Weer een illusie armer.
Hoera, een nieuw huis gekocht!
Daar hoort ook een nieuwe internet aansluiting bij. Gelukkig is de oude aansluiting (Ziggo) in mijn oude huis inmiddels maandelijks opzegbaar.
En aangezien Ziggo niets doet voor trouwe klanten, tijd om over te stappen, want dat loont.
Tijd voor iets nieuws! Glasvezel dit keer. Gecheckt op de website, en ja het kan op mijn adres.
Ik wordt vriendelijke te woord gestaan door een dame waarbij ik aangeef dat het nog niet in mijn meterkast zit, maar volgens haar is dat geen probleem, het gaat geregeld worden.
Om dan toch eindelijk tot een afspraak te komen heeft toch wat voeten in aarde gehad, maar daar val ik jullie verder niet mee lastig.
Sneller dan uiteindelijk verwacht is de afspraak dan toch een feit.
Van te voren werden eerst de spullen toegestuurd. (beetje overbodig, dit had de monteur ook kunnen meenemen) Maar precies op het afgesproken tijdstip arriveert er een auto van de KPN, netjes hoor.
Een vriendelijke meneer stapt uit.
Hij begint nog niet, want hij wacht nog op een collega, die het punt van buiten naar binnen moet brengen.
Hij wil alvast de situatie zien, een prettige vent die echt meedenkt. Ik had alvast de coax uit een pijp in de slaapkamer gesloopt, ook daar wil hij graag een aansluiting maken. Op mijn vraag of dat extra kost zegt hij nee, je hebt toch twee tv boxen, die sluit ik allebei voor je aan.
Prettig en daar had ik niet op gerekend.
Inmiddels is de collega gearriveerd. Een heel ander type persoon.
Hij leek een beetje op Donnie, je weet wel die rapper.
Zijn humeur was niet al te best, laten we zeggen dat zijn arbeidsvreugde er vanaf straalde.
Volgens zijn tablet lag de aansluiting precies voor mijn voortuin.
Dus dan moest hij een paar tegels liften (wel 2 geloof ik ) op gemeente grond.
En daar had hij geen toestemming voor.
Na een discussie werd een derde persoon gebeld, geen idee of die van de KPN of de gemeente was.
Daar moesten we dan weer 20 minuten op wachten, …zonde van al die in-productieve tijd.
Ik zou dan alvast die kabels getrokken hebben naar woon en slaapkamer vanaf de meterkast, maar wie ben ik?
Tijdens het wachten kwamen natuurlijk de verhalen los.
Een paar huizen verder op in onze straat hadden de heren al eerder glasvezel aangesloten, waarbij ze konden vertellen dat het niet gemakkelijk ging, het waren moeilijke huizen.
Dat ben ik met ze eens, de meterkast zit niet naast de gevel. Aan de andere kant: ze wisten dus de situatie van te voren.
Bij een van de huizen hebben ze het via de garage laten lopen, omdat er teveel water in de kruipkelder stond. Mijn antwoord:, “doe dat bij mij ook, dan hoef je ook geen 20 cm over gemeente grond”.
Maar nee, dat was niet ideaal.
Inmiddels was de man waar we allemaal op wachtten gearriveerd, die keek naar de situatie en zei: "oh dat is geen probleem, ik geef toestemming".
Maar voor “Donnie” bleef het moeilijk, …..moeilijk, moeilijk,……. Tja hij was niet blij met de meterkast, de kruipkelder was niet toereikend, er zat nog een stoeprand tussen die te zwaar was om eruit te halen ect. en als laatste de hoek van het aansluitpunt naar de meterkast was niet ideaal.
De andere monteur bedacht een oplossing en onze “Donnie kwam daarop dan weer met een ander probleem.
Ze moesten maar opnieuw een glasvezel punt aanleggen tot ver in mijn voortuin zodat die hoek beter was.
Maar helaas het was nu “bouwvak”.: “De mensen die dat doen komen over twee weken weer terug”.(??)
De andere monteur, zag mijn frustratie, en vergoedde het gedrag van zijn collega door te zeggen, “tja, hij heeft een jaar contrakt, hij wil geen fouten maken , anders wordt het niet verlengd”.
Ik kon mij inhouden, maar heel eerlijk gezegd, zou ik iemand in mijn team die alleen maar in problemen denkt en niet in oplossingen er niet bij willen hebben.
Als klant kreeg ik echt het idee, dat ik uitgeprobeerd werd: flink moeilijk doen, dan zegt die vast hou die zooi maar, ik ga wel naar een andere provider en dan …zijn zij er vanaf.
Echt jammer dit.
Als positief punt kan ik nog inbrengen dat er een noodpakket geregeld is, en dat waren geen loze woorden, want ik kreeg zo net het bericht dat ik het morgen al kan ophalen.
(Saillant detail: er werd gelijk een pakket geregeld voor de klant die ze voor mij hadden gedaan – daar was het ook niet gelukt)
Minder goed, is dat ik een mail kreeg van KPN met de mededeling dat het aansluiten niet was gelukt omdat het aansluitpunt zich bevond op gemeente grond. (oorzaak 36)
Dit klopt natuurlijk niet, daar is toestemming voor verkregen en ik stond daarbij.
Wederom een indicatie voor mij dat de heren er gewoon geen zin in hadden.
Waarom ik dit deel?, wellicht ter lering voor de KPN, zo ga je gewoon niet met klanten om.
-Van te voren weet je toch al waar het aansluit punt ligt?
Maar ook.. ik ben inmiddels mijn frustratie nu wel kwijt door dit op te schrijven :-)
Ik houd jullie op de hoogte!