Skip to main content

Hoi, gisteren is een monteur langs geweest die na 1 minuut al zag dat de  glasvezel kabel stuk was. Hij heeft hierop een collega gebeld die een andere monteur regelt voor het lassen van de kabel. Hij heeft geen monteursbon achter gelaten. Binnen 5 minuten was hij weer weg. Kost dit mij alsnog 70 euro?

Hoi @HarryH 63 . Dat is, zonder meer informatie lastig te zeggen.

Waarom zit er een breuk in de glasvezel?  En die initiële monteur, hoe heb je die besteld? Was dat na aanleiding van een storing? En was dit daarom een servicemonteur?


Hoi, de breuk is gekomen omdat de kabel uit het kastje is gegaan. Ik heb daar geen verklaring voor. Ik had de monteur zelf besteld via KPN omdat ik geen internet meer had. Dit was dus een officiële KPN storingsmonteur. Waar het mij om gaat is dat hij in 3 minuten klaar was en geen enkele handeling hoefde te verrichten omdat hij gelijk zag dat de kabel los was geschoten van het kastje. Hij heeft ook geen monteursbon achter gelaten en zei dat hij ging bellen en dat ik vanzelf bericht kreeg over een andere storingsmonteur die ging lassen.


Hallo @HarryH 63 ,

Het zal beoordeeld worden door de nieuwe monteur die bij jou de boel gaat repareren. 
 

Hier op het forum kan de situatie uiteraard niet beoordeeld worden. Wacht dus de nieuwe monteur af. 


Hoi, de breuk is gekomen omdat de kabel uit het kastje is gegaan. Ik heb daar geen verklaring voor. Ik had de monteur zelf besteld via KPN omdat ik geen internet meer had. Dit was dus een officiële KPN storingsmonteur. Waar het mij om gaat is dat hij in 3 minuten klaar was en geen enkele handeling hoefde te verrichten omdat hij gelijk zag dat de kabel los was geschoten van het kastje. Hij heeft ook geen monteursbon achter gelaten en zei dat hij ging bellen en dat ik vanzelf bericht kreeg over een andere storingsmonteur die ging lassen.

Merkwaardig.  Maar was het dan zo dat die kabel er letterlijk naast bungelde? Of werd dat pas duidelijk toen de kap eraf ging?


De kabel hing los in de verbinding.  Die kon ik heen en weer bewegen. Toen ik zachtjes naar buiten trioo bleek hij er los in te hangen. Het kan uiteraard zo zijn dat ik bijv met stofzuigen er tegen aan gekomen ben.  Ik ben me daar niet bewust van. 


@HarryH 63 het kan zijn dat de monteur een foutje gemaakt heeft bij het afmelden van de bon. in de geregeldheid zitten hier geen kosten aan verbonden tenzij het overduidelijk is dat het met opzet gegaan is. Ik raad aan om even met de klantenservice te bellen om na te vragen als de kosten wel terecht zijn. zij zouden hier in het geval dat het onterechte kosten een correctie op kunnen uitvoeren.


De kabel hing los in de verbinding.  Die kon ik heen en weer bewegen. Toen ik zachtjes naar buiten trioo bleek hij er los in te hangen. Het kan uiteraard zo zijn dat ik bijv met stofzuigen er tegen aan gekomen ben.  Ik ben me daar niet bewust van. 

Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik even mee. 

(als jij niet opzettelijk met een motorzaag op dat kastje ben in gerend zal het waarschijnlijk ook wel meevallen 😉 . Maar ik wil ook graag even kijken wat die monteur heeft opgeschreven)


@Erwin van KPN als jij niet opzettelijk met een motorzaag op dat kastje ben in gerend zal het waarschijnlijk ook wel meevallen 😂😂


@Erwin van KPN De monteur was Ellery


@HarryH 63 het kan zijn dat de monteur een foutje gemaakt heeft bij het afmelden van de bon. in de geregeldheid zitten hier geen kosten aan verbonden tenzij het overduidelijk is dat het met opzet gegaan is. Ik raad aan om even met de klantenservice te bellen om na te vragen als de kosten wel terecht zijn. zij zouden hier in het geval dat het onterechte kosten een correctie op kunnen uitvoeren.

De monteur heeft de bon niet afgerond want de storing is nog niet verholpen. Vandaar dat er ook niks duidelijk is en er geen bon is “achtergelaten” (gemaild).

De monteur heeft een collega van het netwerk aangestuurd, deze nemen contact met u op voor het maken van een afspraak en dan komen ze opnieuw langs. Hun zijn degene die beoordelen of er kosten gaan zijn of niet, de eerste monteur was dus enkel voor het inspecteren en schrijft geen kosten.


Dank.  Er is (gelukkig) een storingsticket en nu is het wachten tot de afdeling die over het fysieke netwerk gaat een afspraak met je gaat maken.

Er wordt nergens gerept over moedwillige vernieling dus ik denk dat het allemaal mee gaat vallen.  Aangezien ik niet zelf op locatie ben kan ik je geen garanties geven.  Bespreek het sowieso met de nieuwe monteur.  


ik had de reactie van @Ik_Combineer  nog niet gelezen. maar we zitten wat dat betreft dus op één lijn.


Hallo @HarryH 63 ,

Het zal beoordeeld worden door de nieuwe monteur die bij jou de boel gaat repareren. 
 

Hier op het forum kan de situatie uiteraard niet beoordeeld worden. Wacht dus de nieuwe monteur af. 

ik had de reactie van @Ik_Combineer  nog niet gelezen. maar we zitten wat dat betreft dus op één lijn.

Precies @Erwin van KPN ,

Ook ik had dat al geschreven. 


Oké o.a. @Erwin van KPN @Noordzee en alle reageerders.. hartelijk dank voor het meedenken. Ik ben nieuw, maar vind het top!!