Skip to main content
Vraag

Mobiele telefoon aansluiten op KPN Experiabox

• 14 maart 2025
  • 6 reacties
  • 89 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties

Wij hebben tijdelijk geen internet en heb hiervoor een tijdelijke 100Gb bundel ontvangen van KPN. Het zou natuurlijk prettig zijn als ik de internetverbinding van mijn telefoon gewoon als invoer voor de router kan gebruiken, zodat de internetverbinding overal in huis goed bereikbaar is. Onze Router is een Experia Box V10.

Ik heb in het onderstaande topic gelezen dat de mobiel als USB dongle gebruiken in ieder geval niet gaat werken.

Zou het eventueel wel werken als ik een USB-c ethernet adapter aanschaf en de ethernet aansluit op de WAN aansluiting van de router?

6 reacties

• 3812 reacties
  • 14 maart 2025
Weef schreef:

Ik heb in het onderstaande topic gelezen dat de mobiel als USB dongle gebruiken in ieder geval niet gaat werken.

Heb je het al geprobeerd? Mogelijk is het oude informatie. 

Weef schreef:

Zou het eventueel wel werken als ik een USB-c ethernet adapter aanschaf en de ethernet aansluit op de WAN aansluiting van de router?

Nee. Dat werkt zeker niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8681 reacties
  • 14 maart 2025

Beste ​@Weef het handigste is je mobiel als hotspot te activeren, dan heeft iedereen in huis internet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3672 reacties
  • 14 maart 2025
Weef schreef:

Onze Router is een Experia Box V10.

Ik heb geen ervaring met V10 maar bij V12 (vroege firmware, met nieuwe firmware heb ik niet getest) moet je USB Tethering in jouw Smartphone aanzetten en via een USB kabel aan de USB 2 poort aansluiten (de zonder blauwe kleur). Bij USB 3 poort werkt USB tethering niet.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8681 reacties
  • 14 maart 2025

Bij de V10 werkte dat vroeger ook, maar nu niet meer ​@TDN en ​@Weef 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 maart 2025
JanD schreef:

Beste ​@Weef het handigste is je mobiel als hotspot te activeren, dan heeft iedereen in huis internet.

Bedankt voor je reactie. Gebruik als hotspot wil ik juist vermijden, want afgezien dat het bereik daarvan natuurlijk waardeloos is, hebben we ook een aantal apparaten die bedraad op het internet zitten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 14 maart 2025
Marlon92 schreef:
Weef schreef:

Heb je het al geprobeerd? Mogelijk is het oude informatie. 

Weef schreef:

Nee. Dat werkt zeker niet.

Ik heb het wel even geprobeerd, maar de telefoon wordt niet herkend als Dongle. En volgens het eerdere topic werkt dit ook blijkbaar niet (meer).

Reageer