Skip to main content

Weer een illusie armer.

Hoera, een nieuw huis gekocht!

Daar hoort ook een nieuwe internet aansluiting bij. Gelukkig is de oude aansluiting (Ziggo) in mijn oude huis inmiddels maandelijks opzegbaar.

En aangezien Ziggo niets doet voor trouwe klanten, tijd om over te stappen, want dat loont.

Tijd voor iets nieuws! Glasvezel dit keer. Gecheckt op de website, en ja het kan op mijn adres.

Ik wordt vriendelijke te woord gestaan door een dame waarbij ik aangeef dat het nog niet in mijn meterkast zit, maar volgens haar is dat geen probleem, het gaat geregeld worden.

Om dan toch eindelijk tot een afspraak te komen heeft toch wat voeten in aarde gehad, maar daar val ik jullie verder niet mee lastig.

Sneller dan uiteindelijk verwacht is de afspraak dan toch een feit.

Van te voren werden eerst de spullen toegestuurd. (beetje overbodig, dit had de monteur ook kunnen meenemen) Maar precies op het afgesproken tijdstip arriveert er een auto van de KPN, netjes hoor.

 

Een vriendelijke meneer stapt uit.

Hij begint nog niet, want hij wacht nog op een collega, die het punt van buiten naar binnen moet brengen.

Hij wil alvast de situatie zien, een prettige vent die echt meedenkt. Ik had alvast de coax uit een pijp in de slaapkamer gesloopt, ook daar wil hij graag een aansluiting maken. Op mijn vraag of dat extra kost zegt hij nee, je hebt toch twee tv boxen, die sluit ik allebei voor je aan.

Prettig en daar had ik niet op gerekend.

 

Inmiddels is de collega gearriveerd. Een heel ander type persoon.

Hij leek een beetje op Donnie, je weet wel die rapper.

 

Zijn humeur was niet al te best, laten we zeggen dat zijn arbeidsvreugde er vanaf straalde.

Volgens zijn tablet lag de aansluiting precies voor mijn voortuin.

Dus dan moest hij een paar tegels liften (wel 2 geloof ik ) op gemeente grond.

En daar had hij geen toestemming voor.

Na een discussie werd een derde persoon gebeld, geen idee of die van de KPN of de gemeente was.

Daar moesten we dan weer 20 minuten op wachten, …zonde van al die in-productieve tijd.

Ik zou dan alvast die kabels getrokken hebben naar woon en slaapkamer vanaf de meterkast, maar wie ben ik?

 

Tijdens het wachten kwamen natuurlijk de verhalen los.

Een paar huizen verder op in onze straat hadden de heren al eerder glasvezel aangesloten, waarbij ze konden vertellen dat het niet gemakkelijk ging, het waren moeilijke huizen.

Dat ben ik met ze eens, de meterkast zit niet naast de gevel. Aan de andere kant: ze wisten dus de situatie van te voren.

 

Bij een van de huizen hebben ze het via de garage laten lopen, omdat er teveel water in de kruipkelder stond. Mijn antwoord:, “doe dat bij mij ook, dan hoef je ook geen 20 cm over gemeente grond”.

Maar nee, dat was niet ideaal.

 

Inmiddels was de man waar we allemaal op wachtten gearriveerd, die keek naar de situatie en zei: "oh dat is geen probleem, ik geef toestemming".

 

Maar voor “Donnie” bleef het moeilijk, …..moeilijk, moeilijk,……. Tja hij was niet blij met de meterkast, de kruipkelder was niet toereikend, er zat nog een stoeprand tussen die te zwaar was om eruit te halen ect. en als laatste de hoek van het aansluitpunt naar de meterkast was niet ideaal.

De andere monteur bedacht een oplossing en onze “Donnie kwam daarop dan weer met een ander probleem.

Ze moesten maar opnieuw een glasvezel punt aanleggen tot ver in mijn voortuin zodat die hoek beter was.

Maar helaas het was nu “bouwvak”.: “De mensen die dat doen komen over twee weken weer terug”.(??)

 

De andere monteur, zag mijn frustratie, en vergoedde het gedrag van zijn collega door te zeggen, “tja, hij heeft een jaar contrakt, hij wil geen fouten maken , anders wordt het niet verlengd”.

 

Ik kon mij inhouden, maar heel eerlijk gezegd, zou ik iemand in mijn team die alleen maar in problemen denkt en niet in oplossingen er niet bij willen hebben.

 

Als klant kreeg ik echt het idee, dat ik uitgeprobeerd werd: flink moeilijk doen, dan zegt die vast hou die zooi maar, ik ga wel naar een andere provider en dan …zijn zij er vanaf.

Echt jammer dit.

 

Als positief punt kan ik nog inbrengen dat er een noodpakket geregeld is, en dat waren geen loze woorden, want ik kreeg zo net het bericht dat ik het morgen al kan ophalen.

(Saillant detail: er werd gelijk een pakket geregeld voor de klant die ze voor mij hadden gedaan – daar was het ook niet gelukt)

 

Minder goed, is dat ik een mail kreeg van KPN met de mededeling dat het aansluiten niet was gelukt omdat het aansluitpunt zich bevond op gemeente grond. (oorzaak 36)

Dit klopt natuurlijk niet, daar is toestemming voor verkregen en ik stond daarbij.

Wederom een indicatie voor mij dat de heren er gewoon geen zin in hadden.

 

Waarom ik dit deel?, wellicht ter lering voor de KPN, zo ga je gewoon niet met klanten om.

-Van te voren weet je toch al waar het aansluit punt ligt?

Maar ook.. ik ben inmiddels mijn frustratie nu wel kwijt door dit op te schrijven :-)

Ik houd jullie op de hoogte!

Hoi @Crywolf 
Leuk dat je ons op de hoogte wilt houden, maar hou het dan alsjeblieft wat korter, wat zeg ik? Een heel stuk korter.
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik het ellenlange verhaal niet gelezen heb, daar zinkt gelijk mijn moed mee in mijn schoenen.
Maar ja wie ben ik?   Ook slechts een klant, maar wel een zonder problemen.

En je moet bij KPNnetwerk zijn, die legt de glasvezel aan, da's een ander bedrijf.
De KPN levert alleen maar het signaal op de glasvezel en zolang deze er nog niet ligt kan de KPN ook niets doen.


U had beter bij Ziggo een verhuizing door kunnen geven. Want dat noodpakket word u ook niet vrolijk van. Na een paar weken bent u daar wel op uitgekeken. 


Hoi @Crywolf dat is niet een fantastisch begin zo!
Ik kan me voorstellen dat je met een nieuw huis al genoeg aan je hoofd hebt.
Is het nog gelukt je noodpakket werkend te krijgen en heb je inmiddels al meer informatie over de aansluiting?

Wat betreft de aanleg van de glasvezel en “Donnie” in dit verhaal kun je dit misschien ook het beste eens bij de kabelbeheerder KPNNetwerk neerleggen, die gaan daar namelijk over.


Dag Thomas bedankt voor je reactie en je medeleven.

De gebruiksaanwijzing v/h noodpakket is zeer summier, maar na uitstekende hulp van de helpdesk toch werkend gekregen. 

Maar.. ..natuurlijk nog geen reactie van KPNNetwerk, die gasten zijn liever lui dan moe. heb je de recente stukken in het AD gelezen? Ik ben dus kennelijk niet de enige, ze moeten zich schamen…

Wat een verschil zeg tussen KPN en KPNNetwerk in omgang van klanten zeg…. 

Maar toch, gaat KPN zelf hier ook niet vrijuit.

Als je een overeenkomst afsluit en je geeft een onderaannemer opdracht om iets uitvoeren, en die maakt fouten of doet dat niet, dan spreek je die daar op aan als bedrijf zijnde, en laat je niet aan de klant over dat zelf te regelen. Met andere woorden: ik verwacht eigenlijk meer druk van KPN zelf!


misschien kan @Ward_ nog iets hierin betekenen


Als je een overeenkomst afsluit en je geeft een onderaannemer opdracht om iets uitvoeren, en die maakt fouten of doet dat niet, dan spreek je die daar op aan als bedrijf zijnde, en laat je niet aan de klant over dat zelf te regelen. Met andere woorden: ik verwacht eigenlijk meer druk van KPN zelf!

Ik denk niet dat er hier fouten gemaakt zijn. Het duurt alleen allemaal langer dan dat u wilt.

En druk uitoefenen op die onderaannemers is zinloos. Die gasten verzuipen zowat in het werk. Ze hebben het voor het uitkiezen. Als je te moeilijk tegen ze doet lopen ze gewoon weg. Dan gaan ze ergens anders aan de gang waar de baas/opdrachtgever niet zo loopt te jagen.


Ik ben vooral benieuwd of dit wel KPN Netwerk was aangezien KPN monteurs ook steeds vaker dit soort werkzaamheden uitvoeren. 

@Thomas kan je me het adres mailen om mee te kijken en er evt beweging in te brengen?


@Ward_  Graag als jij je er mee wil/kan bemoeien, ..na de beloofde twee weken die inmiddels nu om zijn, nog steeds niets gehoord.

Maar voor mij als klant, moet "wie het nu was niet terzake doende zijn", ik sluit alleen een abonnement af,  Als KPN dan bij problemen naar KPNnetwerk verwijst en KPNnetwerk naar KPN,…… hoe moet ik mij als klant daarover voelen?


Ik weet niet of het toeval is of door jullie bemoeienis, maar ben net gebeld door KPN met een nummer in(Gouda/Amerstol). Ze vertelde me dat er een monteur langskomt op 28/8.

Hopelijk wordt dan opgelost,  -noodpakketje is ook niet alles..


@Crywolf Ik zou graag de credits nemen maar nee, dit komt niet door mij. Ik heb alleen gecheckt wat er is gebeurd en wat er open staat. Ik weet dat VWT komende week weer aan het werk is dus ik wilde maandag afwachten. Maar blijkbaar begint de planning vandaag al te bellen voor afspraken.

 

@Thomas Wat betreft die eerste aanleg en die “Donnie", dat waren dus monteurs van KPN Inhome zelf. Dit was namelijk een BOP adres en dat doen KPN monteurs zelf (met twee mensen dan weliswaar). 

Uiteindelijk heeft “Donnie” de opdracht dus geannuleerd en opnieuw laten aanbieden bij de aannemer van KPN Netwerk (Volker Wessels Telecom)


@Crywolf Ik zou graag de credits nemen maar nee, dit komt niet door mij. Ik heb alleen gecheckt wat er is gebeurd en wat er open staat. Ik weet dat VWT komende week weer aan het werk is dus ik wilde maandag afwachten. Maar blijkbaar begint de planning vandaag al te bellen voor afspraken.

 

@Thomas Wat betreft die eerste aanleg en die “Donnie", dat waren dus monteurs van KPN Inhome zelf. Dit was namelijk een BOP adres en dat doen KPN monteurs zelf (met twee mensen dan weliswaar). 

Uiteindelijk heeft “Donnie” de opdracht dus geannuleerd en opnieuw laten aanbieden bij de aannemer van KPN Netwerk (Volker Wessels Telecom)

ah top, dan ga ik die in ieder geval even doorgeven!

 

Ik weet niet of het toeval is of door jullie bemoeienis, maar ben net gebeld door KPN met een nummer in(Gouda/Amerstol). Ze vertelde me dat er een monteur langskomt op 28/8.

Hopelijk wordt dan opgelost,  -noodpakketje is ook niet alles..

Fijn dat er beweging in zit! Ook ik heb niks gedaan, maar dat gaat de goede kant op.  Ik ben benieuwd of het vandaag lukt!


Ze zijn inderdaad langs geweest, blauwe pakjes dit keer, niet groen.

Met de communicatie gaat het vaak mis, zo ook nu. Kennelijk was er niets doorgeven, alleen "glas vezel aansluiten".  Ook deze heren hebben een tijd staan praktiseren, hoe dat dan moest.

Tja, kennelijk een lastig huis.  Uiteindelijk het plan van "Donnie" maar gedeeld: door de voortuin heen, naar de zijkant van het kruipluik en zo de meterkast in. Na 4,5 uur en een kapotte boor was het klusje geklaard!! Ook de voortuin werd weer netjes hersteld. 

Alleen jammer dat ze het aansluitpunt pontificaal midden in de meterkast hebben geplaatst, hadden ze beter even kunnen overleggen. Ik had daar graag het modem opgehangen.

De plaats aan de zijkant waar de sticker geplakt was, was beter, maar dat mag de pret niet drukken, ik heb glasvezel! 

Een uur daarna kreeg ik al een mailtje van de KPN, op 8 september komt er een monteur langs om het af te maken en in te stellen. Nou een weekje nog met dat noodpakket lukt dan ook nog wel.


Van te voren meerdere keren gewaarschuwd, dat "ze" komen en wel op 8 september tussen 13.00 en 15.00 uur. Via mail (meerder keren) , sms en telefoon, tot het irritante toe.

Wat frusterent is het dan, dat ze niet komen….zucht. Uiteindelijk met een telefoontje naar de klantenservice, toch nog geregeld.  Weer iets fout gegaan in de communicatie. 

Moet toch eigenlijk niet kunnen jongens.  Gelukkig was er nog een monteur, die bereid was mij te helpen. Om 16.20 arriveerde hij, een alleraardigste man. Het aansluitpunt vond hij uit zichzelf niet kunnen (zie vorig bericht). Hij heeft dit verplaatst.  En ………...vanaf nu internet en televisie!

De aanhouder wint, dat blijkt wel.  Maar KPN heeft echt wel wat te leren in het stroomlijnen van hun processen.  Hopende op een enerverende tijd bij de KPN.

 

Einde topic


Tjonge… hoe flauw en klantonvriendelijk kun je zijn.

Vandaag de eerste factuur gekregen, 9 sept- 9 okt, vond al raar dat de prijs hoger was dan overeengekomen. Blijkt dat 8 september de dag dat ze kwamen werkzaamheden afgrond rond 18:00, ook nog even in rekening was gebracht: en wel 2 euro.

Tjaa, ga ik niet moeilijk over doen, maar vind er wel wat van…...kinderachtig!

 

 


Tsja de computer zegt dat het moet. Die ziet dat de verbinding gebruikt wordt. Komt uiteraard geen mens meer aan te pas.


Tjonge wat werken ze toch allemaal langs elkaar heen, ontving net een reactie op mijn klacht van 24/8

zie onder. Inmiddels zijn we twee maanden verder werkt het allang naar tevredenheid. dat laat ik ze dan maar weten. Moet er eigenlijk een beetje om lachen.

 

Geachte heer, 

Hartelijk dank voor uw bericht.

Onze excuses voor de late reactie op uw bericht, door de drukte hebben wij deze nu pas in behandeling kunnen nemen.

Wat vervelend om te horen dat u geen goede ervaring hebt tot nu toe met het aansluiten van de glasvezelkabel tot in uw woning. We hebben uw bericht meteen doorgestuurd naar de uitvoerder, om hen hierop te attenderen. 

Graag willen wij weten of u inmiddels al aangesloten bent op ons glasvezelnetwerk. Wij zouden graag een foto willen ontvangen van het glasvezelaansluitpunt (klein wit kastje met daarop een kabel aangesloten). 

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


logo-kpnnetwerk.png


Reageer