Skip to main content

Hallo,

Ik heb de modem, meerdere malen, op 2 verschillende manier gereset. De ene manier is via de site, de andere door met een pinnetje 5 seconde op de reset knop te drukken.

Hier uit krijg ik 2 uitkomsten.

De ene is dat hij herstart en verder veranderd er niks. Mijn devices komen gewoon weer op hetzelfde Wifi uit (welke een nieuwe naam en wachtwoord heeft). Mijn admin wachtwoord van de modem reset ook niet, en geen 1 wachtwoord klopt.

Of de modem reset wel. Ik kan inloggen met het default admin wachtwoord welke achter op de modem staat. Maar zodra ik deze probeer te wijzigen, krijg ik een foutmelding dat dat niet mogelijk is. Hierna werken zowel het default wachtwoord als mijn nieuwe wachtwoord niet, en kom ik zo niet meer in de router.

Sinds ik een nieuwe TV Box heb gekregen heb ik opeens issues met traag, tot niet werkend internet op verschillende devices.

Op mijn mobiel laden verschillende apps bizar traag. Een Authenticator app krijgt vaak de aanvraag pas laat binnen, en doet er soms zo lang over om de aanvraag goed te keuren dat deze alweer verloopt. Zodra ik mijn mobiel van de Wifi afhaal, en dus op 5G zit, is er geen issue meer. Content in apps laadt ook erg traag. Denk reacties op reddit posts etc. 
Dit lijkt naar mijn mening een DNS issue, maar wellicht speelt er wat anders.

Mijn LG OLEDC9PLA heeft verschillende applicaties die gewoon niks meer laden. Disney laadt geen films/series meer. NPO laadt maar enkele. Netflix lijkt weer prima te werken. Ik heb de TV al compleet gereset en alle apps opnieuw gedownload en weer gedeinstalleerd en weer gedownload etc. Wederom wellicht een DNS issue die out-timen?

Deze issues zijn gekomen nadat wij een nieuwe TV box van KPN hebben gekregen.
 

Het aller vervelendste is momenteel dat de modem niet meer reset en ik er ook niet meer in kom.
Iemand tips om dit te verhelpen?

 

Hoe is het nieuwe kastje aangesloten? Direct op het modem, of zit er nog eigen apparatuur tussen?

Dit lijkt op een igmp probleem.

De tv box staat te schreeuwen op het netwerk waardoor de rest niet meer fatsoenlijk werkt.

Als je alleen de tv box op het modem aansluit, gaat het dan beter met je telefoon bijv?


Hey Safritjuh,

Er zit inderdaad een switch tussen. Netgear GS305. Ik zal eens kijken of het veranderd als ik de tv kast rechtstreeks aan de modem hang. 

Kan ik ook iets configureren of ergens settings aanpassen om wat aan igmp te doen?

 

Bedankt voor het meedenken. Waardeer het.


@Hans Klok helaas je switch heeft geen IGMP snooping  


@Hoopvol 

Betekend dat dan dat als ik een switch koop met IGMP snooping, het issue eventueel weg is?

Zo ja, tips voor een goede? Heb nu 1 met 4 poorten. 

Alvast bedankt. 


@Hans Klok via deze link vindt je meer info over IGMP snooping. In dat topic staat ook een link naar switches welke KPN verkoopt welke IGMP snooping ondersteunen. Overigens test eerst eens door je tv box direct aan te sluiten op je modem zonder switch en kijk dan wat je netwerk en televisie doet. Wanneer dit dan allemaal goed is koop je een andere switch. Anders is er nog wellicht iets anders aan de hand.Â