Skip to main content

Met regelmaat valt Wi-Fi weg en dit is te herstellen door de on/off truc op de V10A. Af en toe valt echter ook de tv weg. Er is dan ook geen signaal op de ontvangers bij de tv toestellen.  Fabrieksherstel de KPN helpt een paar dagen en dan weer zelfde probleem.  Herstel is dan alleen mogelijk door bediening van de reset op het modem. De on/of truc werkt dan niet.

Modem vervangen?

admin: eigen topic aangemaakt

 

 

Hi @ADRIAAN42! Welkom hier op ons KPN Forum. Wat balen dat je het modem steeds aan/uit moet doen en regelmatig moet resetten. Dit is zeker niet de bedoeling. Sinds wanneer valt het wifisignaal weg? 
Bedoel je hier trouwens mee dat het hele wifisignaal verdwijnt of blijft het signaal aanwezig, maar krijg je de melding ‘geen internet (beschikbaar)’?
Welke apparaten heb je allemaal aangesloten in het netwerk? (Denk aan.. versterkers, tv-ontvangers, Draadloze verbindingssets, etc.).

Kun je alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik met je meekijken:hugging:


Er zijn 2 verschillende problemen; 1. wegvallen van het wifi en 2. wegvallen van televisie

Vrijwel altijd blijft het wifi signaal staan en dan is er geen internet. Dit gebeurt zelfs , zoals vandaag,  bij terugkomst in het huis na een aantal dagen  afwezigheid. Bij vertrek werkte alles na behoren. Na een reset van het modem is het hersteld.

Televisie signaal valt soms ook weg en dat op de beide aangesloten toestellen. Ook dit is alleen te herstellen door de reset knop te bedienen. Overigens is dan de wifi wel werkzaam. Getracht signaal te herstellen door direkte kabelverbinding ipv draadloos en dit bracht ook geen oplossing. Te vermelden is nog dat de draadloze sets ,bij storing, dan wel wit licht geven op de display.

Er is geen regelmaat in de beide storingen.

Aangesloten  zijn:  1 desktop computer, directe kabelverbinding en gebruik 1x 1 uur in de week--2x Samsung tablets, 2 x Samsung mobiele telefoons,  1x laptop computer, 3 x draadloze verbindingen (1 master en twee slaven} voor de beide tv, 1 x computer voor de tuinberegening, 2 x KPN wifi versterkers.

 Het huishouden bestaat uit 2 ouderen- de smart tv s worden nooit met internet gebruikt -soms Netflix gebruik en dan alleen op de tablets -de beide Digitenne ontvangers worden niet op dit adres gebruikt.

Verder is nog te vermelden dat tijdens de TV storing geen signaal komt op de ontvangers, na reset op de ontvangers komt de melding geen verbinding. Soms is meermaals reset op het modem nodig,

 

 


Bedankt voor de heldere uitleg @ADRIAAN42! Ik wil graag voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. 
Ik weet momenteel nog niet wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik je gegevens nodig. Zou je je profiel nog kunnen voorzien van je gegevens? Dan kijk ik met je mee. 
Laat het in een reactie weten als je je profiel hebt bijgewerkt, zodat ik er een melding van krijg. :grin:


Reageer