Skip to main content

Hallo, sinds enige tijd had ik last van een happerende snelheid en soms wegvallen van internet tijdens Teams.

Wat blijkt na een lang onderzoek. Het zwarte Nokia glasvezel kastje schuift vanzelf geleidelijk omlaag door de zwaartekracht. Het lipje aan de bovenkant is gewoon van slechte kwaliteit. Ik heb dit opgelost door een plastic beugeltje onder het kastje te monteren.

Maar eigenlijk zou dit kastje beter omgekeerd bevestigd kunnen worden door de monteur. Ook vind ik dat het kastje erg los hangt en niet stevig is bevestigd. 

Lijkt mij allemaal niet echt duurzaam gemonteerd, is dit bij jullie ook zo?

Het kastje moet absoluut niet op zijn kop bevestigd worden. Wel hoort het witte kastje stevig op de muur te zitten. Als dit niet zo is kan de Optical Network Terminal inderdaad los komen te zitten en storingen veroorzaken. 

Het gebeurt vaker dat het kastje iets naar beneden schuift. Soms draait men een schroef onder het kastje in de muur. In geval van een houten wand kan dat.

Het kastje moet absoluut niet op zijn kop bevestigd worden. Wel hoort het witte kastje stevig op de muur te zitten. Als dit niet zo is kan de Optical Network Terminal inderdaad los komen te zitten en storingen veroorzaken. 

@Ik_Combineer Heb je ook een tip wat je in zo'n situatie het beste kunt doen?

@Ik_Combineer Heb je ook een tip wat je in zo'n situatie het beste kunt doen?

Vroeger mochten we als monteur niks met de FTU en schroefde we zoals Nick zegt een schroef onder de ONT zodat hij niet meer kan zakken. Tegenwoordig halen we de FTU van de muur, nieuwe gaatjes boren, pluggen erin en opnieuw vast zetten. Beide werkt even goed alleen als niet-monteur mag je enkel de eerste oplossing gebruiken.

Bedankt voor de toelichting, @Ik_Combineer!

@Doornob Ik wil graag kijken of ik een monteur kan aansturen. Geen belofte, maar ik ga mijn best doen. Welke dag en/of dagdeel zou jou het beste uitkomen?

Bedankt voor de reactie Denise, ik heb een prive bericht gestuurd. Mvg...

Reageer