Ik heb een vraag of er `Beperkt Roaming` aanstaat in me abonnement?
Goede vraag ​
Het antwoord is standaard: nee. Je kan op je toestel Roaming uitzetten of Mobiele Data helemaal, maar het beste stuur je een sms bescherming aan naar 1266. Dan wordt de limiet op €0,- gezet en kan je helemaal geen data gebruiken buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.
Â
Nee dat is niet echt een antwoord op me vraag,
Deze vraag stel ik eigenlijk omdat ik wel eens naar belgië rij en hij schakelt niet automatisch over naar roaming internet.
Dat hoort niet ​
Ik kan wel bellen dat wel en sms maar internet heb ik niet dan krijg ik een ( E ) i.p.v. 4gR die R is roaming zeg maar. en ik moet dus persee vliegtuigstand aan en uit zetten inclusief bluetooth want dan reset hij als ware de signaal en dan pas heb ik 4gR …. dus is wel apart. en heb met KPN gebeld en hun hebben er geen last van. Dus moet ik dan naar een KPN winkel gaan?
Want ik heb nog wel paar mogelijk heden, naja is dat ik voordat ik naar belgie ga me oude telefoon gebruiken en daarbij alles in fabriek te zetten effe in te loggen in me acc en dan spotify downloaden dat ik wel me muziek kan luisteren, en dan kijken of hij met die simkaart die ik heb want heb ook pas een nieuwe ook zeg maar, dan kijken of hij automatisch overschakelt. Zo niet moet ik met me nieuwe telefoon proberen E sim te doen. Dus dit zijn de stappen die ik nog kan doen zei KPN athans dit kan ik proberen is nooit zeker of het helpt. Dan vraag ik me af dan moet ik dus me benzine verspillen en vervolgens in en uit belgie rijden dingen weer wisselen en weer testen?
Dus mijn vraag is moet ik dan naar KPN winkel om te kijken in me telefoon ofzo? Ik snap er niks van waarom hij niet automatisch over schakelt dat ik persee vliegtuigstand aan en uit moet zetten om het te laten werken.
Hoi ​
BASE | KPN was dat in belgie ​
Was niet Proimus, Orange of Telenet Ik zag alleen BASE | KPN als hij verbonden is met belgische netwerk.
En hier in NL KPN gewoon.
Misschien is het dan toch verstandig om langs een KPN winkel te gaan. Dan kunnen mijn collega's de instelling op jouw telefoon bekijken en je verder advies geven.Â
​
Wat jammer dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook het probleem niet heeft verholpen. Volgens mij kan het dan ook geen verkeerde instelling meer zijn. Je geeft daarnaast ook al aan dat het simkaartje is vervangen. Er blijven dus weinig opties over. Mijn advies is om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice. Zij kunnen de instellingen vanuit KPN nog eens nakijken, Als de klantenservice geen oplossing kan bieden verwacht ik dat ze een ticket aanmaken hiervoor en intern doorzetten naar onze technische afdeling om dit verder te laten onderzoeken.Â
Goedemiddag ​
Â
Ik ben naar een kpn winkel gereden 2 dagen geleden.
Â
En simkaart veranderd naar E-Sim daarna naar belgië gereden want he was benieuwd of dat heeft geholpen maar helaas was dit niet het geval.
Â
Daarna had die een soft reset gedaan op me nieuwe telefoon zoals bijvoorbeeld als updates blijven hangen. Dus geen reset want heb niks verloren.
Â
Naja zelfs dat helpte niet.
Â
Ook via 5G was geen succes.
Â
Er blijven nu echt weinig opties over.
Â
Er is al een ticket aangemaakt 2 dagen geleden door KPN.
Â
Nog geen reactie van de technische dienst…
Â
Wel raar ey dat dit probleem. Het ligt echt aan kpn hoor dat het niet automatisch overschakeld moet echt steeds en das echt niet handig ook. Steeds: vliegtuigstand aan en bluetooth uit, en dan weer vliegtuigstand uit en bluetooth weer aan en dan heb ik pas verbinden maarja nogmaals als je aan het rijden bent wil je dat dit automatisch gaat vooral als je met GPS rijdt & muziek aan het luisteren bent via spotify. En spotify stopt ermee omdat je geen verbinding meer hebt…
Â
Maarja is nu afwachten wat hun zeggen en waar ze me kunnen helpen.
Het hoeft niet per se een probleem van KPN te zijn maar misschien wel een combinatie van KPN en telefoon.
Mijn zoon had vooral veel problemen in Duitsland met een Poco toestel en moest dan handmatig overschakelen naar een andere provider. Sinds ruim een jaar heeft hij een andere telefoon (Samsung A54) met nog dezelfde oude (kids)simcard en heeft hij, vreemd genoeg, geen problemen meer. Mijn vrouw en ik, ook bij KPN, hadden en hebben met andere telefoons geen problemen.
Nee want op me oudere telefoon was dit probleem ook heb deze nieuwe telefoon s24+ zelfde probleem dus is sowieso wat ik je kan vertellen geen combinatie geval.
Ik hoop dan dat het via je ticket wordt opgelost. Succes!
​
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.