Skip to main content

Ik had xs4all. Dat is overgegaan naar kpn. Met een nieuw modem.

Nu zag ik het gezeur al aankomen om hier alle wachtwoorden te veranderen etc. maar op het moment dat alles overging naar het nieuwe contract bleef alles gewoon werken op de oude vertrouwde Fritzbox.

Kan ik het nu niet gewoon zo laten? Dan stuur ik het nieuwe modem wel terug ipv het oude.

Nee. Dat kan niet. Want KPN verwacht een Fritzbox terug. Als u de Fritzbox wilt houden, dan moet u daar € 7,49 extra voor betalen:

https://www.kpn.com/internet/fritzbox


Oh, het is een verdienmodel, en niet een kwestie van duurzaam recyclen.

Weet iemand hoe het zit met de wifi-prestaties? Is de oude Fritzbox 7490 daarin beter dan de kpn box 12b?


Bij de €7,49 zit wel €5 servicecontract inbegrepen.

 


Oh, het is een verdienmodel...

Ja hallo, dat was het bij XS4ALL ook. Die was niet voor niks een stuk duurder in de meeste situaties.


Hi @Telfortwasbeter, dat het modem nog gewoon blijft werken heeft te maken met vrije modem keuze. Alleen dit modem wat je nu hebt (de FritzBox) is in bruikleen. En bij het nieuwe abonnement hoort weer een andere, namelijk een KPN Box. Je kan er dan voor kiezen om zelf een FritzBox aan te schaffen, of zoals @Nick83 al genoemd een via KPN huren voor €7,49 per maand. Hier krijg je dan gratis Service Plus bij. Of toch het modem van KPN te gebruiken. En wat betreft de wifi-prestaties: de V12 beschikt over Wifi 6 en is een veel nieuwer modem. Dus in dat opzicht zou ik zeggen dat die wat beter is. 

 

Kleine tip voor het wachtwoorden probleem: als je bij het nieuwe modem inlogt op de interface en de  wifi-naam en wachtwoord aanpast naar die van je vorige modem, dan hoef je niet elk apparaat opnieuw te verbinden. 😉


Dank voor je kundige antwoord, DaveA.

Die truc met de wachtwoorden had ik wel bedacht, maar het leek mij te simpel gedacht en dat het niet zou werken. Dat alle apparaten ook nog naar andere getalletjes zouden kijken. Maar ik ben slechts een leek, vandaar dat ik liever niets verander aan iets dat werkt.


Hmmm…

Toch werkt het niet helemaal. Of helemaal niet.

Ingelogd in het nieuwe modem, netwerknaam veranderd naar exact dezelfde als op de Fritzbox, evenals het wachtwoord. Maar dan zijn de apparaten verbonden zonder internet.

Dus heb ik dan het modem wel goed aangesloten zou je denken. Dat vond ik wel een vervelend dingetje: De gebruiksaanwijzing die bij het nieuwe modem zat was eigenlijk niet oké. Daarin was sprake van andere kabels dan erbij zaten. Volgens mij ook een rode die ik niet heb.

Wat ik nu heb gedaan is eigenlijk hetzelfde als bij de Fritzbox. De gele kabel gaat van het glasvezelmodem naar de 1e gele poort op de router.


Vanuit de glasvezelaansluiting (rode poortje) verbind je een cat5e of hoger kabel met het modem, rode poortje waar WAN bij staat. Dan zou het moeten werken! De kabel hoeft niet perse rood te zijn.


Ja!

Hij doet het. Wel twee keer uit zichzelf opnieuw opgestart, maar zolang hij daar geen gewoonte van maakt moet het goed zijn.

Dankjewel!


De eerste keer is dat normaal, dan herstart het modem na een tijdje. Hoort bij de installatie. Dat het twee keer is gebeurd zal met de kabel te maken hebben. Fijn dat het werkt!


Nu vraagt kpn om twee modems terug te sturen. Tot gisteren had ik dus nog steeds het oude Fritzbox modem in gebruik. Ooit heeft XS4ALL wel eens een tweede modem opgestuurd omdat er wat problemen waren die zichzelf uiteindelijk hebben opgelost. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dat modem is. Het abonnement stond op de naam van mijn ex-vrouw en misschien is het tijdens de scheiding kwijtgeraakt.

Sorry dat ik dat hier zo bespreek, maar als ik hier de klantenservice over bel krijg ik alleen maar een bot aan de lijn.


Hi @Telfortwasbeter, je zult niet de enige zijn die dit is overkomen. Je kunt een medewerker spreken door gratis 0800 0402 te bellen en in te spreken: “Ik wil graag een medewerker spreken”. Dan wordt je als het goed is doorverbonden naar een collega. Een andere optie is om een reactie van een moderator afwachten op dit forum. Vul hiervoor de gegevens op je profiel aan. 


Had of heeft u tv van KPN/XS4ALL? 


Ooit wel tv. Ja dat zou het dan ook kunnen zijn zou je zeggen, nog zo’n tv-kastje.

Zie je, het zou echt handig zijn als je de klantenservice gewoon kan bereiken, dan hoeven we hier niet op een forum te gaan gissen.

Laat ik maar terugsturen wat ik heb, en dan hoor ik vanzelf wat ze nog meer willen hebben.


Laat ik maar terugsturen wat ik heb, en dan hoor ik vanzelf wat ze nog meer willen hebben.

Dit zou ik inderdaad doen, waarschijnlijk hoor je daarna er niks meer over.


Nu vraagt kpn om twee modems terug te sturen. Tot gisteren had ik dus nog steeds het oude Fritzbox modem in gebruik. Ooit heeft XS4ALL wel eens een tweede modem opgestuurd omdat er wat problemen waren die zichzelf uiteindelijk hebben opgelost. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee waar dat modem is. Het abonnement stond op de naam van mijn ex-vrouw en misschien is het tijdens de scheiding kwijtgeraakt.

Sorry dat ik dat hier zo bespreek, maar als ik hier de klantenservice over bel krijg ik alleen maar een bot aan de lijn.

Hi @Telfortwasbeter, hoef je geen sorry voor te zeggen. Ik help je graag. 

Sorry dat ik dat hier zo bespreek, maar als ik hier de klantenservice over bel krijg ik alleen maar een bot aan de lijn.

Welke bot krijg je te horen? Heb je wel het juiste nummer gebeld? Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.


Ja, dat is het nummer dat ik gebeld heb.

Toen kreeg ik iets van “Welkom bla bla, vertel in 1 of 2 zinnen waarover u belt.” Dus zei modem retourneren oid, en toen kreeg ik een sms-je toegestuurd met een adres en een link en moest ik van de ‘meneer’ de verbinding verbreken. Dus het was niet eens een bot, maar een ‘bandje’.

Het is ook de reden dat ik hier op het forum mijn vragen stel hoor. De user experience op de site en via de klantenservice is echt vreselijk. But let’s not go there.

Ik zit nog bij kpn voor de kwaliteit van het netwerk, maar verder vind ik het maar een rommeltje.


Duidelijk, probeer dit alsjeblieft nog een keer en geef dan aan dat je een medewerker wilt spreken. Als je dan gewoon aan de lijnt blijft en niet ophangt krijg je een medewerker te spreken die dit met je kan afhandelen. 


Reageer