Skip to main content
Antwoord

Modem eerder verbonden, maar nog geen internet

• May 8, 2025
  • 5 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik heb mijn modem voor glasvezelinternet 8 dagen eerder dan de ingangsdatum ontvangen van KPN. Aangezien mijn Ziggo ook 8 dagen eerder dan de ingangsdatum is uitgevallen heb ik na een paar dagen maar besloten om het KPN modem aan te sluiten. Alle 4 de ledjes branden groen (internet, wifi, power tv) op het modem, ik kan inloggen in het admin panel, admin wachtwoord wijzigen, Wifi SSID instellen, Wifi wachtwoord instellen, zien dat laptop via patchkabel verbonden is met modem over LAN, zien dat iPhone is verbonden met nieuw SSID met KPN modem. En ik zie in het adminpaneel (zo noem ik het maar even) dat er verbinding is gemaakt met het internet. Tevens zie ik via ipconfig /release en dan ipconfig /renew, ipconfig /all dat alles er netjes uitziet:
   DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
   Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.3(Preferred)
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 8 mei 2025 22:32:13
   Lease Expires . . . . . . . . . . : vrijdag 9 mei 2025 22:33:06
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.254
   NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

Echter… ik krijg geen verbinding via m'n laptop met het internet, ik krijg geen pong terug van mijn ping met websites, en ik krijg geen verbinding met het internet over het SSID via mijn iPhone 16.

Zou ik dan toch moeten wachten op de overgangsdatum? Nog 5 dagen te gaan.

Ik heb vanalles geprobeerd. Ik kan een hele lijst ophoesten (waaronder glasvezelkastje van KPN opnieuw opgestart), maar geen verbinding met het internet, ik denk dat het eigenlijk gewoon komt omdat de overstapdatum nog niet heeft plaatsgevonden. Tegelijkertijd heeft Ziggo ook maar de geest gegeven, terwijl ik wel alles keurig netjes heb betaald. Contact opgenomen met Ziggo en die zeggen, we kunnen een monteur sturen, maar die komt past na de overstapdatum dus daar heb je niets aan. We hebben geen oplossing voor je tot die tijd.

Tips, advies?

Beste antwoord door progressive

De glasvezelverbinding doet het inmiddels via KPN. 72 uur eerder dan gepland. Niets voor hoeven doen. Gewoon een volle dag het nieuwe KPN modem aan de glasvezel gekoppeld en het is vanzelf gaan werken. Ik had niet gebeld naar KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 8, 2025

Waarschijnlijk is alles hardwarematig actief maar is je KPN account nog niet geactiveerd (softwarematig). Zal dan ws pas op de ingangsdatum zijn. Je kunt even bellen of het per direct geactiveerd kan worden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Je daadwerkelijke signaal wordt inderdaad pas op de overgangsdatum actief, ​@progressive. Ik verwacht ook dat als je nu op je glasvezelkastje kijkt, je daar ook nog geen stabiele groene lampjes ziet. Kunnen we helaas ook niet versnellen. In de basis is het op dit moment nog de verantwoordelijkheid van jouw vorige provider om te zorgen dat je signaal hebt. Maar, als je ook een mobiel abonnement bij ons hebt, dan kun je nog even contact opnemen. Dan kunnen we dat abonnement voorzien van extra mobiele data zodat je daarmee kunt overbruggen. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je op een moment dat je uitkomt.

• Auteur
  • Antwoord
  • May 10, 2025

De glasvezelverbinding doet het inmiddels via KPN. 72 uur eerder dan gepland. Niets voor hoeven doen. Gewoon een volle dag het nieuwe KPN modem aan de glasvezel gekoppeld en het is vanzelf gaan werken. Ik had niet gebeld naar KPN.

Leen59
Wijsgeer
  • May 10, 2025

Das mooi. Hopelijk heb je er veel plezier van.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Mooie verrassing, dat. Fijn dat het zo toch nog sneller goed is gekomen, progressive!