Skip to main content

Mijn moeder van 85 (op haar account type ik nu als dochter zijnde) heeft sinds vanmorgen geen vaste telefoon en geen internet.  We hebben van alles nu geprobeerd, maar aangezien ik in Groningen woon en zij in NH, kan ik nu verder even niks meer. Het vervelende is dat haar persoonsalarm het nu ook niet doet.

Hoe krijg ik hulp? Heb nu via de chatbot een belafspraak voor morgenochtend, maar ondertussen kan ze geen alarm slaan indien nodig.

Wouw. Dat is vervelend. Mijn moeder van 86 heeft ook een alarm knop die via internet werkt. Moet er niet aan denken dat ze geen internet heeft. Zij ook niet, tv werkt er ook over. Wij wonen 140 km uit elkaar, dus ook niet even langs wippen. 

Ze zal echt even tot morgen moeten wachten. Hopelijk bellen ze háár niet want zij is onbereikbaar. 

Of heeft ze een mobiel? Dan kan ze die beter even bij zich houden. 112 mag dan áltijd gebeld worden hoor.

Wat voor hulp verwacht je? Voor vanacht gaat er in iedergeval niets gebeuren.

Als je nogmaals belt met 0800-0402 en dan tegen de robot zegt dat je een medewerker wilt spreken, dan krijg je in ieder geval een mens aan de lijn.

Hi @OmaW en welkom bij de KPN Community! 

Als je nogmaals belt met 0800-0402 en dan tegen de robot zegt dat je een medewerker wilt spreken, dan krijg je in ieder geval een mens aan de lijn.

Dit wil ik je ook adviseren. Spreek in dat je een storing hebt, voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar en vertel mijn collega ook dat er een persoonlijk alarm in het spel zit. 
De diensten moeten in zo'n situatie snel weer gaan werken, dus bellen hiervoor is echt het handigste. Hopelijk is de oplossing er dan snel!

Inmiddels contact gehad met klantenservice. Dank voor de reacties iig :)

Ah, goed. Gaat er morgen een monteur gestuurd worden?

Nee. Verbinding is goed, is doorgemeten en nu net weer gebeld nadat verpleging ook heeft geprobeerd wat ons door een medewerker verteld was. Er kan pas een monteur komen op maandag! Hoe dan? Ze heeft nu geen alarm………..

Tja. Er kan altijd iets stuk gaan. En er is geen garantie dat het meteen gemaakt word. Dat is iets wat je van tevoren al wel kan bedenken.

Zorg voor een alarm wat (ook) via het mobiele netwerk kan bellen. Dan ben je wat minder afhankelijk dan de bekabelde aansluiting. 

Goed om te horen dat je inmiddels contact hebt gehad met collega's bij de klantenservice, @OmaW. Als zij het op afstand niet hebben kunnen verhelpen, dan is een monteur wel de beste oplossing. We zullen dan altijd de eerst mogelijke datum en tijd aanbieden voor een afspraak. Ik begrijp dat dit in jullie geval nu maandag is. Ik verwacht ook niet dat we daar nog wat aan kunnen doen. 

Reageer