Skip to main content
Vraag

Mobiele telefoons krijgen geen verbinding met het draadloze netwerk

• January 10, 2026
  • 13 reacties
  • 101 keer bekeken

13 reacties

Wie kan mij helpen?? Mijn wifi al heel vaak gereset, telefonische hulp van KPN, alles geprobeerd maar de telefoons in huis blijven slechte/geen verbinding hebben met het netwerk 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 10, 2026

@Telefoons geen wifi Goedemiddag! Dat is super irritant zeg. Ik heb nog wel enkele vragen;

• Heb je echt geen WiFi, of geeft hij dit alleen in de KPN app aan?
  • Wat voor apparatuur gebruik je? Wat voor modem heb je, heb je wifiversterkers, etc.
  • Andere apparaten hebben hier geen last van?
  • Wat voor soort telefoons gaat het om?

Hoi! Hij geeft op alle Apparaten aan dat er wifi is. Televisies hebben ook verbinding. Echter de telefoons die verbonden zijn op de wifi (zowel iPhone als Samsung) geven het netwerk aan, maar pagina’s laden niet en apps werken niet. 

wij hebben de Experia 10 box, wifi hierop uitgezet en drie witte Superwifi punten van KPN in huis erop verbonden (1 met kabel, 2 draadloos). Zijn allemaal groen. 

Het betreft vooral telefoons, maar laptops kunnen ook opeens (na een tijdje te werken) even verbinding verliezen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

Zo te zien in je screenshot heb  je volle bak wifi sterkte. 

Android telefoons werken momenteel minder goed via IPv6. Dit omdat daarbij in de kpn modems het Prefix Delegation protocol ontbreekt. 

Ik heb er last van met KPN TV+, MijnKPN, Google Chrome, Cream app, NS, ABNAMRO en daardoor ook iDeal, NH, GLD, en andere. 

Oplossing was hier: IPv6 in het modem uitzetten. 

Thanks Peter, hoe zet ik IPv6 uit? :-) 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 10, 2026

Thanks Peter, hoe zet ik IPv6 uit? :-) 

Als ik Peter even mag aanvullen:

1. Ga naar mijnmodem.kpn (Werkt alleen op je eigen wifi of als je bekabeld met je modem verbonden bent)
  2. Gebruikersnaam is Admin, het standaard wachtwoord voor de v10 is inloggen@v10
  3. Klik links op internetverbinding
  4. Navigeer naar het kopje “IPV6”
  5. Zet het schuifje van IPV6 uit
  6. Het duurt even voordat dit verwerkt is

Bedankt, dat ga ik proberen. Maar hoe zit het met alle IPhones en laptops? Kan ik daar iets mee? Wij staan echt op het punt om alle KPN spullen de deur uit te gooien, want ik heb glasvezel, 3 x Superwifi punten en al zooooveek geprobeerd… maar niet eens internet op mijn mobiel 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 10, 2026

Bedankt, dat ga ik proberen. Maar hoe zit het met alle IPhones en laptops? Kan ik daar iets mee? Wij staan echt op het punt om alle KPN spullen de deur uit te gooien, want ik heb glasvezel, 3 x Superwifi punten en al zooooveek geprobeerd… maar niet eens internet op mijn mobiel 

Geen dank zo ver, ik hoop dat het werkt. 

Wat bedoel je precies? Is je hele wifi netwerk in de kreukels? Dan lijkt het me sowieso wijs om je wifinetwerk even helemaal opnieuw op te bouwen, inclusief superwifi, en de software even opnieuw te installeren. Ervaar je alleen problemen met wifi? 

Nee, mijn netwerk is dus op orde maar mobiele telefoons kunnen er niets mee en we hebben vooral IPhones. Ik ben op zoek naar die oorzaak. Vol bereik, maar apps laden niet en geven aan ‘geen internet’ 

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 10, 2026

@Telefoons geen wifi  Ik heb even Google geopend voor je. Is door een slechte translate gehaald, maar probeer dit eens op 1 van je iPhones:

De OPLOSSING is dus om deze optie uit te schakelen in de instellingen van je thuiswifi op je iPhone. Het is veilig (binnen de rede) om dit te doen op je privé thuisnetwerk, dus je kunt de tekst "Privacywaarschuwing" die Apple weergeeft negeren wanneer je dit uitschakelt. Dit geldt alleen voor dit thuiswifinetwerk, niet voor andere netwerken in het openbaar. Hier zijn de stappen:

1.    ⁠Selecteer in de Instellingen-app Wi-Fi en kies je thuisnetwerk. Tik op het (i)-symbool voor dat netwerk om de specifieke netwerkopties te openen.
2.    ⁠Selecteer Privé Wi-Fi-adres en verander het naar "Uit" (niet Vast of Rotatie - het moet UIT zijn. Als je dit probleem hebt, dan accepteert je router gewoon niets anders dan Uit, tenzij je wilt leren hoe netwerkbeveiliging werkt en je router zelf wilt configureren, wat een heel ander verhaal is.  Mensen van de helpdesk van Xfinity en AT&T weten dit ook niet op te lossen, ze trainen de mensen op instapniveau hier niet voor).
3.    ⁠Wacht ongeveer 2-5 minuten en probeer een nieuwe website te openen in de webbrowser/Safari van je telefoon. Als het niet werkt, zie je onder Privé Wi-Fi-adres in de wifi-instellingen "IP-adres volgen beperken". Schakel dit ook uit als het is ingeschakeld.
4.    ⁠Als dat het niet oplost, ga dan naar DNS configureren en stel het in op Handmatig. Verwijder alle bestaande DNS-servers en voeg "1.1.1.1" toe als enige DNS-server.
5.    ⁠Als het je nog steeds tegenwerkt, moet je een handmatig IPV4-adres instellen. Dit is gewoon weer een naamplaatje dat je telefoon gebruikt en dat tegenwoordig ook je router kan verwarren als het op Automatisch staat. Maak eerst een screenshot van wat er momenteel staat voor "IP-adres", "Subnetmasker" en "Router" om dit gemakkelijker te maken, zodat je hiernaar kunt verwijzen tijdens het updaten. Selecteer vervolgens IP configureren en verander het naar Handmatig. Voor IP-adres wil je hetzelfde nummer typen als wat er stond, maar verander de cijfers na de laatste punt. Gebruik meestal iets tussen 100 en 150, gewoon omdat andere apparaten de cijfers buiten dat bereik al hebben ingenomen. Dus als het XXX.XXX.X.69 zegt, kun je het bijvoorbeeld veranderen in XXX.XXX.X.101. Stel vervolgens het subnetmasker en het routernummer in op hetzelfde als voorheen en Sla op.

JanD
Superuser
  • January 10, 2026

Delegated preflx staat bij mij gewoon aan binnen de V10 met een geldig IPv6 adres met aan het eind /48 ​@PeterG 

Ik heb ook nog nooit problemen met IPv6 gehad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

Zie hier een opmerking van ​@TDN  over PD ​@JanD .

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Telefoons geen wifi. Dat alleen de telefoons geen werkende verbinding met wifi hebben is typisch inderdaad. Dat de rest wel werkt geeft aan dat de wifi zelf wel werkt, maar iets in de connectie met de telefoons niet. Heb je de genoemde tips al kunnen proberen, heeft dat een verbetering gegeven?