in een Amsterdams herenhuis dan kunnen we verwachten dat er op zolder geen internet is zonder versterkers en/of bekabeling. Hetzelfde geldt voor villa's, tuinhuizen en huizen met bijzondere constructies waarbij dingen interferentie veroorzaken. Providers kunnen hier niks aan doen behalve eventueel een monteur aansturen om, samen met u, het netwerk te verbeteren. 

Dat laatste kan zeker bij KPN. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 25, 2025

Mijn wifi valt vaak uit zoals te zien op foto elke dag hou ik het 2 bij dit is 5 meter vanaf de router zonder muur vanochtend zit thuis vaak op mijn 5g door die reden 

• September 25, 2025

WiFi is je eigen verantwoordelijkheid. Daar moet je gewoon zelf voor zorgen met eigen apparatuur. 

Als er geen water uit je douchekop komt, maar wel water uit de kraan, dan ga je toch ook niet bij het waterleidingbedrijf klagen? Je moet gewoon zelf zorgen voor een goede douchekop. Met WiFi is het precies hetzelfde. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 25, 2025

Beste ​@Mandy vdl 5 meter is ook wel zo'n beetje de maximum afstand om nog een beetje redelijk draadloos internet te kunnen hebben, mits de apparatuur optimaal ingesteld is.

Vanaf ongeveer 5 meter is in de regel aanvullende apparatuur nodig om de kwaliteit vanhet wifisignaal goed te houden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 25, 2025

5 meter is wel weinig, maar door externe invloeden die jij niet ziet kan het wel zijn dat het maar 5 meter is. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 28, 2025

Hi ​@Mandy vdl, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan me goed voorstellen dat een slechte wifi erg irritant kan zijn, maar gelukkig zijn er een aantal dingen die je kunt doen om te proberen om dit te verbeteren. 

• Mag ik weten welke modem je precies hebt en of je ook wifiversterkers hebt?
  • Heb je ook in de Mijn KPN bij je wifinetwerk gekeken of je het kunt verbeteren? 
  • Je kunt ook de wifitool proberen op onze websit

Lukt het zo?