Skip to main content
Beantwoord

Modem verplaatsen naar meterkast: Welke kleuren hebben de draden die uit een lasdop komen?

• February 3, 2025
  • 9 reacties
  • 218 keer bekeken

welke draden komen er eruit een lasdop, ik lees overral 4 draden, oranje geel rood en blauw, maar bij komen er alleen twee groene, waarvan een een witte streep op zit, en twee oranje, die overigens nergens op aan gesloten zitten, de twee groene zijn aangesloten op een wandcontactdoos, een groen met de blauw en een groene, met witte streep met de rode, klopt dit wel. we ondervinden de laatste tijd problemen met opstarten van apss op de tv, een samsung qn93aa 65tv uit 2022, ik wil ook de modem verplaatsen naar de kelderkast, is dat mogelijk

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@4sier2, welkom op onze community!

Ik denk dat je hier inderdaad het beste even over kunt bellen met ons, mijn collega's kunnen dan je lijn uitlezen en even met je meedenken naar de opties. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@4sier2 , hier moet gewoon een monteur bij komen, dit is geen DHZ klus.

Als je een nieuwe klant bent is de installatie monteur gratis.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 3, 2025

Meestal rood en blauw, maar dit is absoluut een klus voor een monteur!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 5, 2025

Hoi ​@4sier2, welkom op onze community!

Ik denk dat je hier inderdaad het beste even over kunt bellen met ons, mijn collega's kunnen dan je lijn uitlezen en even met je meedenken naar de opties. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken

• February 25, 2025

Er is hier een ethernetkabel gebruikt.
De kleuren doen er niet toe, het belangrijkste is dat je de aders uit een aderpaar gebruikt, bij ethernetkabel : <kleur> + <kleur> met wit.

Maar zo te zien zit het goed.
Trof je dit zo aan ? Werkte het eerder wel ?

O :

[..]  we ondervinden de laatste tijd problemen met opstarten van apss op de tv, een

Daar heb ik al een deel van het antwoord, hoe zijn die apparaten verbonden, wifi of kabel ?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2025

dit is inderdaad de situatie zoals als het was toen we hier gingen wonen, maar dat is alweer 20 jaar geleden....ik heb de aansluiting via kabel.

maar er is mij verteld dat het langzaam opstarten van bepaalde apss toch aan mijn tv ligt, te weinig geheugen 🤷‍♂️....dus toch maar voor andere tv gaan kijken 😉

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 28, 2025

Beste ​@4sier2 welk merk en type tv-decoder gebruik je van KPN?

Het kan heel goed zijn dat je de apps ook via de decoder kan gebruiken.

Tegenwoordig is een tv eigen niets meer dan een (te dure) domme monitor die beeld en geluid weergeeft van de tv-decoder van de provider en daar hoef je dus heel weinig geld in te steken.

• February 28, 2025

Tegenwoordig is een tv eigen niets meer dan een (te dure) domme monitor die beeld en geluid weergeeft van de tv-decoder van de provider

Eens ( dat roep ik ook al jaren ).
En “tot overmaat van ramp” ook nog met een paar kleine luidsprekers aan de achterkant die tegen de muur praten.

Dus hier een monitor met een “vintage” geluidssetje er bij.

en daar hoef je dus heel weinig geld in te steken.

Nou, ja, boven een bepaalde maat zijn monitoren duurder dan een TV (=monitor met extra spullen die je niet gebruikt (in veel gevallen ) maar wel energie gebruiken en geproduceerd worden en weer weggegooid )

Althans, in mijn ervaring van al weer een poosje terug, hoe staat dat nu ?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 1, 2025

Beste ​@KeesYagi een kwalitatief goede monitor met het juiste formaat kan soms zelfs duurder zijn dan een doorsnee tv-toestel.

Ik gebruik op mijn werkkamer een stationaire 17inch laptop en een losse 24inch monitor waar ik via de DIW perfect tv op kan kijken en/of via de KPN TV app.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 2, 2025

ik heb de experia box V10 zxhn h369a