Skip to main content

Hier vergelijkbaar probleem. Modem start vrijwel dagelijks opnieuw op met als gevolg moment geen signaal en na opnieuw opstarten duurt het lang voordat alles weer werkt. 

Service tool van KPN al gebruikt maar geen verbetering. 

*Admin: afgesplitst

Welk modem heb je en wat is er allemaal aangesloten qua randapparatuur?


V10. Maar vandaag 3x de service check van kpn doorlopen maar niets helpt. Het lijkt steeds erger te worden. Vandaag meerdere malen WiFi of bekabeld signaal wat weg viel. 

 

Bekabeld rechtstreeks digitale tv kastje van kpn aangesloten.

Bekabeld pc aangesloten 

Bekabeld Experia WiFi aangesloten 

Maar alle producten bekabeld of via WiFi gaan dan plots op geen signaal 


Is het wireless lampje op de v10 uit?


Geen idee. Nu doet alles het maar een half uur terug viel alleen de wifi weg en afgelopen middag tot 2 maal aan toe alle signaal bekabeld en draadloos


De Wi-Fi op de v10 MOET uit. Hoeveel Wi-Fi versterkers heb?


Het gaat om de V10a maar de wifi van 't modem zelf staat ook uit. Ik heb 2 Experia WiFi er bekabeld op aangesloten 

 


Juist op de v10a kan de Wi-Fi wel aan blijven. Als je tijd en zin hebt kunnen we het allemaal even opnieuw installeren. 


Ik heb alle stappen al meerder keren doorlopen. Juist WiFi op het modem aan, juist wifi alleen op de Experia WiFi aan. Modem gereset, signaal optimalisatie. Wil alle stappen nog wel een keer doorlopen maar ben er aardig in thuis en alle verschillende instellingen hebben tot op heden nog niet voor verbetering gezorgd 


Het wegvallen en opnieuw opstarten van een modem wordt in 90% van de gevallen veroorzaakt door iets achter het modem. Zelden door iets voor het modem of door het modem. Een aderbreuk in een kabel kan dit soort problemen al geven. Ik raad je aan om een paar uur, liefst een dag, te testen zonder aangesloten randapparatuur om er zeker van te zijn dat het niet in je eigen netwerk zit. Als er een monteur komt en het probleem zit in jouw netwerk dan betaal jij de kosten.  Vandaar testen.


Ga ik doen

 


Helaas ook vandaag geen verbetering. Kabels los, Experia WiFi losgekoppeld maar nog steeds uitvallend signaal. 


Gebruik je dit soort dingen? 

 


Er wordt wel 1 verbindigsset gebruikt maar zoals aangegeven wanneer deze losgekoppeld is van het modem doet het probleem zich alsnog voor. Er worden wel allemaal suggesties gedaan. Maar hoe kan het bij een werkende installatie van de 1 op de andere dag terwijl er niets veranderd is aan de bekabeling liggen?

Helaas is de online klantenservice webchat opnieuw nog verder weggetimmerd en onvindbaar voor directe hulp


Dan is er toch een probleem met of voor het modem ben ik bang. Bel de klantenservice 0800-0402 tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg  je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.