Skip to main content

Sinds een paar dagen heb ik geen internet met mijn mobiel thuis. Hij is wel verbonden met het netwerk. Wanneer ik de stekker uit de experia box haal en hem er weer in doe krijg ik weer wel verbinding. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Hoi @Mvb65, welkom op het forum. Ervaar je dit alleen met het Wifi netwerk Thuis, of merk je dit met jouw mobiel ook op andere plekken waar Wifi beschikbaar is? 

En merk je het Thuis ook met andere apparaten?

Kan je ook vertellen welk model modem je hebt en of je de Wifi manager al eens hebt gedaan? Wat kwam daar uit? 


Alleen thuis. Wanneer ik naar mijn dochter ga logt hij gelijk in  Ik heb een experia box v10A.. De wifi manager ook geprobeerd die zei dat alles goed is. Heeft de modem gereset dan kan ik weer inloggen en als ik dan s'morgens mijn telefoon op start dan kan ik weer niet inloggen. Verder doen alle laptops het gewoon. Heb alleen wel vaak dat de tv ook weg valt en ook dan moet ik de experia box resetten.


Dat is heel specifiek dus, alleen met het toestel. Wat voor toestel is het precies, merk en model? En hoe deed je de reset van het modem precies, was dat door de stroom of te halen of anders? 

Zou je me dat kunnen vertellen en daarnaast je forumprofiel volledig invullen?


Een Samsung 's 10 plus


En hoe had je de reset precies gedaan, kan je dat ook nog beantwoorden?

Heb je het Wifi netwerk ook al eens verwijderd/vergeten op de S10 om daarna opnieuw verbinding te maken?


Ik heb de stekker van de Experia Box er uit getrokken en na een minuut of 3 weer er in. Ik heb ook mijn telefoon het net werk laten vergeten en weer opnieuw aangemeld.


Het vergeten van het netwerk gaf ook geen oplossing dus. Het eruit halen van de stekker zorgt voor het opnieuw opstarten van het modem, het is geen volledige reset. Laten we die ook nog even doen, dat kan door stap 2 uit te voeren op deze pagina: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)?


Heb hem volledig gereset dus nu even afwachten wat hij doet.


Heeft geen effect gehad. Ik had vanmorgen weer geen wifi op mijn mobiel. 


Vanavond weer gereset liep de experia box vast. Lampje bleef oranje branden dus toen de stekker er weer maar uit. Word er een beetje moedeloos van


Hoe vaak herstart of reset je het modem @Mvb65? Ik heb de verbinding ook nagekeken en ik ben benieuwd of die aantallen overeen komen.

En op de andere momenten dat je geen verbinding kunt maken, wat doet het lampje op de Experia Box V10a dan?

Maak je ook gebruik van Wifi versterkers? Zo ja, welke en blijft dat netwerk wel zichtbaar?


Het lampje blijft altijd gewoon groen en mijn telefoon zegt dat hij gewoon verbinding heeft maar ik heb geen internet. Ben nu bij mijn dochter en mijn telefoon logt gelijk ik op de wifi hier. Ik denk gewoon dat de communicatie tussen mijn telefoon en de  experia box op een of andere manier gestoord wordt.  Maar waneer ik de bij de modem de stekker er uit heb gehaald en weer terug in doe heb ik gewoon heel de avond wifi. S'nachts gaat mijn mobiel uit en wanneer ik hem opstart s'morgens dan heb ik geen wifi. Ik heb de stekker al vele malen er uit gehad en heb de modem nu 2x gereset en als ik dat doe gaat het lampje oranje  branden en loopt hij vast.


Het is de vraag dus waar dat precies in zit, in het modem, in de verbinding of iets anders. Hoe is het modem verbonden met het aansluitpunt? En zou je de vraag over de versterkers in mijn vorige bericht ook nog kunnen beantwoorden?


Ik denk dat het opgelost is. Mijn instelling voor het wifi net werk stond op gemeten en verbonden(wat het zeggen wil weet ik niet) maar ik heb hem nu op automatisch verbinden gezet zoals hij altijd stond. Nu kwam ik net thuis en geen probleem.  Dus ik hoop dat het dat was. Bedankt voor de ondersteuning. 


Helaas weer geen verbinding. Versterkers zijn experia wifi. Die zwarte kastjes. De modem is aangesloten met een ethernet kabel


En wat doen de lampjes op de Experia Wifi's op het moment dat de verbinding wegvalt op de telefoon, blijven die actief of veranderd daar wat?

Heb je de netwerkinstellingen van jouw toestel ook al eens volledig gereset? Daarbij blijven alle gegevens verder bewaard, alleen de instellingen voor de netwerken (het mobiele netwerk en Wifi) worden daarbij gereset.


De lamp op de experia box brand gewoon groen. Ik heb de netwerk instellingen ook gereset . Het gaat nu weer goed. Ik had nu weer meteen verbinding. Ik weet niet wat het is.


Ik weet ook niet precies wat het is. Doordat het alleen op het toestel speelt en niet op andere apparaten, en dat toestel op andere plekken geen problemen geeft is het iets heel specifieks. Ik heb het gevoel dat het een instelling bij het netwerk op het toestel, vandaar dat de laatste suggestie. Ik hoop dat het daarmee beter blijft!


Nu alles gereset en nog steeds het zelfde. Nu krijg ik op de tv ook steeds de foutcode stb-nmc-400. 


Wat heb je nu precies gereset? De netwerkinstellingen op je telefoon of meer dan dat? Heb je die foutmelding nu nog steeds op tv, of is dit tijdens het weekend wel opgelost?


Netwerkinstellingen op mijn telefoon heb ik gereset . De fout melding op de  tv was opgelost toen ik de stekker van de experia box er uit heb gehaald en er weer terug in deed. Wat mijn telefoon betreft weet ik het niet meer. 


Gelukkig is die melding op de tv weer verleden tijd! De vraag blijft wel wat er met de telefoon speelt, ik weet het ook niet. Mijn vermoeden is nog steeds dat het ergens in de instellingen op het toestel zit voor dit netwerk, maar welke precies is moeilijk te zeggen na de netwerkinstellingenreset. Als het aan het modem zou liggen, zou je verwachten dat alle apparaten daar last van hebben. En het toestel zelf doet het wel met andere netwerken. Daarom is mijn vermoeden dat het ergens tussen beide apparaten zit, maar waar precies is vanaf hier ook heel moeilijk te bepalen.


Het blijft dweilen met de kraan open. De tv ook weer 3x weggevallen stekker uit de experia box en weer er in en het werkt weer. De lol is er nu wel van af aan het gaan.


Nu voor de 4e keer de tv weggevallen. Kpn zegt nu niets te kunnen doen  dat ik het later nog eens moet proberen. Denk dat het eind van mijn abonnement  in zicht komt nu.


Het gekke is dat de Wifi het alleen op die specifieke mobiele telefoon niet goed doet.

Dat de tv nu wegvalt is een ander verhaal, die deed het vorige maand wel snel weeg maar dat is blijkbaar teruggekomen? Hoe valt het nu precies weg, krijg je daar weer een foutmelding bij, blijft het beeld hangen of gebeurt er iets anders? 

Ik heb de verbinding nu weer nagekeken en waar het er eerder stabiel uitzag zie ik nu meer verbrekingen tussen de Experia Box en ons netwerk. Ik vroeg eerder wat de lampjes op het modem deden op het moment dat de verbreking was, zou je dat nog eens kunnen bekijken?