Skip to main content
Beantwoord

Mogelijkheden voor vereniging om beter internet te krijgen

• February 12, 2025
  • 12 reacties
  • 230 keer bekeken

Onze vereniging heeft een internetabonnement bij KPN. Dit betreft een KPN Buitengebied abonnement. Nu zaten we laatst te kijken naar de mogelijkheden (bijvoorbeeld TV, of überhaupt het abonnement opnieuw laten ingaan), maar wanneer we een postcodecheck doen zijn er geen mogelijkheden meer. De internetsnelheid is laag. Onlangs heb ik gebeld met de klantenservice, met als idee misschien een 4g buitenantenne te plaatsen, maar het huidige 4g modem ondersteunt dit niet en ook daar was geen enkele oplossing voor te bedenken.

De aanpalende adressen (nr. 14 en nr. 8) hebben (mogelijk via pairbonding?) een hogere adsl-snelheid dan wij, en zijn wel via de postcodecheck te vinden.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Beste antwoord door Michielvang.

Goed nieuws, ​@Michielvang., de werkzaamheden zijn afgerond en het adres staat weer open. Dus ik heb kunnen kijken wat er kan. Wat we al wisten, je zit op dit moment op een enkele ADSL aansluiting waar ongeveer 25 Mbit haalbaar is. Er is pairbonding beschikbaar, daarmee gaat de haalbare snelheid omhoog naar ongeveer 47 Mbit. De buitengebied optie blijft daarbij beschikbaar. En tv is ook mogelijk op jullie adres, dus dat kan toegevoegd worden aan het abonnement. Dat kost dan 12,50 per maand, inclusief één tv ontvanger. Aanvullende tv-ontvangers zijn €5 per maand extra. Er zijn ook verschillende opties voor zenderpakketten e.d. Daarvoor verwijs ik je even naar dit overzicht.

Laat maar weten of je meer vragen hebt. En of, en wat, je op dit moment zou willen wijzigen.

Bedankt voor de reactie en de moeite! Ik ga het neerleggen bij het bestuur!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 12, 2025

Dag ​@Michielvang. begrijpelijk dat je wel een snellere verbinding zou willen hebben. Is er helemaal geen aansluiting mogelijk volgens de postcodecheck?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 15, 2025

Hoi ​@Michielvang., welkom! Ik kan me voorstellen dat jullie graag een snellere verbinding willen hebben. Zoals ik je bericht lees is er, volgens de postcodecheck helemaal niets mogelijk op het verenigigingsadres. Maar, zonder het adres in kwestie valt hier vrij weinig over te zeggen. Zou je jouw forumprofiel willen vullen met het adres van de vereniging? Reageer hier even weer als je dat gedaan hebt. Dan kan ik kijken of en wat ik kan achterhalen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 5, 2025

@Erik van KPN 

bedankt! Ik heb de gegevens aangevuld.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 7, 2025

Ik zie dat wij, vanuit KPN Consumentenmarkt, dit adres niet kennen. Ook een Buitengebied abonnement is op dit moment niet beschikbaar op dat adres. Dus, als je die al niet zou hebben, dan is op dit moment op jullie adres niets bestelbaar.

Als ik op Maps kijk en het kadaster check, dan begrijp ik dat dit een verzamelpand is, waar veel sportfaciliteiten zitten. Ik verwacht dat het daarin z'n oorsprong vindt. Ik ga even kijken of ik meer kan achterhalen, Michiel. Ik kom erop terug.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 7, 2025

Op dit moment is er gewoon een buitengebied abonnement actief :)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 10, 2025

Ja, klopt. Dat gaf ik ook aan. Omdat dit een bestaand abonnement is, blijft die gewoon werken. Maar als men nu een nieuw abonnement op dat adres zou willen aanvragen, dan kan dit niet. Omdat wij nu aangeven dat we het adres niet kennen. Ik heb dit uitgezet bij een collega om na te kijken. Zodra ik daar wat meer duidelijkheid over heb kom ik er bij je op terug!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 13, 2025

Wat ik inmiddels weet, Michiel, is dat het adres op dit moment dicht staat omdat ze werkzaamheden doen, of gaan doen binnenkort, aan de wijkcentrale waar jullie op aangesloten zitten. Dan worden de adressen die daar verbonden zijn dichtgezet zodat er geen wijzigingen gedaan kunnen worden die potentieel voor problemen kunnen zorgen. We zijn nu aan het uitzoeken hoe lang dit duurt, en wat het effect gaat zijn op de mogelijkheden van jullie adres. Ik kom er verder op terug zodra ik meer weet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Bedankt!

ik hoop wel dat de huidige verbinding met abonnement blijft bestaan, omdat we ook vaste telefonie afnemen ivm. Calamiteiten.

ik hoor het graag.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 13, 2025

Ik denk dat mobiele telefonie in dit geval, en sowieso eigenlijk altijd, véél betrouwbaarder is. Vooralsnog de telefoons van de op een moment aanwezige leden. Wat voor club / vereniging is het?

Vaste telefonie doet het al niet bij stroomstoring. Want het modem waarop de telefoon zit valt uit. Mobiel blijft dan nog werken bijvoorbeeld.

Er zit geen '’eigen'’ Ziggo aansluitpunt?

Verder zijn er ook andere, snellere opties. Niet bij kpn vrees ik.

Zoals Odido klik en klaar. TV kan dan via NLziet bijvoorbeeld.

Net als bij Starlink. Maar daar is wel 'vrij zicht’ op de hemel nodig.

http://odido.nl/klikenklaar 

http://starlink.com/nl 

http://www.nlziet.nl 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 17, 2025

Goed nieuws, ​@Michielvang., de werkzaamheden zijn afgerond en het adres staat weer open. Dus ik heb kunnen kijken wat er kan. Wat we al wisten, je zit op dit moment op een enkele ADSL aansluiting waar ongeveer 25 Mbit haalbaar is. Er is pairbonding beschikbaar, daarmee gaat de haalbare snelheid omhoog naar ongeveer 47 Mbit. De buitengebied optie blijft daarbij beschikbaar. En tv is ook mogelijk op jullie adres, dus dat kan toegevoegd worden aan het abonnement. Dat kost dan 12,50 per maand, inclusief één tv ontvanger. Aanvullende tv-ontvangers zijn €5 per maand extra. Er zijn ook verschillende opties voor zenderpakketten e.d. Daarvoor verwijs ik je even naar dit overzicht.

Laat maar weten of je meer vragen hebt. En of, en wat, je op dit moment zou willen wijzigen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Bedankt voor de reactie en de moeite! Ik ga het neerleggen bij het bestuur!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2025

Nog even dit. Per april zijn extra tv ontvangers € 6 per maand per stuk. 

Je kunt met geschikte apparatuur ook de gratis app gebruiken. Tot 4 apparaten; 2 tegelijk met de smart-tv app.